Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Hade gärna varit där.
Btw så överlevde vi dressyr CR med nöd och näppe. Taskigt väder med blåst och regn. Ena framridningsbanan närmast ridhuset var med en swimmingpool/gyttjebad än ridbana. Red fram på stora utebanan som ligger en bra bit ifrån ridhuset, på andra sidan stallet. Hästen fjompig, seg och okoncentrerad. Hade svårt att hålla vänstergaloppen, bröt gärna av eller hade ett något för högt tempo.
Men men, trots allt så förbättrade vi % från förra gången. 63,21 i LC:2 och 57,86 i Lb:1.
Med LC:2 är jag jättenöjd men hästen tappade all den lilla motivation han hade när vi kom in till Lb:1.
Var första gången jag red med sadel nu på 3 veckor så det kan ha spelat lite roll också. Är ju tveksam om dressyrsadeln passar honom fortfarande och eftersom han bröt av i galoppen och försökte dra iväg ibland så kan det bero på sadel.
I dag ska vi ha markarbetsträning i Öreryd men i den här j-la blåsten så blir det utan Lucas i så fall. Ger mig inte ut med transport i dom här kastvindarna. Får bli lånehäst i så fall om jag åker....och det gör jag nog. Suger i ridtarmen och det kan vara roligt att rida annan pålle också.