RIA
Trådstartare
Sv: Skriva av sig tråd om sonen och hans diagnos...
Jag har sett dom korten, finns att beställa hem från en autismsida. kanske skulle göra det och kopiera så man har en bunt på sig.
händer varenda gång vi är på stan att någon glor. antingen om han sitter och har ljud för sig och sina "rörelser" eller om det är utbrott eller något annat.
Som sist när han och jag tog bussen in till stan. på vägen in i bussen så passade han på att smeka en tjejs lår, tur han bara är 3 år gammal annars hade han väl fått sig en dänga
å sen satt han och "tafsade" på en tants päls hon hade på sig. å en annan kille som hade en orange dunjacka på sig kastade han sig över och var helt lyrisk över jackan...men den killen skrattade mest och jag försökte skämta bort det.
Jag vet hur jobbigt det är när folk tittar i sådana situationer men det är bara att försöka låta bli att ta åt sig. Jag vet det är svårt!
Jag har på senaste tid hanterat likande situationer med att fråga de som tittar om det är något speciellt de undrar över de brukar bli väldigt tysta då
Sen finns det även små kort som vi fick av hab där det står något i stil med: De har just nu fått se en svår situation med en person som lider av Autism. och sen lite information om Autism. Detta kort kan man sticka fram i vissa "svåra" situationer. Ett exempel var när jag var tvungen att lämna en full kundvagn på Ica och gå ut, känndes jättebra att bara kunna sticka fram det...
Jag har sett dom korten, finns att beställa hem från en autismsida. kanske skulle göra det och kopiera så man har en bunt på sig.
händer varenda gång vi är på stan att någon glor. antingen om han sitter och har ljud för sig och sina "rörelser" eller om det är utbrott eller något annat.
Som sist när han och jag tog bussen in till stan. på vägen in i bussen så passade han på att smeka en tjejs lår, tur han bara är 3 år gammal annars hade han väl fått sig en dänga
å sen satt han och "tafsade" på en tants päls hon hade på sig. å en annan kille som hade en orange dunjacka på sig kastade han sig över och var helt lyrisk över jackan...men den killen skrattade mest och jag försökte skämta bort det.