Är kanske inte alla Coop som har det systemet.Det här har jag aldrig varit med om och vi har självscannat i måånga år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är kanske inte alla Coop som har det systemet.Det här har jag aldrig varit med om och vi har självscannat i måånga år.
Alla varor väger ju något. Vågen känner som sagt t.o.m. av en kasses vikt. Köper man en färdig baguette så går det inte att självscanna eftersom de ju kan diffa några gram.
Det var ju ett skumt system. Så vissa varor på "ditt" Coop går inte att scanna då?Alla varor väger ju något. Vågen känner som sagt t.o.m. av en kasses vikt. Köper man en färdig baguette så går det inte att självscanna eftersom de ju kan diffa några gram.
Jag menar baguetter som är färdiga med pålägg, är nog samma problem med färdiga sallader.På Maxi är det styckpris på baguetter och annat "löst" bröd. Varor som betalas efter vikt, som frukt och grönt, väger man på plats vid den avdelningen. Vid kassan sen så plockar man aldrig upp sina varor utan man sätter scannerenheten i ett fack och sen så trycker man fint på dataskärmen brevid och följer sedan instruktionerna för betalning innan man går med sina varor till bilen/bussen/cykeln/hem.
Jag menar baguetter som är färdiga med pålägg, är nog samma problem med färdiga sallader.
Alla varor väger ju något. Vågen känner som sagt t.o.m. av en kasses vikt. Köper man en färdig baguette så går det inte att självscanna eftersom de ju kan diffa några gram.
På min Coop är det styckpris på allt förutom lösgodis, frukt, grönsaker och vaxduk. Där är det kilopris men det väger man på en våg och scannar sedan av etiketten man får. (Samma system på Ica Maxi och Kvantum).Jag menar baguetter som är färdiga med pålägg, är nog samma problem med färdiga sallader.
Ja det är styckpris men de kan fortfarande väga olika mycket. EAN-koden visar vad det är för vara och systemet vet hur mycket den varan ska väga, men en färdig baguette kan väga mer/mindre än en likadan baguette med samma EAN-kod så då säger vågen ifrån.Aha, fast det är styckpris på sånt också på Maxi.
Ja det är styckpris men de kan fortfarande väga olika mycket. EAN-koden visar vad det är för vara och systemet vet hur mycket den varan ska väga, men en färdig baguette kan väga mer/mindre än en likadan baguette med samma EAN-kod så då säger vågen ifrån.
Ja det är styckpris men de kan fortfarande väga olika mycket. EAN-koden visar vad det är för vara och systemet vet hur mycket den varan ska väga, men en färdig baguette kan väga mer/mindre än en likadan baguette med samma EAN-kod så då säger vågen ifrån.
Vet inte? Finns det nåt som heter självutcheckning? Jag scannar varorna i en kassa utan personal.Är det verkligen självscanning och inte självutcheckning?
Efter att jag fått avstämning 2 ggr när jag handlat för över 1000:- och haft ett litet barn blir det inget mer. Jag glömde ett paket ägg en gång så nu kommer jag aldrig ifrån avstämningen.Jag har nu äntligen efter lång tid tagit mig för att registrerar mitt kort och självscanna mina varor på ICA
Tredje gången jag handlade gjordes en koll om jag gjort rätt.
Jag tycker det är supersmidigt och undrar nu varför jag inte börjat tidigare...
Jag tycker att många som handlar använder sig inte av självscanning, det verkar inte särskilt vanligt och jag undrar lite varför?
Ni som väljer att scanna och ni som väljer att inte scanna får gärna motiverar varför
Vet inte? Finns det nåt som heter självutcheckning? Jag scannar varorna i en kassa utan personal.