Ska jag leva ensam?

Sv: Ska jag leva ensam?

Förstår inte problemet. Du har själv valt ett liv som innebärförpliktelser 06-23 och att det är så lång tid hästarna tar. Du har ju helt enkelt inte tid med något annat än dina tre hästar i ditt liv. Sälj av hästar eller fortsätt lev ensam, simple as that.

Senast ändrad:

Nocki!
Jag känner igen mig och har samma problem. Jag tycker det skulle vara sååå roligt med en man att dela mina intressen med. Det skulle innebära att när vi umgås gör vi något vi båda tycker är kul.
Som en del skriver i den här tråden att man kan umgås när man är klar med sitt intresse... tja.. vad ska man då göra?? Och vad ska man prata om?
För mig låter det trist. Jag är inte road av bio, museer, krog eller såna där allmänna saker utan vill ägna min fritid åt speciella saker.
Min sambo (snart ex sambo) har INGA intressen. Det innebär att jag pratar om mina intressen, drar med honom på mina ideer men jag får inget av honom.
Lycka till önskar G som tröttnat på tillvaron.

:bow: äntligen någon som förstår mej. Precis så känns det ju!
Man måste ju ha något gemensamt för att det ska fungera... och för mej är det ju bara hästar som är intressant.
Lycka till vidare du.
Om inget annat så är vi ju två st självklara kandidater till TV om de någon gång skulle få för sig " Ryttarinna söker man":eek:

Förstår inte problemet. Du har själv valt ett liv som innebärförpliktelser 06-23 och att det är så lång tid hästarna tar. Du har ju helt enkelt inte tid med något annat än dina tre hästar i ditt liv. Sälj av hästar eller fortsätt lev ensam, simple as that.

ok, så om någon skulle haft barn som tog tid, ska man sälja dem också?

har aldrig sakt att hästarna tar mer än 3 timmar per dag på kvällen.... vad får du 06-23 ifrån?

Luuugn, bara luugn - allt kommer att förändras när du fyllt 34. När du minst anar det står HAN där bara och så är det ni två för resten av livet! Been there - still am!!! :love:

Allt har att göra med hur mycket man är beredd att kompromissa. Jag kan förstå att det låter konstigt att dra ner på hästeriet innan man har träffat någon men det skadar aldrig att ha en plan.
Kan du lägga in mockningen i samband med morgonfodringen så är det bara ridningen kvar på kvällen? Ha ena tävlingshästen som handhäst vid uteridning någon vardag så har du dragit ner rejält på tiden. Kan du ställa om hästhanteringen ifråga om att ställa ut en hösilagebal så kan hästarna gå in när du ridit klart och får längre utevistelse- mindre mockning? Alternativt kunna åka till stallet mkt senare på kvällen och umgås med ev. sambo ett par timmar efter jobbet? Medryttare?
Jag gjorde själv valet att ställa min tävlingshäst på lösdrift (med möjlighet till boxuppstallning om de är svettiga etc) vilket var ett utmärkt val ifråga om tidshantering. Inga negativa skillnader i tävlingsresultat heller.

Att ha en plan för hur man bäst kan effektivisera och förändra sin hästhållning för att komma fram till en kompromiss så att man även får utrymme för kärlek i sitt liv är viktigt. Är man helt förändringsobenägen får man nog räkna med att vara ensam, tyvärr.

ok, så om någon skulle haft barn som tog tid, ska man sälja dem också?

har aldrig sakt att hästarna tar mer än 3 timmar per dag på kvällen.... vad får du 06-23 ifrån?

För föräldrar går barn före allt annat, så det behöver du inte oroa dig för.

Allt har att göra med hur mycket man är beredd att kompromissa. Jag kan förstå att det låter konstigt att dra ner på hästeriet innan man har träffat någon men det skadar aldrig att ha en plan.
Kan du lägga in mockningen i samband med morgonfodringen så är det bara ridningen kvar på kvällen? Ha ena tävlingshästen som handhäst vid uteridning någon vardag så har du dragit ner rejält på tiden. Kan du ställa om hästhanteringen ifråga om att ställa ut en hösilagebal så kan hästarna gå in när du ridit klart och får längre utevistelse- mindre mockning? Alternativt kunna åka till stallet mkt senare på kvällen och umgås med ev. sambo ett par timmar efter jobbet? Medryttare?
Jag gjorde själv valet att ställa min tävlingshäst på lösdrift (med möjlighet till boxuppstallning om de är svettiga etc) vilket var ett utmärkt val ifråga om tidshantering. Inga negativa skillnader i tävlingsresultat heller.

Att ha en plan för hur man bäst kan effektivisera och förändra sin hästhållning för att komma fram till en kompromiss så att man även får utrymme för kärlek i sitt liv är viktigt. Är man helt förändringsobenägen får man nog räkna med att vara ensam, tyvärr.

Hej jag bor på gården, så jag åker inte till stallet.
Jag fodrar byter täcke mockar ( oftast) och släpper ut på morgonen :)
Det tar ca 1 timme!
Sen åker jag till jobb.
Jag kan inte ha båda tävlingshästarna ihop när jag rider dvs defungerar inte som handhästar, då den ena sparkar som f*n...
Hästarna går inte in förän de ska ridas...
Tycker jag har det ganska effektivt.
Men jag får ta det som det kommer, men förut har jag dragit ner så mycke på hästeriet när jag varit sambo att tävlingsresultaten blivit skit!
Så dra ner på det kan jag inte göra... måste ju finnas NÅGON i detta avlånga land som vill leva med en sån som mej. Varför är det alltid jag som ska ändra på mej:confused:. Jag är ju jag och detta är mitt liv! Lever jag inte såhär så trivs jag inte.
Så om jag inte träffar någon som gillar mej som jag är, så får det va så! Jag är så glad i mina hästar att jag lätt kunde levt utan mänsklig kärlek!

Så dra ner på det kan jag inte göra... måste ju finnas NÅGON i detta avlånga land som vill leva med en sån som mej. Varför är det alltid jag som ska ändra på mej:confused:. Jag är ju jag och detta är mitt liv! Lever jag inte såhär så trivs jag inte.
Så om jag inte träffar någon som gillar mej som jag är, så får det va så! Jag är så glad i mina hästar att jag lätt kunde levt utan mänsklig kärlek!
Tja, jag skulle helt klart kunna leva med en sådan människa och jag kan ju inte vara ensam här i Sverige om att göra det. Du får kämpa på och hålla ögonen öppna och börja småflörta med lämpliga offer så borde du hitta någon med :)

Jag fodrar byter täcke mockar ( oftast) och släpper ut på morgonen :)
Det tar ca 1 timme!
Sen åker jag till jobb.

Hästarna går inte in förän de ska ridas...

Du säger ju emot dig själv.
jag kommer hem vid 17, då ska jag mocka 3 boxar, hästarna in, ( 5 totalt just nu, blir snart 9 st) ha mellis. Jag går in och äter något fort medans hästarna äter.. kl är då ca 18 när jag kommer ut i stallet. Då börjar jag rida.

Du tycker att din hästhållning är effektiv, du verkar ju inte ens ha någon koll på hur din hästhållning ser ut!

Jag är i samma ålder som dig... lite äldre tom...
Har haft min sambo sedan jag var 18 år utan att han har varit intresserad av hästar.
Just nu har jag bara två hästar i två olika stall ( 1hemma och 1 helinackorderad) men förr jobbade jag i tävlingstall och red åtminstonde 3/ dag efter mitt vanliga jobb. (typ90%)
Dessutom fodrade jag alla 15-20 st på kvällen och mockade till hälften ungefär.

Tycker att ditt resonemang med att hästen MÅSTE gå minst 1h är "lite löjligt" 10 min skritt räcker till MÅNGA hästar... Sedan 30 min jobb och lite avskrittning...
Bygg en skrittmaskin om det är viktigare än då. Det måste det vara värt...

Sedan förstår jag vad du menar med att dina hästar är dina barn... så känner jag också...:D

Du säger ju emot dig själv.

Du tycker att din hästhållning är effektiv, du verkar ju inte ens ha någon koll på hur din hästhållning ser ut!

Var säger jag emot mej själv?
På att hästarna inte går in förän de ska ridas?
Jag tar in dem när jag kommer hem, så de kan kissa och äta, sen rider jag direkt!
Mocka gör jag oftast på morgonen, det tar ca 10 min!
Jag har full koll på min hästhållning. Men kan klart göra som jag vill då det är mitt eget stall! Så om jag väljer att ta in alla kl 17 eller om jag ger mellis ute om det är strålande sol och tar in efterhand som jag ska rida, det är upp till mej! Men sammanlagt och totalt är jag klar samma tid var kväll om jag rider 2 hästar! en timme tidigare om jag bara rider 1...

Jag är i samma ålder som dig... lite äldre tom...
Har haft min sambo sedan jag var 18 år utan att han har varit intresserad av hästar.
Just nu har jag bara två hästar i två olika stall ( 1hemma och 1 helinackorderad) men förr jobbade jag i tävlingstall och red åtminstonde 3/ dag efter mitt vanliga jobb. (typ90%)
Dessutom fodrade jag alla 15-20 st på kvällen och mockade till hälften ungefär.

Tycker att ditt resonemang med att hästen MÅSTE gå minst 1h är "lite löjligt" 10 min skritt räcker till MÅNGA hästar... Sedan 30 min jobb och lite avskrittning...
Bygg en skrittmaskin om det är viktigare än då. Det måste det vara värt...

Sedan förstår jag vad du menar med att dina hästar är dina barn... så känner jag också...:D

Ja det blir ju lätt sina älsklingar dessa djuren, och sälja dem för en man, det skulle jag ALDRIG göra, skulle hellre hugga av en arm!

Ja en skrittmaskin skulle vara underbart... men den ena hästen kräver inte lika mycke fram skrittning som den andra, men de är ju individer som du då också vet som jobbat med hästar!
Nova den "äldre" behöver massa uppvärmning, gärna 20 min, 10 på lång tygel och 10min böj och töj och flytta.. Sen är hon igång.
Nu på vintern och under den kladdiga kletiga våren kör jag till ridhuset 3 km bort, då klarar jag resa + ridning på 60 min, och hästarna känns fina.
Men rider jag hemma går Nova inte lika bra.. för mycke att glo på och spöken i buskarna, så oftast blir det ridhus 2 ggr i veckan för att hon ska vara "igenom" helt.
Fullblodet är fint, han går som en klocka direkt, men behöver lång avskrittning för att varva ner.

Framtiden får utvisa vad som sker med hästeriet och tider osv.
Men jag känner som så att NU när jag är ensam så ger jag allt till hästarna och sattsar. Så kanske jag den dagen Mr right står här kan ta det lte lugnare med gottsamvete.

fast du skrev ju att du mockar när du tar in dem:

Hej jag bor på gården, så jag åker inte till stallet.
Jag fodrar byter täcke mockar ( oftast) och släpper ut på morgonen
Det tar ca 1 timme!
så skrev jag sen... Jag mockar HELA tiden när jag är i stallet.. ser jag att någon av mina hästar skitit, tar jag upp skiten!
Därför gr det ultra fort att mocka. Men eftersom det tar typ 10 min att mocka, så tycker jag det spelar mindre roll NÄR jag gör det.
Men är det mycke klydd med täcke osv på morgonen så gör jag det på ef middagen när jag kommer hem. Jag gör som det passar från dag till dag.l

Tja, jag skulle helt klart kunna leva med en sådan människa och jag kan ju inte vara ensam här i Sverige om att göra det. Du får kämpa på och hålla ögonen öppna och börja småflörta med lämpliga offer så borde du hitta någon med :)

Det låter betryggande, att du inte är ensam:)men lämpliga offer är det dåligt med... fattas ju bara att jag är så jävla kräsen:smirk:

Fina slutsatser! :D

Står det någonstans att jag inte gillar hästar? :)

Nej, men du skrev att det aldrig funkat med hästtjejer för din del, och då undrade jag om du inte själv är intresserad, för då borde det vara ett plus att hon är det.
Det lät som om du tycker hästtjejer bör undvikas.
Men om du har varit den icke-hästintresserade pojkvännen, har du då blivit omvänd så att du numera har ett eget hästintresse?

(Goda nyheter isf TS, då finns det här tterligare ett levande bevis på att icke-hästkillar kan bli det! ;) )

Jag är inte icke-hästintresserad.

Jag har varit beredd på att köpa ett 70-300mm nikkor VR objektiv för att följa med på tävlingar och plåta, men jag hann ju inte göra det eftersom att det inte blev något seriöst.

Så för att stilla din nyfikenhet, ja, jag var beredd att offra en del för tjejens hästintresse, eller rättare sagt hästliv, man har ju fattat att det inte är någon liten grej det där, det är en livsstil och skall man fungera ihop med henne så är det nog killen (Jag i detta fallet) som får rätta mig rätt mycket efter det, det är ju mer eller mindre ett heltidsansvar (Plus att jag var beredd, trots min spruträdsla, att ta sådana där sprutor som kunde mildra min hästallergi för att det skulle fungera samt förändra min livsstil för att överhuvudtaget minska allergin). Men det betyder inte att jag inte tycker att hon ändå kan kompromissa med det hon tycker är möjligt.

Så, nu var det sagt!
:)

En sak till, det var distans, så jag fattade ju att det var jag som var tvungen att resa då hon inte kunde lämna sina hästar.

Så, man behöver väl inte vara intresserad av just hästarna bara för att man kan finna sig i det och göra det bästa av det? (I mitt fall fotografera)
Det går nog alltid att kombinera intressen/livsstilar!

Senast ändrad av en moderator:

:eek: oj, det var inte lite....! Det var bland det gulligaste jag läst på buke på länge- du tänkte göra allt det och trots att du var allergisk?
Du måste ju ha träffat en stålkvinna, för även en iskvinna borde ju ha smält över det. :D
Jaja, Ts borde ju känna sig hoppfull över rapporten iaf! :p

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 317
Senast: Elendil
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama