Det beror nog lite på var och vad man handlar, förutom ens egna preferenser om vad som är smidigt. Min erfarenhet är liknande
@sjoberga s. Att packa ner i kassar är betydligt mer omständigt än att lägga ner i korgen, när jag packar i kassar måste jag tänka på att få dem jämnt fördelat, frys- och kylvaror tillsammans etc (jag bär kassarna hem oftast, eller tar dem på cykeln). Jag vill VÄLDIGT ogärna packa upp och ner dem en extra gång. De gångerna jag behöver göra det känns jobbigare än jobbigheten med att lägga upp på bandet varje gång, plus att jag vid packning från kassan får en bra överblick vid packningen. Dessutom är tempot MYCKET högre i kassan vilket
känns bra (själv är jag verkligen kass på att scanna, både med pistol och vid självutcheckning, och det är ofta man hamnar bakom någon som inte heller har nån snits på det där).
Och att ha ena handen upptagen med att bära scannern gillar jag inte heller, andra handen är redan upptagen med att dra/bära korg så det blir lite för mycket för mig helt enkelt.
Om jag hade handlat flera fulla kassar varje gång, kanske jag hade prioriterat annorlunda, men jag handlar sällan mer än 2-3 bärbara kassar/en full korg åt gången.