Ska man avmaska en dvärgvädur?

C

Cheers

Barnen har en mycket bortskämd "inne"kanin som är ute i en liten hage (ca 8 kvm) hela dagarna under sommarhalvåret. När hösten närmar sig och det börjar bli kallare och maskrosbladen har blommat ut så får hon bli en innekanin igen. Är det någon som vet om man ska avmaska kaniner och i så fall med vilket medel och när...

cheers

Sv: Ska man avmaska en dvärgvädur?

Bara om man misstänker mask, dvs stor buk men insjunkna hålor vid höftbenen och taggig ryggrad, samt ev att man ser de små halvgenomskinliga maskarna i bajset. Har du mycket vildkatter är det en bra ide eller om de gett jordiga grönsaker (ska man inte ge) men annars behövs det ej :) Isåfall Axilur flytande, enligt anvisning men i 6 dagar och upprepa efter 10 dagar igen.

Sv: Ska man avmaska en dvärgvädur?

Tackar så mycket för snabbt svar.
Cheers

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar