Fast nu skrev jag inte det för att vara elak eller ngt, jag tror en stor mängd misstolkar vad jag menade! Jag menar att jag tillhörde skaran på att vara grymt osäker på att skaffa barn. Jag kan sätta mig in i situationen och känslan att vara den som är osäker att skaffa barn. Jag vet hur jag tänkte, tvekade, visste inte om jag vågade etc. Mycket av denna känsla spelades kring att många andra alltid sa "när man får barn hinner man inte med ngt annat, du får sluta med ditt intresse, du kan inte ens gå på toaletten etc" och såna åsikter från samhället bidrog till att jag blev rädd för att ens tänka tanken barn. Under alla möten man hade som gravid tutades detta också i en så man fortsatte känna osäkerhet hela graviditeten. Jag visste ju inte hur det skulle bli. Det är självklart man kan känna sig otrygg med situationen. NU vet jag att det var ren bullshit många pratade om...och hade jag vetat det då hade jag kanske inte känt samma osäkerhet då. Sedan att jag undermedvetet ändå vill ha en familj, ja även när man blir äldre, det är faktiskt upp till var och en, det ska ingen annan bestämma åt en eller säga att man är ego för att man känner så. Men...det beror säkert till stor del att man känt mycket kärlek från vad jag i mitt fall nämnde, mina morföräldrar...och jag ville gärna föra samma känsla vidare (om det är möjligt) Mitt beslut, och ingen annans.