Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

*kl*

Pojken tyckte det var roligt att busa i snön i dag :)

20111209877.jpg

Nu går alla små pållarna i hop med Pojken. Det går jätte bra dom verkar komma bra överens :) Juanita trivs bra hos Julia också. Ska försöka hinna hälsa på henne i helgen se hur han ser ut nu ;)

Vilken glad bild! Han verkar gilla snön.

I går hade vi värsta vädret ever!!!! Regn, blåst och blötsnö!! Hästarna trivdes inte alls och fick faktiskt komma in redan vid halv 3, Jolly skakade och Lucas tjurade i blåsten så dom hade det bättre inne.

När vi kom hem på kvällen så var det med nöd och näppe jag tog mig uppför backarna. Bilen kröp fram och alla lampor blinkade och hade sig och varnade för halkan. Kom sjukt mycket snö på väldigt kort tid. Blev så mycket så bilen plogade sig fram på underredet. Som tur var så klarade vi även sista backen så jag slapp ringa efter gubben och traktorn men jag var övertygad om att jag skulle få göra det.

Idag har det snöat mer blötsnö varvat med regn så ridningen fick stå över. Har varit och hämtat spån på sågen och fyllt upp rejält i boxarna så nu luktar det så hiiiimla gott i stallet.

Hoppas på sol och ridning i morgon. Kan man tro på det?

Hoppas ni får fint i morgon.
Skulle bli snöoväder här i går men kom lite blötsnö och regn. Skulle vara klass 2 varning egentligen men det kändes lite överdrivet.

Nu hoppas jag blötsnön fryser på lite så man får ta fram släden snart :)

Jag inväntar träningsverken av guds nåde! J hade träning för oss idag, och det kändes ganska bra men när jag satt av gjorde det ont i diverse hittills oupptäckta muskler:)

Vi red en bomserie i trav där man först skulle flytta hästen åt sidan in till medellinjen, lägga en volt över bommarna och flytta ut den igen. Sedan blev det fler bommar fast då slapp vi skänkelvikningen. De två andra som var med skulle hoppa bana så medan de hoppade fram fick jag en liten dressyrlektion som mest gick ut på kroppskontroll... det var inte lätt! När jag kommer ihåg ytterskänkeln tappar jag ner handen, och när jag kommer ihåg handen viker jag mig inåt, och när jag sitter rakt har jag glömt ytterskänkeln igen. Det blev ganska bra mot slutet i alla fall.

Jag hade nog kunnat hoppa något skutt men jag var nöjd med att jag valde att stå över det för Häxan var bra trött efter bommarna och dressyren.

Kul med träning. Här ligger allt på is för tillfället och då menar jag det både bildligt och bokstavligt.

Vädret var bättre i går men det hade frusit till på natten så vägarna var glashala och rejäl skare på snön. Mao ingen ridning!!! Suck!

Fortfarande isigt på vägen men mjukare snö nu eftersom det är milt men jag tar mig inte ut i skogen för den hala vägen som jag måste gå på först.

Vintervila känns lockande just nu.......

Var ute en sväng med damen i går, av någon anledning så tyckte hon att en röd fyrhjuling var otäck och ville prompt vända om. Vi kom i och för sig förbi och jag sa till han som körde fyrhjulingen att vissa dagar så går det bra och andra inte, idag gick det inte så bra :p

Men men, för övrigt var det en trevlig tur förutom att det var isfläckar lite här och var på vägarna.

Det ser mysigt ut!

Vi funderar allvarligt på att se om våran bonde modell "190 cm 110 kg muskler" törs köra B, vi tror att det vore en win-win situation, bonden vill ha en körhäst, och vi tror att om B får dra snöplogen 5 timmar om dagen så blir han riktigt trevlig i hagen:devil: Hans ägare har tyvärr inte vågat köra mer efter skoterincidenten förra vintern. Synd på en sån fin körhäst, men jag hade heller inte vågat efter det! Däremot har hon satsat på ridningen så att han har blivit jätteduktig i både dressyren och hoppningen, så något gott förde det ju trots allt med sig.

Idag är det två plusgrader och halkigt till tusen på vägarna! Var ute på en barbacka skritt och travrunda, hade hemskt gärna velat galoppera upp för backen på den närmaste ängen men vågade inte för kramsnön, styltor är inget roligt.

Vad söt han är!! Blir ju också sugen på en fjording.. :love:

Ute en timme idag och tömkörde Reuben. Inga krav mer än att han ska gå avslappnat, vi gick en bit brevid 70 vägen som var rätt trafikerad men Reuben brydde sig inte. När vi gick förbi ridskolehästarna så skulle han trippa lite och flasha och gnäggade glatt till dem men uppförde sig bra annars.

Bilder på söt-hästen:
023.jpg

013.jpg

024.jpg

Nu är det dax att få upp lite kondis igen :banana:.

Va fin han är :)

Tack :love:.

Idag vågade jag mig på en liten tur i skogen på Reuben, syster red en av de andra hästarna i stallet (ett ganska dramatiskt fullblod). Red ca en halvtimme, när vi vände tillbaka så fortsatte syster och Reuben ville väl inte riktigt skiljas åt men med lite övertalning så gick det bra. Han var pigg och framåt, om jag jämför för några månader sen så är han mycket stabilare att sitta på. :)

Sötisen:
001.jpg

RotRaiders löser råttmysteriet!
Jag har tyckt hela hösten att det varit klent med fångsten i råttfällorna. Idag kom förklaringen: Hermelinen Nils. Han bor i ett hörn bakom täckeshängarna och håller efter råttpopulationen. Vi är evigt tacksamma.

Nu har det slaskat i flera dagar. Inget roligt att rida just nu. Blött och halt och allmänt jävligt. Blev en sväng runt byn idag i alla fall.

KL
Välkommen alla nya och alla hästar är så fina gamla som nya.
Vi lever och mina knölvalar vill inte gå ion på kvällarna . Utan hellre vara ute. Vi har ingen snö än :mad: Vill ha snö, galoppa i snön. Honey`s fot är bättre och jag red ut på henne här om dag och hon var pigg och alert :laugh: Lillis ville inte ut i blåsten.
Men de är glada tanter som vanligt.

Haha va gullit med en hermelin :)

Ja urch bött och halt är det...nu får det komma mer snö eller så får det bli barmark.

*kl*

Vart tog mitt slädföre vägen?!?!?!

Nu är det ju bara blankis och snö fläckar kvar :( Små häst stackarna har det inte lätt nu i halkan barfota som dom är. Men har inte mage att låta dom stå inne heller när dom verkar tycka om att vara ute så mycket.

Nä nu ska jag åka och mocka och lunchfodra. Sen blir det lite ledarskaps träning om vi står på benen på ridbanan :crazy:

Vi får väl se ;). Med tanke på att hästen syrran lånade stod en hel del på bakbenen och lekte dramaqueen så var det inte riktigt läge för fotografering :P.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: pepp
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar