Ska jag leva ensam?

Sv: Ska jag leva ensam?

Då var hon nog granitkvinnan, hon smälte nog inte det minsta. :rofl:

Glömde ju säga att jag tittade på kurser på högskolan i hennes stad, men nu ska jag sluta, detta börjar ju bara bli löjligt :D:rofl:

Du skrev att du red 22 hästar/dag våren 2003, och att du red dom 30 min...

Möjligt, men vad du missade att räkna in är fram aoch avskrittningen som din hjälp skötte om, som är, förhoppningsvis, minst 20 min sammanlagt. Då hamnar vi på 50 min per häst, inte 30.

Spelar ingen roll om han är hästintresserad eller inte. Det handlar om att killen ha en förmåga att förstå hur mycket hästarna betyder för dig, att de tar tid men att det är värt det eftersom du mår så mycket bättre när du har häst. Det handlar om att killen respekterar att du har ett intresse som tar tid. Men det inbegriper ju liksom inte att du slipper allt ansvar gentemot honom heller. Det handlar om att ordna det så att båda parter är nöjda och glada med livet som de har.

Ut och träffa killar!!

:bow::bow:

Jag förstår att din hästhantering tar tid. Det gör min också.
När jag var singel och hade hästen inackorderad hos en kompis + att jag jobbade heltid fick jag stressymptom och gick till läkaren. Läkaren räknade ut att jag lade ytterligare en halvtid i stallet eftersom jag hade en hel del intag, utsläpp, mockning för andras hästar osv.
Flyttade hästen till ett annat stall med full service, jag mockar bara för min men det tar mig ändå 3 timmar varje gång jag är i stallet. 30 minuters ridning funkar lixom inte, på 30 minuter är min bara framriden. Sen ska det stretchas, lindas, putsas, tvättas osv. Pratas med övriga i stallet.
Skaffade pojkvän, och vill lägga in en skarp varning för att bli ihop med någon som är allergisk. Han använder sin allergi för att slippa engagera sig i mitt hästande över huvud taget vilket innebär att vi idag inte har något att prata om alls. (Själv åstadkomemr han inga samtalsämnen, för han jobbar bara.) Hade han kunnat mocka lite, förlja med på tävling, promenera med mitt djur hade vårt liv tillsammans varit värt namnet.
Så kanske behöver man inte träffa någon som är intresserad av hästar, men det är nog bra om han är intresserad av dig och vad du hittar på och inte är allergisk...

Jag bor på egen gård och är tillsammans med en kille sedan snart tre år tillbaka, som inte direkt är hästintresserad. Jag går upp 06.00 på morgonen och tar hand om hästarna. När jag hade jobb så stack jag till jobbet 07.30 och var hemma 16.30. Därefter åt vi middag och efter det drog jag ut till stallet, red och fixade i ordning. Jag var inne igen 19.30. Därefter umgicks vi hela kvällarna, förutom när jag sprang ut och kvällsfodrade vid 20.30.

Jag tror att det är bra ändå att man inte klänger på varandra hela tiden, utan att man faktiskt kan vara ifrån varandra en del om dagarna. Det är viktigt att han med har intressen och att även han ägnar sig åt något han tycker om på fritiden.

Jag har förresten fem hästar, varav två rids dagligen, ett är avelssto och två är sällskapsponnyer. ;)

Nu sätter jag iofs nivån på träning lägre än dig men jag tävlar & såhär skulle ett sånt veckorschema & dagsschema se ut.

Motion :
Mån-häst 1
Tis-häst2
Ons-häst3
Tors-häst1
Fre-häst2
Lör-häst3,häst1
Sön-häst2,häst3
Då får alla hästar motion 3 ggr/vecka, kan bli 4 oxå men ungefär varannandagsprincipen(som jag tycker fungerar mkt bättre än rida en häst 6 -7 dagar/vecka)
På vardagarna går det snabbt att longera de andra hästarna oxå, 10-15 min/häst tex.

Med ett sånt schema tar det högst 2 h stalltid på vardagarna.Dte jag försöker skriva är att det går om man vill, om amn är upptagen till sen kväll varje dag är det som ingen idé att skaffa pojkvän, man ska inte vara ihop med ngn för att "man ska" utan för att man vill tillbringa tid med människan oxå.
& aknske är du i ett stadium att du vill satsa allt på hästarna ett tag till, då kanke du ska avvakta med relationer några år till.

Nu sätter jag iofs nivån på träning lägre än dig men jag tävlar & såhär skulle ett sånt veckorschema & dagsschema se ut.

Motion :
Mån-häst 1
Tis-häst2
Ons-häst3
Tors-häst1
Fre-häst2
Lör-häst3,häst1
Sön-häst2,häst3
Då får alla hästar motion 3 ggr/vecka, kan bli 4 oxå men ungefär varannandagsprincipen(som jag tycker fungerar mkt bättre än rida en häst 6 -7 dagar/vecka)
På vardagarna går det snabbt att longera de andra hästarna oxå, 10-15 min/häst tex.

Med ett sånt schema tar det högst 2 h stalltid på vardagarna.Dte jag försöker skriva är att det går om man vill, om amn är upptagen till sen kväll varje dag är det som ingen idé att skaffa pojkvän, man ska inte vara ihop med ngn för att "man ska" utan för att man vill tillbringa tid med människan oxå.
& aknske är du i ett stadium att du vill satsa allt på hästarna ett tag till, då kanke du ska avvakta med relationer några år till.

Longera är för mej ingen direkt träning utan bara rastning, och slit på ben, så jag longerar bara max 1 gång i månaden då hästen måste få röra sig då något oförutsett hänt!
Rider jag min hästar varannan dag, blir de frustrerade.. inget roligt för dem!
De älskar att arbeta.
Jag har faktiskt 2 ridhästar pga att jag VILL ha möjlighet att tävla var helg eftersom jag tycker det är jätteroligt.
Att rida dom varannan dag skulle betytt kaos i tävlings sammanhang.
Nä huvudfrågan var om jag ska finna någn som passar MIG, inte hur jag ska ändra mitt liv för att passa någon annan.
Läs hela tråden innan du svarar.

Då var hon nog granitkvinnan, hon smälte nog inte det minsta. :rofl:

Glömde ju säga att jag tittade på kurser på högskolan i hennes stad, men nu ska jag sluta, detta börjar ju bara bli löjligt :D:rofl:

Inte för att vara elak, men jag hade inte heller smält... Snarare fått varningsvibbar - för mycket för snabbt. Låter som att du var beredd att ge upp väldigt mycket för en annan person.

Lika lite som jag inte skulle vilja vara beredd att ge mig in i ett förhållande med någon som är så kompromisslös som TS vill jag ha någon som anpassar sig efter mig hela tiden. Det måste vara ett givande och tagande.

TS, du har valt ditt liv och du verkar nöjd. Att du inte hittar någon som är villig att passa in i det helt efter dina villkor förvånar mig inte alls, det kan bli svårt att hitta. Men de finns trots allt, så lycka till i jakten.

Var läser du om tidsperspektiv någonstans?

Och detta handlar om tid, inget annat. Man byter ju inte sitt liv? Bara sitt schema. Det tycker i alla fall jag är värt det, för tänk om det råkar bli bra?

Men detta är ju så typiskt buke. Oavsett vad man än skriver blir man lynchad. Bäst att jag lägger ner helt, annars är jag väl död imorgon ;)

Senast ändrad av en moderator:

Inte för att vara elak, men jag hade inte heller smält... Snarare fått varningsvibbar - för mycket för snabbt. Låter som att du var beredd att ge upp väldigt mycket för en annan person.

Lika lite som jag inte skulle vilja vara beredd att ge mig in i ett förhållande med någon som är så kompromisslös som TS vill jag ha någon som anpassar sig efter mig hela tiden. Det måste vara ett givande och tagande.

TS, du har valt ditt liv och du verkar nöjd. Att du inte hittar någon som är villig att passa in i det helt efter dina villkor förvånar mig inte alls, det kan bli svårt att hitta. Men de finns trots allt, så lycka till i jakten.

Tack:D Ja största problemet är ju det att jag är nöjd. Så ja jag tror jag accepterar det som det är, jag och mina 3 musketörer :)
Vi har det väldigt bra iaf!

Du menar, var hittar man en toffel?

det var det dummasta jag hört!
Toffel, är det sista man vill ha, någon som går 1 m bakom en helatiden..
Nä min dröm är klart en MAN som själv är intresserad av hästar, och HAR egna hästar, Då kan han träna dem och jag mina, vi kan hjälpas åt och PRATA om hästar. Fritiden är ju given och vi har gemensamma intresse. En toffel som inte har intresset och bara "finns" är ju inte speciellt trevligt att ha.
Toffel män finns det miljoner av.. skulle jag velat ha en sådan.:eek:

Han använder sin allergi för att slippa engagera sig i mitt hästande över huvud taget vilket innebär att vi idag inte har något att prata om alls.

Jag är förvånad över vilken taskig attityd somliga visar upp... :( Är hans allergi en "ursäkt"? Vill du hellre se honom sjuk bara för att han ska anpassa sig efter dig?

det var det dummasta jag hört!
Toffel, är det sista man vill ha, någon som går 1 m bakom en helatiden..
Nä min dröm är klart en MAN som själv är intresserad av hästar, och HAR egna hästar, Då kan han träna dem och jag mina, vi kan hjälpas åt och PRATA om hästar. Fritiden är ju given och vi har gemensamma intresse. En toffel som inte har intresset och bara "finns" är ju inte speciellt trevligt att ha.
Toffel män finns det miljoner av.. skulle jag velat ha en sådan.:eek:

Och om den här hästmannen har fem hästar på lösdrift 3 mil ifrån dig? Ska du kräva att han stallar upp dem hos dig?

Han är ute och tävlar på sina tävlingar i fälttävlan eller hoppning eller något annat du tävlar, ska han sadla om då?

Tänk om ni har helt olika syn på hästhållning?

Tänk om han förväntar sig att du ska anpassa din hästhållning efter hans? (Precis så som du förväntar dig att din framtida karl enkelt ska fungera in i din planering.)

Lösningen är inte att hitta en hästkarl. Lösningen är att hitta en karl som respekterar dig och vill ditt bästa samtidigt som han har egna hobbies att ägna sig åt (oavsett om det är hästar eller frimärkssamling). Sen borde det räcka om han är villig att följa med till stallet någon/några gånger i veckan och hjälpa till. Dessutom bor du ju vid stallet?

Med en sån inställning får du nog räkna med att leva ensam och då är det ju skönt att du ändå är nöjd med livet som det är! Det är ju ditt val och så du har sett till att få det.

Du vill ju tävla och du vill hålla igång dina hästar, vilket jag tycker är beundransvärt, för på det sätt som du motionerar dina hästar är det inte många som gör, och vill man tävla, så räcker det ju inte att rida 2-3 gånger per vecka, (halvtimme) varje gång,

Jag har sett många exempel på tjejer som väljer mannen framför hästen (haft inackorderingar). I bästa fall kommer dom ut och mockar (total tid i stallet 5 minuter). Dom kan inte ens gå ut i hagen o hälsa på hästen.

Tiden rullar på och plötsligt står dom där och kommer på att livet inte är så kul längre.

Men förmodligen så är det din sk klocka som tickar (man. barn, hus, bil), men titta runt bland dina vänner.

Är dom verkligen så himla lyckliga när dörren stängs till deras hem...

Var läser du om tidsperspektiv någonstans?

Och detta handlar om tid, inget annat. Man byter ju inte sitt liv? Bara sitt schema. Det tycker i alla fall jag är värt det, för tänk om det råkar bli bra?

Men detta är ju så typiskt buke. Oavsett vad man än skriver blir man lynchad. Bäst att jag lägger ner helt, annars är jag väl död imorgon ;)

Var det under ett år så var det för snabbt. I mina ögon.

Du har inte blivit lynchad, gå inte in i nån offerroll nu... Jag försökte förklara hur det kan uppfattas från andra hållet när någon gör för många uppoffringar/ansträngningar.

Du "hann inte köpa ett objektiv eftersom det inte blev seriöst". Det ger tydlig vink om att det var ett kort tidsperspektiv om det inte hann bli seriöst innan du tittade på vilka utbildningar som fanns i hennes stad.

Senast ändrad:

eftersom jag inte är så komplicerad i min hästhållning tror jag inte det skulle vara några problem om den kommande mannen vill flytta hit. Vill han ha lösdrift så fixar vi det här...jag skulle gärna ha mina på lösdrift en vacker dag.
Jag sysslar med allt utom western och körning! Så jag kunde lätt hängt med och tävlat ihop med honom.

Jag skojade lite med dig angående lynchningarna. Det var därför jag adderade en blinksmiley på slutet.

Kanske någon annan tycker att ett år är lång tid? Ett relativt begrepp som jag inte tycker bör läggas någon värdering i.

Men nu tycker jag inte att vi skall förstöra TS tråd mer, denna handlade ju om hennes bekymmer, inte mina eller dina.

Problemet med dig är ju att du anser att alla ska passa i din mall, du har inte tänkt på att du inte passar i andras mallar?att ha ett förhållande handlar om att kompromissa.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 317
Senast: Elendil
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Pusseltråden
  • Hitta på ett eget efternamn?

Hund, Katt, Andra Djur