Som den som modererar mest på allmänt så tycker jag evighetstrådarna är ett gissel.
Får jag en rapport från en sån är jag rätt rökt om jag ska behöva ta mig igenom 62 sidor för att få en bild av läget.
Jag önskar också att stickspår fick egna trådar för att minska känslan av klubbar för inbördes beundran.
Det blir väldigt jobbigt om det skall falla på moderatorerna att bryta ut ett antal inlägg i en chatt-tråd för att skapa en ny tråd. Det är svårt och kan ta lång tid. Mycket bättre om alla försökte skapa nya trådar om ämnet inte faller inom ämnet för chatt-tråden.
Nu klumpade jag ihop ett gäng citat, som gemensamt ledde fram till följande fråga:Jag menade att det är en gemensam insats som åtminstone jag står helt bakom.
Däremot håller jag med @Gunnar om att det blir ohållbart om jag ska sitta och skapa nya trådar åt folk.
Jag flyttar gärna ett antal inlägg om någon av dem som diskuterar skapar en ny tråd.
Om det är för mycket jobb för befintlig moderator/moderatorer att moderera forumet, varför tillsätter man inte fler moderatorer för att fördela bördan?
Tidigare (inte i denna tråd) har det nämnts att man kan rapportera inlägg för att hjälpa till med att just bryta ut ett sidospår ur en tråd, men trots att jag rapporterat ett helt gäng med sånna så har inte en enda av dom diskussionerna brutits ut till en egen tråd. Det har då gällt saker där jag inte haft något egenintresse i frågan och därmed inte gjort trådstarten själv, men där det ändå varit solklart att diskussionen passat bättre i en egen tråd (t.ex. vård av lockigt hår i bildtråden).
Jag förstår absolut att en enstaka moderator inte kan lägga all sin fritid på att bryta ut diskussioner ur andra trådar, men det känns onödigt att uppmana om att rapportera om det sedan ändå inte gör någon skillnad.