Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Idag har jag ridit ponny! M och jag var ute och red med en gemensam vän som inte är så van att rida, följaktligen satte vi henne på Häxan och lånade Wille åt mig. Mycket trevlig liten häst! Han är precis på gränsen till storhäst och rund som en tunna med små fina ponnysteg och mycket framåtbjudning. Inte för att vi såg så mycket i mörkret men vi hade en trevlig tur i mestadels skritt och så travade vi lite på grusvägen.
Häxan har haft en svettig helg! I fredags fick jag hjälp med dressyren av M, först gick inget som jag ville och allt var bara jättejobbigt men sen måste jag ha gjort nånting rätt för plötsligt blev det hur enkelt som helst!
I lördags kom den utlovade tömkörningsläraren, och hon visade sig i vanlig ordning ha träffat på Häxan förr. Hon kom ihåg en mycket vaskig och bakrädd femårig Häxa som hon haft den stora äran att få ordning på efter incidenten med skaklarna. Hon blev glad att se att bakräddheten numera lyser med sin frånvaro. Jag fick lära mig att göra öppna och skänkelvikning på ett enklare sätt och att jobba på min placering som jag tycker är bland det svåraste med körningen. Henne ska vi ha hit igen! Planen är ett pass varannan vecka.
På lördag blir det ett litet dressyr/markarbetspass uppe i ridhuset. J har lovat att trimma alla som vill vara med från vårt stall, hon har fördelen att både vara duktig själv och att kunna förklara bra. Det blir kul! Markarbete är lagom mycket hoppning för min del. Fast jag tog ett skutt med Häxan i fredags efter att ha hotats med att få hoppa Q annars:P Det spar vi tills han har fått en fungerande broms.