Självscanning i matbutik

Självscannar du dina varor i matbutik

• Antal omröstningsdeltagare
    210
Det finns inte på butiken där jag handlar. Finns inte ens snabbkassa. Annars föredrar jag vad som helst som inte innebär att stå i vanlig kö...

Scannade i tidernas begynnelse dvs minst 10 år sedan då det var helt nytt på COOP . Då var det kö till självscanningen och nästan var gång kontroll så jag tröttnade snabbt . Det gick fortare i vanliga kassan men skulle kanske prova igen nu om det inte är köer där

Jag scannar sedan några år tillbaka. Brukar försöka snabbhandla på lunchen och då hinner jag inte stå i kö. Sedan är det skönt att slippa flera "packningsmoment" som det blir om man handlar via kassakö.

Scannade i tidernas begynnelse dvs minst 10 år sedan då det var helt nytt på COOP . Då var det kö till självscanningen och nästan var gång kontroll så jag tröttnade snabbt . Det gick fortare i vanliga kassan men skulle kanske prova igen nu om det inte är köer där

Fick förklarat för mig (i tidernas begynnelse ;)) att man har olika nivåer som självscanningskund. Så man börjar på lägsta och då åker man på tätare kontroller, men för varje gång man går igenom en kontroll utan några misstag så kommer man uppåt i nivåerna och slumpas till kontroll mycket mer sällan. Om det fortfarande stämmer (och om det är samma system på olika kedjor, det är var ICA) vet jag inte, men jag kan tänka mig att har man det systemet och det är många nybörjare samtidigt, då blir det nog ganska tätt med kontroller ett tag tills folk har börjat hamna i mer anpassade grupper.

Har scannat så länge vårt Ica haft självscanning, och är en av dom iiiinte kan förstå de som inte självscannar! ;)
Man slipper köer, slipper fler moment (först i vagnen, sen upp på bandet, sen ner i kassen)... ja hittar inget negativt m självscanning!:banana:

Jag scannar!! SÅ smidigt - och man ser hela tiden hur mycket man handlat för!! Jättebra!

Men - TVÅ gånger har jag lyckats med det otroliga, att scanna alla varorna, packa dem, sätta tillbaka scannern ... och sen traska ut med varorna och köra hem.... Utan att betala alltså. HELT oavsiktligt givetvis!! Sen nästa gång jag ska ta ut en scanner blir det tvärstopp och jag måste kontakta personalen. Moi fattar ingenting - tills dom förklarar att jag scannat men inte betalat. SÅ pinsamt!!!

Men jag tror dom fattar att det är oavsiktligt - hur korkat vore det inte, annars, att ladda scannern med mitt eget ICA-kort? Och så bara gå iväg utan att betala? Allt finns ju liksom registrerat... :o:eek::angel:

Scannar alltid, har gjort sen 2009 mycket enklare dock brukar jag gå till scanningskassan direkt utan att ta vägen över tornet
för jag brukar köpa öl och då måste ju personalen springa dit i alla fall.

Det retliga är att om man har med egen kasse kan man inte packa direkt i den för då känner vågen kassens vikt och anser att man ska betala för den. :meh:

Det kom före till Italien än affärerna jag handlade i, tex stor Coop utanför Stockholm, för drygt 15 år sedan och där var jag fast. Var irriterad på att det inte fanns hemma, blev således väldigt glad när det införskaffades :D

Det retliga är att om man har med egen kasse kan man inte packa direkt i den för då känner vågen kassens vikt och anser att man ska betala för den. :meh:

Vadå för våg? :confused:
Jag har nästan alltid egna kassar, om inte så scannar man ju kassarna där man plockar åt sig dom?

Vadå för våg? :confused:
Jag har nästan alltid egna kassar, om inte så scannar man ju kassarna där man plockar åt sig dom?
På Coop lägger man varorna på en våg efter man scannat dem i kassan, om vikten inte stämmer med den scannade varans vikt så kan man inte fortsätta.

Jag har scannat nästan så länge som det funnits på Maxi här, helt underbart! Dock lite jobbigt med ålderskontroll om man köpt dylika varor, men det gör jag iofs inte såå ofta så det kan jag ändå leva med. Jag måste ändå visa leg om jag står i vanlig kassa om jag köpt sånt... :cautious:

Jag självscannar inte. Jag ser gärna att kassapersonalen har kvar sina jobb. Det är större nytta för mig, än vad självscanningen ger mig (och kassapassagen går vanligtvis rätt snabb och smidigt där jag handlar).

Ibland, om jag har några få, scanningsvänliga varor och det är lång kö till de vanliga kassorna går jag till självbetjäningen. Undantag IKEA, där använder jag självbetjäningen jämt pga köerna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: soom
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 592
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 095
Senast: alazzi
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 821
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama