Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

*kl*

I dag har Pojken och jag gjort något stort....för oss iaf. Vi har tagit oss över ett hinder på hela 65 centimeters höjd :)
Han är så duktig mig grabb :laugh:

Duktiga ni är :) :bump:

Jag har fått tag på en paddock! :banana: Har pratat med några som bor en bit bort från oss som har en och jag har fått lov att hyra den :)

Ja verkligen :) Hade visserligen klarat mig utan, men när jag var ute och red så såg jag att den fanns där och tänkte att man kan ju alltid fråga om man får hyra den vid tillfälle

Var där nu i lördags och passade då på att hoppa, inga högre höjder dock, men känns bra att ha ett ställe som man kan använda sig av nu när det är mörkare ute då den har belysning :)

Duktigt! Så högt vågar knappt jag hoppa :o

kl

Idag har det stått sprängning på schemat. Närmare 700 kg dynamit har under två omgångar smällt av 150 meter från hästhagen med anledning av det pågående vägbygget. Tro f*n att jag var nervös inför den första smällen. Hade laddat upp med grimmor och grimskaft till båda hästarna ifall dem skulle spränga linorna i ren panik. Men någon sådan show blev det inte. Lite trav runt och lite nyfiket tittande var allt dem bjöd på.

Under andra smällen som var 3 ggr så kraftig stod dem och mumsade på sitt lunch-hö i godan ro och det var knappt att dem ens hoppade när det small av.

Snacka om att ha bombsäkra hästar...

Men mellan smällarna hann jag och Buster vara ute på en riktig långrunda. 7,9 km avverkade vi på cirkus 2½ timme i maklig skritt där vi utforskade en ny väg, hittade en ny slinga och bekantade oss med en ilsken hund som käftade på oss från en veranda när vi passerade ett hus. Träffade även på en trevlig dam som tyckte Buster var sååå fin och stilig :D

Bjuder på en sömnig bild på Buster som precis håller på att vakna från rykt-koman innan vi gav oss iväg.
Foto0083.jpg

Såhär är den nya slingan. Den blå pluppen markerar stallet. Inte helt fy skam. Var tom så Buster var lite fuktig mellan frambenen när vi var hemma igen.
langtur.jpg

Jösses vad högt du hoppar!!! Jag håller mig till mina maxade 60 cm än så länge och det är långt mellan dom gångerna.

Håller på att plugga dressyrprogram för på lördag ska vi på´t igen :p. Förstår bara inte varför de måste växla mellan Lc:1 och Lc:2 hela tiden. Första gången var det Lc:2, andra gånen 1:an och nu är de tillbaka till 2:an igen. Min hjärna klarar inte av det här!!!!!!

Misstänker att sadeln inte passar hästen så bra längre. Han får torra fläckar bakom manken på båda sidorna och det känns som om jag sitter i nedförsbacke. Troligtvis har den blivit för bred nu när hästen slimmat till sig lite. Har därför ridit i barbackasadeln nu i snart 3 veckor och märkt hur himla kass balans jag har :o. Galet vad man förlitar sig mycket på stigbyglar och det har jag ju inga på fårskinnssadeln.

Lucas är lite sämre musklad på höger sida också och det gör att jag glider utåt i vänstervarvet och nästan drösar av. Jag tappar också ytterhjälperna just i vänstervarvet och det har nog bidragit till att Lucas inte trampar under sig lika bra med höger bak. Det känns så himla invecklat så jag fundera på att börja med knyppling eller något i stället........:laugh:

Jollan har fått lite semester då hon blev väldigt ömfotad när hon verkades sist. Hovis var lite väl ivirg med kniven tror jag. Har inte hunnit med henne heller så jag har haft hovarna som ursäkt.

Lycka till på dressyren :)

Det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. Men vi ska hålla oss på liite längre höjder till att börja med så vi får bättre teknik båda två. Vi är lite ringrostiga.

*kl*

Nån som ska till globen på horse show i helgen?

Ska dit på lördag jag och kolla på kvälls showen.

