skurupsbygdens rf 12-13/7?

Sv: skurupsbygdens rf 12-13/7?

Vi ska dit :bump: Dottern har en i lätt och en i debutant :laugh:

Jag kommer! :bump: Allra mest för att titta på min "gamle" (14 är väl förresten knappt nån ålder?!) hopphäst som kommer tro att han har dött & kommit till himlen i terrängen... :p

Utmärkt start på min Skåne-sommar-turné (aka semester, blir det väl så småningom).

Va :idea:
Har det gått så långt att du skippar hemmatävlingarna* för våra tävlingar med de låga hoppningarna :devil:

Ursäkta mina geografikunskaper men nog har du nära till Ljuslingbacken elller vad det heter. :rofl:

Att ditt sinne för geografi är som det är det vet jag ju men att du inte har koll på kalendern var en nyhet!:angel:

Jag hade nog tänkt göra både och som en ÄKTA skåning!:rofl:

Vi ska dit:)

rida debutanten med lilla ponnyn

Att ditt sinne för geografi är som det är det vet jag ju men att du inte har koll på kalendern var en nyhet!:angel:

Jag hade nog tänkt göra både och som en ÄKTA skåning!:rofl:

Hmm, det var något nytt att skåningar tävlar ft 3 helger i rad...? Det måste jag ha missat. :devil:

Hmm, det var något nytt att skåningar tävlar ft 3 helger i rad...? Det måste jag ha missat. :devil:

Ovanstående gäller nog inte ponnyryttare med två skimlar (vita/grå) som redan i år lyckats peta in tre helger på raken:crazy:.

Men det är klart, som uppfödd 08 så kanske man inte riktigt platsar i "skånegängets stadgar":devil:.

See U.
:banana::banana::banana:

Kalendern har jag koll på... men trodde inte på 3 helger :o

Jag är för lat för att leta upp trådar från förra året men jag vet med bestämdhet att vi hade denna diskussion förra året och att vissa Sydlänningar hävdade då att om terminen låg på det viset så var det bara att bita ihop o rida....:cool:

Och eftersom jag inte vill bryta mot några Skåneregler så följer jag bara strömmen....(eller tävlingsterminen då.:p)

En liten undran...är Skurup samma bana som 2003 kallades för Romelesåsen? Går upp o ned på några fält och dressyren framför ett slott?

Ja dett är samma klubb. Dock är dressyren flyttad. Tror att hoppningen kommer gå framför slottet och Dressyr i nybyggt ridhus och på bana utanför.

Jag är för lat för att leta upp trådar från förra året men jag vet med bestämdhet att vi hade denna diskussion förra året och att vissa Sydlänningar hävdade då att om terminen låg på det viset så var det bara att bita ihop o rida....:cool:

Och eftersom jag inte vill bryta mot några Skåneregler så följer jag bara strömmen....(eller tävlingsterminen då.:p)

Eller så planerar man lite annorlunda. Min inbankade regel sedan ponnyåren är att iaf alltid försöka ha minst en helg emellan, även på lägre nivå när det gäller ft...annars får man väl skippa vissa tävlingar helt enkelt. Men alla är vi olika. :idea:

Jodå jag vet att vi diskuterade det och orkar inte heller leta upp den.
Det handlar ju om vad man gör innan, mellan och efter. Planerar man noga så går det säkert bra. Fick en gång lära mej varannan vecka men att 2 veckors tävlan så 2 veckors vila. Ngt ligger det säkert i det.

Fast jag tycker att det kan vara mycket med 2 helger i rad. :D men vi har startat 3 i rad en gång...:o

Fast att det skulle vara en skåneregel vet i fan... skulle väl bero på förra årets termin då. När vi bara hade tävlingar majmånad och inga före eller efter.

Eller så planerar man lite annorlunda. Min inbankade regel sedan ponnyåren är att iaf alltid försöka ha minst en helg emellan, även på lägre nivå när det gäller ft...annars får man väl skippa vissa tävlingar helt enkelt. Men alla är vi olika. :idea:

Ja, det är min inbankade regel också som jag nu bryter mot...:grin: Av olika anledningar blir det så denna gång.

Ja dett är samma klubb. Dock är dressyren flyttad. Tror att hoppningen kommer gå framför slottet och Dressyr i nybyggt ridhus och på bana utanför.

Det låter ju som en förbättring då hoppbanan kanske inte var så himla käck där den låg på höjden och dessutom på skrå...:angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
236
Senast: Tossa90
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 881
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar