Skadad fågel.

YlvaG

Trådstartare
Stod ute på balkongen då en fågel krashlandade i gräset för att sedan ligga orörlig. Min vän gick ned och den lever, men rör inte på sig. Nu ligger den på en trädgårdsstol. Vad ska vi göra? Ska man ringa någon? Eller ska man slå ihjäl den? Iom att den inte rör sig måste det ju vara något fel på den.

Sv: Skadad fågel.

Slå ihjäl den. Det absolut mest humana att göra. Om den är ringmärkt ska man ringa in och rapportera vilken fågel det är som har dött.

hade den flugit in i nått?

Oftast så blir de ju rätt omtöcklade när de krashar in i nått och det kan ta ett tag innan de piggnar till.

Hade en liten pippi som flög in i fönstret ovan för stalldörren och sedan krashade ner i betongen... lindade in den i en handduk och efter ett bra tag piggnade den till och flög iväg..

Jaa, vi tänkte låta den vara ett tag. Vi tror att den flög in i något, men vi såg bara krashlandningen. Om den inte repar sig och flyger iväg på ett par timmar så får vi väl avsluta det senare.

Ja, den kan ju såklart vara chockad, men jag utgår ifrån att ni har väntat en stund för att se om den börjar röra på sig? Vad händer när ni petar på den?

Ja, vi väntade ett tag. Och den rör sig fortfarande inte när vi tog upp den i en scarf. Nu ligger den lite upphöjt så att ingen katt tar den iaf.

Nej, men om den inte rör sig för att den är skadad så borde den göra ett desperat försök att röra på sig.

Den var inte kvar. Grannen som ägde trädgårdsstolen som den låg på tror jag inte tog bort den. Hon skulle nog aldrig ha klarat av det så jag tror att den flög iväg.

Grannen kom förbi nyss. Fågeln dog tydligen :( Det kom två killar igår kväll, men då var den död. Så dom tog med sig den så nu ska den stoppas upp och hamna på museum.

Trist att den inte klarade sig. Menmen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 048
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat