Inredningstråden nr3

Jag gillar mönster och att blanda färger, har inga omönstrade väggar i de delar av mitt hus som jag renoverat redan. Tycker personligen inte att detta känns plottrigt (sektion från min SketchUpmodell). Toaletten kommer bli drygt 3kvm
Visa bifogad fil 164482

Men ja, jag är öppen för inspel på andra golv om man inte skulle välja rutigt. :)
Gillar kombon på mönstreret och att träet bryter av däremellan. :)

Till golvet hade jag nog försökt plocka upp den mörkare rosa färgen från tapeten och sen tintat vitt med den ljusare gröna som är på bladet. 🤔
Så har tapet och golv ändå någon sorts samhörighet även fast mönstren är olika.

Jag gillar mönster och att blanda färger, har inga omönstrade väggar i de delar av mitt hus som jag renoverat redan. Tycker personligen inte att detta känns plottrigt (sektion från min SketchUpmodell). Toaletten kommer bli drygt 3kvm
Visa bifogad fil 164482

Men ja, jag är öppen för inspel på andra golv om man inte skulle välja rutigt. :)
Jag hade inte velat ha rutigt golv till blommiga tapeter. Men om du ska ha det så hade jag valt grönt och inte rött. :)

Visa bifogad fil 164482

Jag har väldigt svårt för rött mot rosa, ser ut som en färgblind har valt 😆
Men jag gillar idén med mycket färg och mönster, hade bytt det röda mot grönt.

Hoppas på lite smakråd här... :)

Behöver välja klinker till kommande renovering av liten wc. Ska ha pärlspont (bröstpanel) med tapet Duro klöver i rosa över. Pärlspont inmålad i någon grön som matchar tapeten tror jag. Vill ha rutigt golv och lutar åt mörkrött och beige, eller kanske grönt/beige? Jag lutar mest åt rött för jag tänker att det blir lite för platt med bara gröna toner, det röda borde kunna vara fint ihop med det rosa i tapeten.
Vad hade buke valt? Något sånt här eller något helt annat?

Jag tror det kan bli jättefint med rött och beige golv till, tycker absolut inte att det blir för mycket färg mönster 😄 Mer färg åt folket!

Exakt den tapeten har släktingar till mig haft i en trappa och hall, den är så väldigt vacker live.

Gillar kombon på mönstreret och att träet bryter av däremellan. :)

Till golvet hade jag nog försökt plocka upp den mörkare rosa färgen från tapeten och sen tintat vitt med den ljusare gröna som är på bladet. 🤔
Så har tapet och golv ändå någon sorts samhörighet även fast mönstren är olika.
Det låter också väldigt fint men också som en djungel att hitta rätt färg på klinker 😁 Hade jag haft ett trägolv som kunde målas här hade jag absolut övervägt detta 😊

Jag har väldigt svårt för rött mot rosa, ser ut som en färgblind har valt 😆
Men jag gillar idén med mycket färg och mönster, hade bytt det röda mot grönt.
Det är det jag inte vill att folk ska tycka 😁 (vilket på ett sätt är lite fånigt för hur ofta har jag folk hemma liksom?) Jag tycker rött och rosa blandas mycket oftare nu än när jag var yngre, de hör ju liksom till samma färgfamilj och eftersom de är så olika valör i sina rosa (ljus) respektive röd (ganska mörk/mustig) tror jag i grunden på det. Men ja, det är svårt att känna hur det kommer bli.

Hade jag valt ett grönrutigt golv skulle jag iofs kunna plocka upp och måla kommoden med en annan nyans ur tapeten, kanske rosa :p

@athena_arabians Tack för tipsen 😊. De där var dock inte alls min stil :o. Men du fick in mina tankar på något mer byråliknande, tack!

Jag hade helst av allt velat ha nån såndär Kallax-lösning som sitter ihop liksom, men vi har inte platsen för det i nuläget. Eventuellt ska vi flytta på en dörr sen, men det får bli ett lite framtida projekt.

Jag var inne på en smal hög hylla istället, eller en sittbänk med förvaring, men just nu lutar det åt typ en sån här istället;
Får se vad som kommer ut i närheten till överkomligt pris :)

Bifogade filer

• Screenshot_20250326-072721_Gallery.webp
    Screenshot_20250326-072721_Gallery.webp
    32,7 KB · Visningar: 104
Visa bifogad fil 164482

Tycker det ser jättefint ut! Hade kört :)
Och rött och rosa är skitfint ihop 😍

Senast ändrad:
Jag har flamingoväggar i hallen med mörkröda mattor. Samt blommönster och bilder på väggarna av hästar och min katt. En stor kristallkrona i mitten och gulddetaljer i form av hängare mm.
Hallen är tusen gånger bättre nu än då väggarna var vita!

