Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast de senare två har väl som så många andra opererat sig för att försöka se ungdomligare ut, inte för att följa något ideal/trend?Du visade två bilder på kvinnor som hyllades som ideal av trendsättare/trendföljare för 20 år sedan. Smala läppar minirumpa.
Nuförtiden ser idealet/trenden annorlunda ut. Stora läppar stor rumpa.
Det finns också en trend om ett liksom "artificiellt" utseende. För övrigt, rota rätt på nya bilder av Aniston och gänget. Läskigast är nog Nicole Kidman, opererad bortom igenkänning.
Den här tråden skaver verkligen. Jag har naturligtvis mina preferenser gällande vad jag tycker är vackert men det är just det, MINA preferenser.
Jag tänker INTE sitta och förfäras över hur andra väljer att se ut. Sedan vet vi att det här med ett "naturligt" utseende är en konstruktion. Människan har genom tiderna modifierat och smyckat sin kropp på olika sätt efter vad som just då ansetts vackert och eftersträvansvärt (inkl variationer mellan olika kulturer/länder).
Att klanka ner på just kvinnors utseende känns väldigt unket i dagens värld. Jag stöttar hellre mina systrar oavsett hur de väljer att se ut.
Fick upp ett klipp på insta häromdagen där en berättade att någon kommit fram till henne och sagt "Det är ovanligt med så naturlig skönhet som du nu för tiden" hon som la in klippet ville visa på hur mycket hon opererat sig och hur skev bild många har av naturlig.
SVT har flera repotage om kliniker om fillers och botox och annan skönhetsingrepp som görs här i Sverige där det inte görs på rätt sätt av rätt personer osv. DET tycker nästan jag är ännu värre, att det går att smita igenom våra lagar så. Tur att det börjar lyftas.Det jag tycker är sorgligt är att en del åker till tveksamma kliniker, ofta utomlands, och får komplikationer, ibland för livet. Att klinikerna får hållas!
Ja det är ju sällan mig de tänker på....Haha jag har också sett den! Väldigt bra illustration.
Killar som säger att dom vill ha en "osminkad, naturlig" tjej är ju också en klassiker, men det krävs lång tid av sminkning för att uppnå idealet dom egentligen syftar på...
Verkligen. Det är helt andra trender idag än för 20 år sedan.Du visade två bilder på kvinnor som hyllades som ideal av trendsättare/trendföljare för 20 år sedan. Smala läppar minirumpa.
Nuförtiden ser idealet/trenden annorlunda ut. Stora läppar stor rumpa.
Det finns också en trend om ett liksom "artificiellt" utseende. För övrigt, rota rätt på nya bilder av Aniston och gänget. Läskigast är nog Nicole Kidman, opererad bortom igenkänning.
Den såg jag med! Tyckte den var riktigt bra.Fick upp ett klipp på insta häromdagen där en berättade att någon kommit fram till henne och sagt "Det är ovanligt med så naturlig skönhet som du nu för tiden" hon som la in klippet ville visa på hur mycket hon opererat sig och hur skev bild många har av naturlig.
Ja, det förekommer säkert mycket sånt här med. Jag hörde en dokumentär på sr om Brazilian butt lift i Turkiet, där de som åkte dit fick stora problem efter och kliniken tog noll ansvar.SVT har flera repotage om kliniker om fillers och botox och annan skönhetsingrepp som görs här i Sverige där det inte görs på rätt sätt av rätt personer osv. DET tycker nästan jag är ännu värre, att det går att smita igenom våra lagar så. Tur att det börjar lyftas.
Ja har varit flera liknande!Den såg jag med! Tyckte den var riktigt bra.
Ja, det förekommer säkert mycket sånt här med. Jag hörde en dokumentär på sr om Brazilian butt lift i Turkiet, där de som åkte dit fick stora problem efter och kliniken tog noll ansvar.