Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Mina lilla flicka tillbringar dagarna i stallet med mig, hon sover oftast medans jag rider och så...sen brukar vi gå ner till Johans (min sambo och Idas pappa) jobb och titta medans han kör.

Hon är bara 1½ vecka men hon är ganska lätt att ta med överallt.

OJ, har du redan kommit igång med ridningen trots hon bara är 1.5 vecka! det var strongt! :)
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Mm:)...trodde inte att jag skulle vara upp så snabbt men det känns hur bra som helst:)...hoppade tillo med ena igår:)
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Oj inte illa, 1,5 vecka efter att Rasmus kom hade jag inte ens ringt BVC :angel:
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Hehe, ska bara rida dom denna vecka så ska dom få vintervila och ladda upp till vår säsongen:)
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

För stressens kull tror jag inte det är så stora problem. det är värrre med magsjuka och RS virus. Ett par vänner har en son som fick Rs vid två månaders ålder. Han fick ligga inlaggd på sjukhus. Det var livshotande. Ett barn i föräldragruppen fick RS vid 4 månader även då var det svårt och utdraget. Vår dotter fick RS när hon var runt året, då ska det ju inte vara någon större fara, hon fick in och inhalera två gånger. Dottern är född i början av året så vi var mest hemma de första månaderna pga vinterkräksjuka och förkylningar. Jag ville ut och träffa folk men vågade inte ta risken då så många var sjuka helatiden. jjAg hadde definitivt undvikit stora köpcentra och alla som är förkylda. Det hadde vi som regel tills hon var över året. Ingen förkyld fick komma och hälsa på.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

passa på när det funkar, är mitt tips!
Snart har du en självständig liten individ som springer överallt och då är det mycket mer komplicerat att ha dem med sig. Lyssna inte andras gnäll, du lär märka när det inte funkar för just din unge! (Om det blir för mycket snack och "goda råd" så bestäm dig för att bara lyssna på BVC.) Tänk på hygienen bara (som flera har skrivit), att de som tar i honom har tvättat händerna.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Vi är mest hemma. Sonen sover en hel del och är en trevlig person som man gärna umgås med när han är vaken och de flesta tidigare hemmasysslor (städning, tvätt, matlagning, hundpromenader m.m.) fungerar bara att man får anpassa upplägget lite efter hans mat- och sovvanor. Det har varit jätteskönt att ta det lugnt i början och lära känna denna lilla varelse ordentligt. Efter 2 månader så känns det som att vi har en väldigt harmonisk tillvaro med amning och sömnpass på ganska bestämda tider, och en glad och pigg bebis (nu kan ju dessa rutiner hinna ändras många ggr framöver i och för sig!).

Vi gör så få ärenden som möjligt för att undvika RS-smitta, magsjuka etc men om vi måste iväg somnar han när han sätts i babyskyddet och vaknar tidigast när bilen stannar hemma på gårdsplanen igen. Oftast har jag honom kvar i bilen utanför en affär om jag bara ska in ett kort ärende :eek:, känns onödigt att väcka en stensovande bebis för att krångla ut och in i bilen.

Förkylda vänner och släktingar träffar vi inte. I helgen var det dags för den årliga julpysselhelgen i en stuga med tjejgänget och deras barn, ett av barnen var lite snuvigt så vi ställde in. Vet inte om jag är överdriven, barnet hade varit snuvigt i flera veckor. Det var verkligen jättetråkigt att missa denna träff, kanske i onödan dessutom? Men jag vill inte ta några risker. Ju längre man kan hålla dem ifrån smitta desto bättre eller?

Efter nyår ska vi dock börja på såväl babymassage som babysim. Ska också försöka besöka babycaféet på Familjecentralen i stan på onsdagar.

Själv vill jag aldrig jobba mer. Möjligtvis hemifrån då. Men att jobba heltid långt hemifrån med barn och gård och djur hemma att ta hand om känns inte särskilt lockande.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 509
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 659
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 791
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • E-coli hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp