Jag är nog en del äldre än många här, men skolresa till badort???? Varför det?
Mycket, mycket oklart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nog en del äldre än många här, men skolresa till badort???? Varför det?
I vårt fall tror jag det rör sig om en skolresa som ska bli till en slags avslutningsgrej där eleverna gör nåt roligt tillsammans innan de går skilda vägar. Och det kan jag iofs förstå. Men i 9:an, senast, kom som sagt ingen överens om vart resan skulle gå så pengarna de samlat under 3 år, dvs minst 6 försäljningstillfällen, delades istället ut som cash till eleverna.....Jag är nog en del äldre än många här, men skolresa till badort???? Varför det?
Det är väl ändå inte en "skolresa", utan något slags frivillig fritid? Som skolan eller klassen som kollektiv borde hålla sig långt ifrån?
Det längsta vi åkte i högstadiet var till Vaxholm (från Stockholms innerstad), för att besöka fästningen (lite historia) och sedan ha picknick och spela brännboll (kul aktivitet).
Vad är det för något?Jag gillar stickningsbuskarna mer och mer efter den här tråden. Klass med hjälp av föräldrar (och bonus) fixar det till mindre vägar (ägda av skogsbolag). Rena pengar in och ingen skit att köpa.
Man hugger och sätter ut käppar i vägkanten. De är till för att plogbilen inte ska ploga för långt ut. @Plommonlila
Sätta plogkäppar kan inte vara så lämpligt med tanke på att arbete vid vägar är rätt riskabelt.Väldigt bra aktivitet! Något alla kan vara med på och som faktiskt gör nytta.
Det var skogsbilvägar! I princip obefintlig trafik när det inte pågår avverkning/röjning etc. Och kanske någon enstaka svampplockare. Mindre farligt än att gå på en trottoar inne i stan förmodligen...
Svampplockare är kända för att köra mycket vårdslöst i stora bilar...Svampplockarna torde vara en liten fara. Fast man vet iofs aldrig, de kan bli väldigt aggressiva om man kommer i närheten av deras "ställe"
Suck. Nu kom alla lådorna med strumpor från NewBody (som vi i familjen själva köpt.....) och samtliga strumpor var JÄTTEstora, dvs minst 2 storlekar större än normal. Vi måste mao returnera dem och byta. Och måste nu skriva retursedlar till samtliga varor, en och en, printa ut dem, printa ut fraktsedlar OCH slå in varje paket separat, med fraktsedel, och skicka med posten. Gratis porto iofs men ändå. Vad gör folk som inte har en skrivare hemma? Behåller rubbet bara för att slippa besväret? Nu får vi dessutom gå ut och köpa nån slags omslagspapper för att skicka iväg alla 8 paketen (några behöll vi då vi provat sockorna och funnit dem för stora, men då var det så dags...) .
Strumpor för 1 500:-. Alla ALLDELES för stora för sina resp storlekar.
SUCK - igen.
De kanske krymper i tvättenSuck. Nu kom alla lådorna med strumpor från NewBody (som vi i familjen själva köpt.....) och samtliga strumpor var JÄTTEstora, dvs minst 2 storlekar större än normal. Vi måste mao returnera dem och byta. Och måste nu skriva retursedlar till samtliga varor, en och en, printa ut dem, printa ut fraktsedlar OCH slå in varje paket separat, med fraktsedel, och skicka med posten. Gratis porto iofs men ändå. Vad gör folk som inte har en skrivare hemma? Behåller rubbet bara för att slippa besväret? Nu får vi dessutom gå ut och köpa nån slags omslagspapper för att skicka iväg alla 8 paketen (några behöll vi då vi provat sockorna och funnit dem för stora, men då var det så dags...) .
SUCK - igen.
Haha! Nää, inte så mycket. Kvalitén hos Newbody är jättebra, men just storlekarna är helt åt skogen.De kanske krymper i tvätten
Har egentligen inget annat att säga än att jag lider med dig! Och att igenkänningsfaktorn är hög!Suck. Nu kom alla lådorna med strumpor från NewBody (som vi i familjen själva köpt.....) och samtliga strumpor var JÄTTEstora, dvs minst 2 storlekar större än normal. Vi måste mao returnera dem och byta. Och måste nu skriva retursedlar till samtliga varor, en och en, printa ut dem, printa ut fraktsedlar OCH slå in varje paket separat, med fraktsedel, och skicka med posten. Gratis porto iofs men ändå. Vad gör folk som inte har en skrivare hemma? Behåller rubbet bara för att slippa besväret? Nu får vi dessutom gå ut och köpa nån slags omslagspapper för att skicka iväg alla 8 paketen (några behöll vi då vi provat sockorna och funnit dem för stora, men då var det så dags...) .
SUCK - igen.
Åh tack, men nu har vi skrivit retursedlar och fraktlappar och ska bara slå in paketen - tror jag ska använda julklappspapperHar egentligen inget annat att säga än att jag lider med dig! Och att igenkänningsfaktorn är hög!
Har du stora herrstrumpor kan jag köpa dem av dig.
Jaa!! Nästa gång, om det blir kakor, tänker jag vägra.Det var iallfall inte äckliga kakor, tänk positivt