Okej vi betalar bussresa hem och dit och biljett på A-läktare för 650kr ja så jag tyckte det inte var så dyrt. Har bara varit där en gång innan ja för kanske 10 år sedan så det ska bli roligt att se det igen :)

Åååhhh, jag skulle också vilja åka till Globen.

Kompisen och jag får nog satsa på det nästa år i stället. Göteborg börjar bli lite uttjatat. Kanske dags att göra Stockholm i stället!

Jag skippar globen. Fick nog av Stockholm nu i veckan när jag var nere på kurs. Jag vill inte se en enda människa till! Kursen var bra men hjälp vad trött jag blir av att vara där.

Ingen vinter i sikte...det är nog mitt fel, som såg till att få Häxans vintertäcke lagat:P

*kl*

Puh kom hem från stockholm 03,30 i natt. Åkte 08,00 på lördag morgon:D

Men det var värt det. Såg två hoppklasser, körning, shower och måånga fjordingar :love:
Men känner mej lite smått överkörd i dag efter 6 timmars sömn ;)

Och regnet bara öser ner här så nu sitter jag och kolar på hästhoppning på tv :)

Hade gärna varit där.

Btw så överlevde vi dressyr CR med nöd och näppe. Taskigt väder med blåst och regn. Ena framridningsbanan närmast ridhuset var med en swimmingpool/gyttjebad än ridbana. Red fram på stora utebanan som ligger en bra bit ifrån ridhuset, på andra sidan stallet. Hästen fjompig, seg och okoncentrerad. Hade svårt att hålla vänstergaloppen, bröt gärna av eller hade ett något för högt tempo.

Men men, trots allt så förbättrade vi % från förra gången. 63,21 i LC:2 och 57,86 i Lb:1.

Med LC:2 är jag jättenöjd men hästen tappade all den lilla motivation han hade när vi kom in till Lb:1.

Var första gången jag red med sadel nu på 3 veckor så det kan ha spelat lite roll också. Är ju tveksam om dressyrsadeln passar honom fortfarande och eftersom han bröt av i galoppen och försökte dra iväg ibland så kan det bero på sadel.

I dag ska vi ha markarbetsträning i Öreryd men i den här j-la blåsten så blir det utan Lucas i så fall. Ger mig inte ut med transport i dom här kastvindarna. Får bli lånehäst i så fall om jag åker....och det gör jag nog. Suger i ridtarmen och det kan vara roligt att rida annan pålle också.

Blev ingen träning och det känns bara bra. Tränaren lämnade återbud för det var så pass många som backat ur pga vädret. Hade inte varit roligt pm strömmen gått mitt under lektionen eller så. Vi har iaf ström men de viner runt knutarna. Pållarna står inne och torkar upp. De är nog helt urblåsta i skallen. Kollat på dressyren i stället och väntar nu på nästa sändning från Globen.

Det går bra nu... min gamla risiga Audi har retat gallfeber på mig för sista gången, så nu letar jag bil. Inte praktiskt att vara utan när jag bor på bonnalandet. Hade stora förhoppningar på en Subaru Legacy igår men den visade sig ha gått 42000 mil så det projektet lade jag ner. Eventuellt blir det en Golf.

J ska ha träning idag men jag måste jobba så jag blir inte med. Buu! Det var så roligt sist!

Imorgon borde vi kunna testköra vattentunnan som byggdes i onsdags, vi har väntat på att limmet ska torka. Det är två murarbaljor i olika storlek med frigolit emellan som isolering. Vi limmade en frigolitbit i locket så man kan lägga på det och slippa is över natten.

*kl* Vilken rolig tråd.. här kan nog jag känna mig hemma :)

Jag är skogsmulle ända ut i fingertopparna å har alltid varit.
Har nyligen fått hem en ny häst som heter Pelle (13 år).
Jag själv är,Liza, 26 år och vi håller på att lära känna varandra för fullt.

Just nu har vi en tillfällig vila då vi väntar på hovis, som dock
kommer till veckan och sätter på vinter skorna!

ÅÅh vad jag har saknat att rida :love:

sam8250.jpg

By misssmooch at 2011-12-04

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 088
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar