Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Seg dator där jag skriver fortare än vad datorn registrerar....jobbigt att skriva inlägg då
.
Kännt mig lite låg på hästfronten också. Hittade ett hål i tån på Lucas innan helgen förra veckan. Spolat och stoppat bomull i det för att hindra mer lera att tränga in. När hovis var här i tisdags och verkade så upptäckte man hur djupt det egentligen var! Fick rena hjärtsnurpen och eftersom hovis inte är utbildad och har lite erfarenhet av hålväggar och dyligt så beställde jag tid hos hovslagare på kliniken.
Var där i går och han öppnade upp fram till på tån så nu är det en grop som är öppen hela vägen. Ska inte vara några problem anser han men visst oroar man sig ändå. Hade man inte öppnat upp så är risken att det blivit ännu större och en rejäl hålvägg eller liknande. Känns bra iaf nu när en expert har kollat på det.
Ska ut och rida en kort runda i skogen för att känna på honom. I hagen syns det inte att han är påverkad av det iaf.
Fick låna kompisens nordis på träningen i går, red honom i onsdags också för att känna lite på honom då jag ytterst sällan rider honom. Gissa om jag har träningsvärken august i dag!!! Han är bredare än mina kusar och det känns vill jag lova.
I skritt och trav går det riktigt bra men jag fixar inte hans galopp. Han har lite svårt att växla om takten och eftersom jag inte är van vid honom så gör jag inte exakt rätt. Fick iaf till några galopper och det känns ju bra.
Vi har dressyrträning på söndag men jag har bestämt att avstå den här gången. Vet ju inte hur hoven är och om bootsen sitter nu när tån är mer öppen. Dumt att fresta det också så här i början tror jag. Kan vara roligt att stå bredvid och se på dom andra för en gångs skull. Man lär sig mycket då också.