Däremot har jag svårt för rutiga golv med två färger speciellt svart- och vitrutiga golv i kombination. Jag tror man antingen verkligen gillar det eller har svårt för rutiga golv.

Buke, vad ska jag ha för gardiner i vardagsrummet?

Hatar de nuvarande gula, och ska installera en ny gardinstång som sitter "ovanför" fönsterslkoven tilö balkongen, så att gardinerna kan gå över och omkring fönstren.
Men - vilken färg?
lutar neutralt, men eftersom hela färgpaletteb är ganska neutral så känner hag att dr kan bli lite "blah" mot de gul/beige/vita väggarna

("school house white" från farrow and ball om någon vill googla)
20250326_075655.webp

Hatar de nuvarande gula, och ska installera en ny gardinstång som sitter "ovanför" fönsterslkoven tilö balkongen, så att gardinerna kan gå över och omkring fönstren.
Men - vilken färg?
lutar neutralt, men eftersom hela färgpaletteb är ganska neutral så känner hag att dr kan bli lite "blah" mot de gul/beige/vita väggarna

Visa bifogad fil 164501
Här hade jag velat sätta takskenor med gardiner över hela den väggen. Man kan korva ihop dem på sidorna så det liksom är gardin istället för vägg där om du fattar vad jag menar? Så finns ju också möjligheten att dra för dem framför dörren också om man vill mörklägga om man ska se på TV eller nåt.

Färg hade jag valt en ljusgrå eller ljust sandfärgad. Vill man ha färg skulle en pastelligt blå passa fint också :)

Här hade jag velat sätta takskenor med gardiner över hela den väggen. Man kan korva ihop dem på sidorna så det liksom är gardin istället för vägg där om du fattar vad jag menar? Så finns ju också möjligheten att dra för dem framför dörren också om man vill mörklägga om man ska se på TV eller nåt.

Färg hade jag valt en ljusgrå eller ljust sandfärgad. Vill man ha färg skulle en pastelligt blå passa fint också :)
det är precis så jag vill hänga dem - men hade inte tänkt på takskena utan tänkte bara hänga stången högre.

Lite tveksam om sandfärgad smälter in i väggen för mycket och grått är .. grått :D

Försökte titta på gardiner hos John Lewis förra veckan men huvudet checkade ut ganska fort- får ta nya tag!

Mönstrat - lite för mycket för resten va? Kanske någon tunn linjerat men inget starkt mönstrat tänker jag

det är precis så jag vill hänga dem - men hade inte tänkt på takskena utan tänkte bara hänga stången högre.

Lite tveksam om sandfärgad smälter in i väggen för mycket och grått är .. grått :D

Försökte titta på gardiner hos John Lewis förra veckan men huvudet checkade ut ganska fort- får ta nya tag!

Mönstrat - lite för mycket för resten va? Kanske någon tunn linjerat men inget starkt mönstrat tänker jag
Vad har du för färger på övriga möbler/grejer? Skulle det passa att välja någon accentfärg kanske? Vi har mycket vitt/trä/naturfärgat linne hemma, men har valt att ha blåa detaljer, så vi har några rum med duvblå gardiner.

Vad har du för färger på övriga möbler/grejer? Skulle det passa att välja någon accentfärg kanske? Vi har mycket vitt/trä/naturfärgat linne hemma, men har valt att ha blåa detaljer, så vi har några rum med duvblå gardiner.

Det är mycket grönt - eldstad, matta och en kudde på soffan är grön - men gröna gardiner blir ganska lite mycket?
Kanske typ beige gardiner med någon grön detalj. Känner att stora mörkgröna gardiner kanske ger biokänsla?

Men - vilken färg?

Visa bifogad fil 164501
Jag säger naturvita linnegardiner. Det passar till allt och lyfter fram väggfärgen.

Nu har jag tänkt och tänkt och resonerat med lite kollegor också 😁 Och just nu lutar jag mer åt detta klinkergolv för att matcha tapeten bättre. Jag är fortfarande inne på att rummet behöver en accent eller liten klick men tror det får bli antingen en målad kommod eller annan inredning som är lättare att ändra :)
Screenshot_20250326-193231.webp

Liknande trådar

Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska... 2
Svar
27
· Visningar
1 788
Senast: pepp
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
11 182
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 609
Senast: Seaside
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka