Inredningstråden nr3

Hjälp!
Jag behöver lådor i hallen. Lådor för alla smågrejer typ solglasögon, solkräm och alla andra pryttlar som vill bo i vår hall.

Vad för möbel behöver jag? Tips!

Vill inte ha dem för lågt eller högt.

Hjälp!
Jag behöver lådor i hallen. Lådor för alla smågrejer typ solglasögon, solkräm och alla andra pryttlar som vill bo i vår hall.

Vad för möbel behöver jag? Tips!

Vill inte ha dem för lågt eller högt.

En mindre byrå? Vad är det för mått som gäller? Jag har en modern byrå i gammal stil i köket som är suverän:

3865a_8dbcfa9c47f5b3f_med.jpeg

Det är den till vänster. Sekretären till höger är till salu :angel:

Edit: Det kommer ut sådana lite nu och då, tex den här som slutar idag: https://auctionet.com/sv/4147983-byra-reprodux-england-1900-tal

Samt: https://auctionet.com/sv/4146053-byra-1800-tal-england-fanerad-i-mahongy-beslag-i-massing-4-lador

https://auctionet.com/sv/4092913-byra-5-ladig-idegran-1900-tal

https://auctionet.com/sv/4140285-byra-idegran-1900-talets-andra-halft

Senast ändrad:
Hoppas på lite smakråd här... :)

Behöver välja klinker till kommande renovering av liten wc. Ska ha pärlspont (bröstpanel) med tapet Duro klöver i rosa över. Pärlspont inmålad i någon grön som matchar tapeten tror jag. Vill ha rutigt golv och lutar åt mörkrött och beige, eller kanske grönt/beige? Jag lutar mest åt rött för jag tänker att det blir lite för platt med bara gröna toner, det röda borde kunna vara fint ihop med det rosa i tapeten.
Vad hade buke valt? Något sånt här eller något helt annat?

Bifogade filer

• golv.webp
    golv.webp
    27,9 KB · Visningar: 106
Hoppas på lite smakråd här... :)

Behöver välja klinker till kommande renovering av liten wc. Ska ha pärlspont (bröstpanel) med tapet Duro klöver i rosa över. Pärlspont inmålad i någon grön som matchar tapeten tror jag. Vill ha rutigt golv och lutar åt mörkrött och beige, eller kanske grönt/beige? Jag lutar mest åt rött för jag tänker att det blir lite för platt med bara gröna toner, det röda borde kunna vara fint ihop med det rosa i tapeten.
Vad hade buke valt? Något sånt här eller något helt annat?
Spontant känns det som om det blir lite mycket mönster och färger på en liten yta?

Jag gillar mönster 😁 har iaf inte hittills sett det som ett problem, men det kan ju vara något som talar för att hålla sig till en färgskala. Kanske... :p
Jag är också glad i mönster och färger i och för sig. Kan du göra väggarna först och sedan få en bättre uppfattning om vilket golv som passar till?

Jag gillar mönster och att blanda färger, har inga omönstrade väggar i de delar av mitt hus som jag renoverat redan. Tycker personligen inte att detta känns plottrigt (sektion från min SketchUpmodell). Toaletten kommer bli drygt 3kvm
golv2-1.webp

Men ja, jag är öppen för inspel på andra golv om man inte skulle välja rutigt. :)

Jag gillar mönster och att blanda färger, har inga omönstrade väggar i de delar av mitt hus som jag renoverat redan. Tycker personligen inte att detta känns plottrigt (sektion från min SketchUpmodell). Toaletten kommer bli drygt 3kvm
Visa bifogad fil 164482

Men ja, jag är öppen för inspel på andra golv om man inte skulle välja rutigt. :)
Ok, på din skiss så ser det ju bra ut, jag trodde du skulle ha en mörkare grönt på pärlsponten.

Visa bifogad fil 164482

Om du känner för detta så tycker jag att du ska köra :) !

Personligen tycker jag att det blir lite svårt att se något annat än det rutiga golvet när jag tittar på bilderna. De fina väggarna försvinner liksom för mig för golvet är så dominant i färg och mönster.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska... 2
Svar
27
· Visningar
1 795
Senast: pepp
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 658
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 619
Senast: Seaside
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Importera från USA
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10