Sjukskriven men jobbar

Kan väl ändå vara roligt att diskutera trots gammal tråd?
I alla fall för att se om åsikterna har förändrats, haha.

Det kan ju vara allt från psykisk ohälsa till fibro så det klart det spelar roll om man jobbar på en byggarbetsplats, på psyk eller andra tunga arbeten om man knypplar dukar och säljer hemma. Åtminstone i mina ögon. Ska vi rangordna vilka som verkligen behöver hjälp vs de som inte gör det?

Klart jag saknar civilkurage helt och hållet och bara passerar en våldtäkt eller misshandel. Jag gör skillnad på brott och brott.

Om man jobbar heltid så ska man inte få pengar från FK eller soc eller AF.
Jag förstår inte hur du kan tycka att det är OK att samhället ska ge en extralön till en person som jobbar heltid?

Självklart ställer olika jobb olika krav på den som utför jobbet! Och självklart är det så att en person med brutet ben inte kan jobba som takläggare innan benet är läkt medan man kanske kan jobba som gymnasielärare.
Men om takläggaren vikarierar som lärare så ska personen inte få sjukpenning under tiden man vikarierar som lärare utan får då lärarlönen i stället (jo, jag vet, absurd situation men ändå).

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
927
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 714
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka