Jag står i kö - främjar arbete för lågutbildade... Eller för folk som inte vill använda sin utbildning.
De har inte mindre personal i de butiker jag handlar som har självskanning, deras arbetsuppgifter ser bara annorlunda ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag står i kö - främjar arbete för lågutbildade... Eller för folk som inte vill använda sin utbildning.
Och så skulle jag ju inte få samma chans att växla några ord med kassapersonalen.
Haha! Jag tycker en av de bästa sakerna med självscanning är att jag slipper prata med någon
Av samma anledning självscannar jag inte heller. Jag vill ha kvar ALL butikspersonal. Att de skulle bara få andra arbetsuppgifter, när behovet minskar säger väl sig självt att det inte stämmer. Vems ficka hamnar den besparingen i, när jag gör jobbet själv? Inte i min, och inte butikspersonalens heller. Sen så blir jag ofta ganska utmattad av att handla, så jag blir disträ, missar saker lätt, och orkar definitivt inte bli dubbelkollad på en avstämning.Jag självscannar inte. Jag ser gärna att kassapersonalen har kvar sina jobb. Det är större nytta för mig, än vad självscanningen ger mig (och kassapassagen går vanligtvis rätt snabb och smidigt där jag handlar).
Ibland, om jag har några få, scanningsvänliga varor och det är lång kö till de vanliga kassorna går jag till självbetjäningen. Undantag IKEA, där använder jag självbetjäningen jämt pga köerna.
Om jag drar mitt ICA kort så vet dom vad jag handlar ocksåHur kan man överlåta så mycket privat information om sig själv till ett privat företag?
Nej det är att överdriva sin betydelse att tänka sig att de är intresserade av dig, men du i den grupp av mäniskor du tillhör.
Nu kör vi havredryck mot köp av biljetter till way outwest och de som laddat ner cowspiracy
Jag tror ja ska prata med kassörskan om det nästa gång, om det har blivit färre arbetsuppgifter med självscanningen.De har inte mindre personal i de butiker jag handlar som har självskanning, deras arbetsuppgifter ser bara annorlunda ut.
Någon som inte tänkte hela vägen utarbetade det systemet...Finns bl a på Willys i Lund. Suger fetluva.
Man sätter korgen på vågen, scannar, lägger ner varan i kassen. Diffar det i vikt mellan steg 1 och 3 får man inte scanna nästa vara. SÅÅÅÅ störigt.
Det finns alltså en begränsning för antal varor, eftersom man måste placera korgen på vågen för att få börja. Ingen vagn där inte.
[QUOTE="Lampan, post: 17178393, member: 136667"
Ni som väljer att scanna och ni som väljer att inte scanna får gärna motiverar varför
Jag självscannar inte eftersom jag undviker matbutiker helt och hållet. Hatar att handla i butik. Kör all mathandling på nätet (inte kasse utan "riktig butik") och stödhandlar bara i butik, om jag glömt något eller får ett infall. Det sker för sällan för att scanning ska vara aktuellt.Jag har nu äntligen efter lång tid tagit mig för att registrerar mitt kort och självscanna mina varor på ICA
Tredje gången jag handlade gjordes en koll om jag gjort rätt.
Jag tycker det är supersmidigt och undrar nu varför jag inte börjat tidigare...
Jag tycker att många som handlar använder sig inte av självscanning, det verkar inte särskilt vanligt och jag undrar lite varför?
Ni som väljer att scanna och ni som väljer att inte scanna får gärna motiverar varför
Det måste vara ganska ovanligt att välja att inte använda några kort allsJag självscannar inte. Jag har inga medlemskort och betalar med sedlar och mynt.