Det var ju tråkigt.Modernt skogsbruk bidrar inte positivt till ett enda av miljömålen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju tråkigt.Modernt skogsbruk bidrar inte positivt till ett enda av miljömålen.
Jag tycker alla som flyger på semester inte har luft i lungorna när det gäller att diskutera miljöpåverkan. Det är min åsikt i frågan.Och? Du har kommenterat det förut.
Vilken annan näringsverksamhet gör det?
Stålindustrin? Turismen? Pappersindustrin? IT-sektorn?
På det hela en rätt onödig kommentar? Det är inte främst för att uppfylla miljömål som skogen brukas. Det är en viktig näring i landet. Dessutom en näring som i allt väsentligt försöker ta hänsyn till naturvärden, miljövärden och historiska lämningar. Skogsbruket är helt beroende av att vara förnybart till sin art.
Praktiskt taget all mänsklig verksamhet påverkar miljön negativt.
Många saker både bidrar och belastar miljön i relation till miljömålen.Och? Du har kommenterat det förut.
Vilken annan näringsverksamhet gör det?
Stålindustrin? Turismen? Pappersindustrin? IT-sektorn?
På det hela en rätt onödig kommentar? Det är inte främst för att uppfylla miljömål som skogen brukas. Det är en viktig näring i landet. Dessutom en näring som i allt väsentligt försöker ta hänsyn till naturvärden, miljövärden och historiska lämningar. Skogsbruket är helt beroende av att vara förnybart till sin art.
Praktiskt taget all mänsklig verksamhet påverkar miljön negativt.
Jag vill äta kött, men stötta köttindustrin så lite som möjligt. Så jag får föda upp mina egna djur och se till att de har ett bra liv fram till slakt. Äter numera mer kött hemifrån än från butik men hoppas att jag inte ska köpa något kött alls i framtiden. Odlar lite och hoppas ha tiden/orken att odla mer när jag slipper bryta ny mark varje år och fixa allt som behöver fixas med gården i övrigt. Detta är tredje sommaren på gården och det går framåt men det tar tid att bo in sig och hitta bästa platsen för ett trädgårdsland osv.
Köper nästan all djurens mat men dels säljer jag ägg för att få in de pengarna igen (och planerar att sälja tex kaninungar när jag kommit igång med kaninaveln) och dels går djuren i stora hagar och hittar mycket mat själva, så nu på sommaren går det åt väldigt lite mat.
Främst höns, men även myskanka, gås och kanin Små djur med gott kött men som inte behöver äta så mycketVad har du för köttdjur nu?
Vi har ju numera extremt ung skog i Sverige. Skogen är ju en kolfälla. Eldar man upp träet går kolet ut i atmosfären och är då en växthusgas.
Att låta skogen stå (hotar lönsamheten) gör ju att kolet förblir lagrat. Att använda trä för konstruktioner - byggnationer - gör ju att kolet förblir bundet och att träet nyttiggörs. Typ massa, papper och återvinning borde väl ge liknande resultat (orkar inte kolla).
Om inte i skogen, var ska då kol lagras naturligt? Till exempel.
-
i år ett potatistorn.
Det finns bilder på sidan 22 i trädgårdstråden. Nu växer en massa potatisblast i den, hur det är med potatis vet jag först när jag öppnar det.Hur ser ett potatistorn ut