Hm, det känns inte som om du vill ha en karl riktigt för tid finns det alltid och planering är A och O. Jag tror visserligen att du inte träffat den rätta och när du träffar han så kommer det mesta att lösa sig av sig själv. Enligt mig så räcker det väl med att ni skulle få en hel dag att göra något riktigt roligt och eller så fast du har tävlingshästar så kan de få vila eller nästan vila 2 dagar i veckan utan att för den delen må dåligt av det, i fall du inte vill att de ska stå 2 dagar kan du kompromissa. Antingen så skrittar du hästarna ca 20 min i skog och mark ena dagen och låter dem ha hel dags vila nästa vilodag eller så delar du upp vilan att de vila på olika dagar och då blir det lite bonus tid över till killen. Något mer man kan testa i fall man verkligen vill ha mer tid över för varandra är att mocka före jobbet vilket visserligen är jobbigt men det sparar in ca 1 tim för dig per dag enligt vad du skrev tidigare. allt handlar om hur mycket man vill eller inte vill.
så här ser mitt liv ut:
Jag har sambo sen 10 år tillbaka, hm eller är det 11 år, kommer inte riktigt ihåg det nu hur många år det är. Har tre barn i åldrarna 9,5 år, 8 år och minstingen blir 3 år nu i sommar, jag har även 2 hästar om jag räknar halvan så blir det 2,5 hästar, en hund + att min sambo har en jakthund. Min sambo är inte speciellt intresserad av hästar och har eget intresse som tar en otrolig tid. Vi jobbar båda 2 han jobbar varannan vecka förmiddag och nästa eftermiddag. Jag har lite val möjligheter vilka tider jag jobbar + vilka dag/dagar jag är ledig.
Min dag ser ut så här antingen släpper jag eller min sambo ut hästarna beror lite på vem som börjar tidigare, antingen mockar jag före eller efter jobbet det är väldigt olika faktiskt. Rider gör jag antingen för eller eftermiddag beroende på min sambos jobb. Nu vilar en av hästarna visserligen 2 dagar i veckan och den andra 1. Sen är det det barnen som behöver hjälp med läxor, pyssel och lek även olika aktiviteter. När det har lagt sig och stallet är klart mina hästar är ute till 20.00 om det är dåligt väder annars är det oftast mellan 21.30-22.30. När hästarna kommer in så är nästan allt klart i staller, går igenom eventuella skador på alla 3 och täckar av i fall dom har täcken. Vid 21.00-22.00 är det kvalitetstid, nu lägger vi oss visserligen ganska sent kl är nog oftast runt tolv snåret innan vi kommer i säng. Och ibland så har vi även barnvakt för att hitta på något roligt tillsammans som tex nu på lördag så ska vi gå på hockey och direkt efter så ska vi på kalas hos min plast pappa.
Det verkar funka väl för oss vi har ju trots allt hängt ihop i 11 år nu
Man får sätta upp målen med förhållandet efter förutsättningarna man har