skav av brösta

Sv: skav av brösta

Ett problem som kan uppstå på åsnor är ju att en hel del har mer eller mindre späcknacke (som två av mina!) och då blir ju halsen liksom tjockast upptill. Men jag har fått låna en loksele i shettisstorlek nu och provat den på både åsnor och shettisar och faktiskt verkar det funka bra på den åsnan jag har som är 110cm. Sen är ju många åsnor så himla små så då måste storleken bli typ minimini. Fram för mer tillverkning av små grejor!

Sv: skav av brösta

Efter att kollat på detta albumet känner jag att jag aldrig skulle sätta på en åsna en bröstsele. (nu vet jag inte om alla åsnor är byggda så här, så detta inlägget är riktat till åsonor som är byggda som den som länken var till) Jag tycker inte att det finns plats för en bröstsele på min ponny, så jag ska byta ut den mot en loksele eller liknande.
Här är en bild på min ponny o hennes sele
http://www.pixbox.se/pic_show_id20911567.html

Och åsnan har ju ingen plats alls för en bröstsele? Måste inte vara lätt för åsnan att röra frambenen när selen är så långt ner, eller :confused:

Sen fattar jag inte riktigt varför en loksele inte skulle passa en åsna?

Enkelt svar. Lokselar är byggda för hästar och åsnor är INTE byggda som hästar. Visst kan en del lokselar passa på de lite större åsnorna men har man under 110 och/ med späcknacke... Lycka till
Sedan rör sig heller inte åsnorna på samma sätt som hästar och ingen av dem tre jag har haft bröstsele på har haft några som helst problem med att röra sig/ fått skav.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 880
Senast: Flavor
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 638
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 171
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 871
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka