Ja ta bort den och matlagning, dejting, trädgård osv. Så blir resten som är kvar nöjda
Tas de trådarna bort har jag ingen anledning att vara kvar här...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ta bort den och matlagning, dejting, trädgård osv. Så blir resten som är kvar nöjda
Hur menar du med att "ta sig in i" i en tråd där folk bara skriver ved man gör just nu eller vilken middag man har ätit?Problemet med evighetstrådarna är att de tenderar att bli en chatttråd för redan invigda. Det är säkert inte meningen men det är svårt att ta sig in i efterhand.
Hur menar du med att "ta sig in i" i en tråd där folk bara skriver ved man gör just nu eller vilken middag man har ätit?
Det är väl bara att skriva på!
Men om du i pysseltråde till exempel skriver "sitter på balkongen och dricker kaffe efter en hundpromenad i solen" vad vill du ha för typ av gensvar för att känna sig välkommen?Försöka går ju, men jag tycker att det är rätt tydligt vilka som brukar prata sinsemellan i flertalet trådar och vilka som bildligt talat ofta blir sittande i ett hörn och ropar ut i intet. Så jag förstår om en del inte orkar engagera sig, när samma användare sitter i evighetstrådarna med sina interna skämt och har en redan etablerad gemenskap medans andra får minimalt gensvar om det kommer något alls. Det är lätt att känna sig som en inkräktare, tyvärr.
Jag hoppade in i "vad-gör-vi-tråden" för ett par år sen och blev mottagen med öppna armar. Jag fullkomligt älskar den och har funnit många nya vänner där.
Men nu beskrev jag MIN känsla och inte er.Hur menar du med att "ta sig in i" i en tråd där folk bara skriver ved man gör just nu eller vilken middag man har ätit?
Det är väl bara att skriva på!
Men om du i pysseltråde till exempel skriver "sitter på balkongen och dricker kaffe efter en hundpromenad i solen" vad vill du ha för typ av gensvar för att känna sig välkommen?
Jag har i nuvarande pysseltråd skrivit 8 inlägg jämfört med den som skrivit flest på över 90 inlägg. Jag har inte ute respons på alla dom 8 men inte känner jag mig som en inkräktare för det.
Ja? Jag har väl inte sagt nåt om någon känsla. Jag frågade bara på vilket sätt man skulle behöva ta sig in i en sån typ av tråd.Men nu beskrev jag MIN känsla och inte er.
Åter igen så har jag inte ifrågasatt någons känslor.Okej, då tar jag en annan formulering så kanske det klarnar. Jag upplever att fenomenet sträcker sig utanför evighetstrådarna, det verkar uppstå vissa grupperingar i dem som sedan går igen i andra trådar, vilket leder till att vissa användare mest sitter och håller med varandra och struntar i andra svar, så jag förstår de som säger att det blir "klubben för inbördes beundran" vissa gånger.
Kul för dig att du inte upplever samma, men jag tycker absolut att klimatet på forumet inte alltid är så välkomnande. Det är min personliga känsla, så jag förstår inte vad du vill ha ut av att ifrågasätta den?
Håller med. Hoppade in för ca ett år sen och hade inga problem att få komma in i "gemenskapen". Även de som kommit efter mig har tagits emot med öppna armar tycker jag.Jag hoppade in i "vad-gör-vi-tråden" för ett par år sen och blev mottagen med öppna armar. Jag fullkomligt älskar den och har funnit många nya vänner där.
Det ser säkert olika ut fårn tråd till tråd men i många så är det ju inte bara fristående poster utan en kompisdiskussion. Viss kan man lägga in några inlägg men när responsen uteblir totalt och andra vänder ryggen mot nyinkommna så känner man sig inte välkommen (och nu har jag lagt upp bollen för kommentaren om att jag får skriva mer intressant).Ja? Jag har väl inte sagt nåt om någon känsla. Jag frågade bara på vilket sätt man skulle behöva ta sig in i en sån typ av tråd.
Det har jag aldrig påstått. Bara att det blir lite tjatigt med så gott som samma inlägg gång på gång. Sen har jag aldrig påstått att du inte får fortsätta att skriva om det, jag skrev bara hur jag tolkade det.Du menar att jag inte får ha åsikter om forumet?
Jag tycker att ignore-funktionen tar bort en stor del av charmen med forum, man kan ju inte ignorera varje person som råkar ha en annan åsikt i en enda fråga. Då kan man väl få diskutera saken istället?Använd ignorefunktionen då? Det är ju ingen som förespråkar att chatt-trådarna ska förbjudas, bara att de ska flyttas så att de inte konstant tar upp förstasidorna i Allmänt.
En enda tråd för chattande är inte speciellt hållbart för den här site-modellen. Vill folk chatta kan de faktiskt göra det via PM eller valfri instant messenger, eller då hålla sig till ett eventuellt underforum specifikt för den typen av trådar.
Tolkar du mig snäsigt så får jag be om ursäkt för att jag uppfattas så.Alltså det här svaret ger mig eksem varenda gång. Man måste väl få lyfta sina åsikter om forumet utan att få ett snäsigt "sluta gnäll, starta en tråd själv"-svar hela tiden? Du har skrivit exakt samma sak till mig och det är tröttsamt, minst sagt. Feedback på forum är BRA, ingenting man behöver skjuta ner.
Jag fattar att du gillar din snacktråd men du måste ju kunna hantera att andra har åsikter om den?
Det är ingen kommentar du får från mig i alla fall.Det ser säkert olika ut fårn tråd till tråd men i många så är det ju inte bara fristående poster utan en kompisdiskussion. Viss kan man lägga in några inlägg men när responsen uteblir totalt och andra vänder ryggen mot nyinkommna så känner man sig inte välkommen (och nu har jag lagt upp bollen för kommentaren om att jag får skriva mer intressant).
Det ser säkert olika ut fårn tråd till tråd men i många så är det ju inte bara fristående poster utan en kompisdiskussion. Viss kan man lägga in några inlägg men när responsen uteblir totalt och andra vänder ryggen mot nyinkommna så känner man sig inte välkommen (och nu har jag lagt upp bollen för kommentaren om att jag får skriva mer intressant).
Det är inte alls svårt. Jag har inte hängt med från början men det var bara att börja skriva. Det går fint att ta en paus med.Problemet med evighetstrådarna är att de tenderar att bli en chatttråd för redan invigda. Det är säkert inte meningen men det är svårt att ta sig in i efterhand.
Fast då kanske vi testat olika trådar. Det finns ganska många.Det är inte alls svårt. Jag har inte hängt med från början men det var bara att börja skriva. Det går fint att ta en paus med.
Jag kan ju inte uttala mig om de inläggen eftersom jag inte läst dem men jag saknar den typen av inlägg. Tidigare la många ner mycket tid på att skriva ingående inlägg i hästdiskussionerna med mycket information och på en nivå så man kunde värdera personernas kunskap.Jag upplever samma sak. Jag har skrivit långa och (oftast ) genomtänkta inlägg i ett flertal seriösa trådar men har fått minimalt med respons i de flesta fall. I några trådar har de enda svar jag fått syftat till att trycka till mig genom att säga att de inte vill bemöta mina inlägg för att jag "låter" för aggressiv. Tack för den härskartekniken liksom. När vissa användare beter sig så i seriösa trådar så känner man sig inte precis välkommen i chatt-trådarna där de också brukar figurera.