Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har skittråkigt, längtar tills han blir 4 månander så vi kan börja gå på öppna förskolan
Emil sov sig igenom hela julhandeln. Åt hemma, somnade i bilstolen, lyfte över honom till vagnen, gick på stan i ettt par timmar & han sov hela tiden och vaknade sedan dåv i kom hem och var hungrig igen. Helt ovetandes om att vi hade varit & julhandlat.
Otroligt vad sövande det där med bil & vagnåkning.
Ja, vi sitter mest hemma och jag är så uttråkad att jag går åt! Ska bli så skönt när hon blir lite större och rs-säsongen är över.
Vår skrutta är ju fem veckor för tidigt född och väger nu vid 7 veckors ålder inte ens 3 kilo så vi har ju strikta order på isolering och inte gå ut bland folk.
Trots det har vi lyckats bli förkylda båda två - så nu går vi hemma och snorar dessutom!
Sen pysslar jag hemma, fixar mat o så. Hade vi haft nog med pengar så hade jag gärna varit hemma som "hemmafru", störtskönt! Jag vill ärligt talat aldrig mer ut o jobba! Jag tar mkt hellre hand om hushållet, nog är jag social men jag har inget större socialt behov direkt..
Varför först vid fyra månader?
Jag går redan upp till öppna förskolan med Saga, det är jättenyttigt för mig då jag behöver se andra mammor. Saga stormtrivs också, hon ligger och skrattar som en tok när de andra barnen sjunger och har sig. Vi har en speciell babygrupp med barn mellan 0-10 månader som vi går på varje torsdag.
Jag har också varit väldigt huslig av mig och gillat att gå hemma och pyssla utan behov av att träffa andra. Men sedan råkade jag ut för en bebis som har ett extremt närhetsbehov och vill bli buren från morgon till kväll . Jag hinner varken se hästarna, fixa mat, göra hushållsysslor eller ens duscha, sådant får jag göra efter kl 23 på kvällen när ungen äntligen somnat (pappan jobbar och kämpar därefter med husbygge). Är så less att jag ibland inte vet var jag ska ta vägen och längtar tillbaka till jobbet så man åtminstone får sitta ned med en kopp kaffe .
Har du provat bärsjal? För mig var det toppen, då kunde jag hinna undan med en massa "hushållssysslor", till och med baka, med en nöjd liten unge som satt och sov! Han har även sovit sig igenom mockning och och lite lektion....