Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Arvid sov också när vi handlade julklappar. :) Och här är det knappt något folk ute och handlar. (ministad)
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Jag har skittråkigt, längtar tills han blir 4 månander så vi kan börja gå på öppna förskolan :)

Varför först vid fyra månader?
Jag går redan upp till öppna förskolan med Saga, det är jättenyttigt för mig då jag behöver se andra mammor. Saga stormtrivs också, hon ligger och skrattar som en tok när de andra barnen sjunger och har sig. Vi har en speciell babygrupp med barn mellan 0-10 månader som vi går på varje torsdag.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Ja, vi sitter mest hemma och jag är så uttråkad att jag går åt! Ska bli så skönt när hon blir lite större och rs-säsongen är över.

Vår skrutta är ju fem veckor för tidigt född och väger nu vid 7 veckors ålder inte ens 3 kilo så vi har ju strikta order på isolering och inte gå ut bland folk.

Trots det har vi lyckats bli förkylda båda två - så nu går vi hemma och snorar dessutom!
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Emil sov sig igenom hela julhandeln. Åt hemma, somnade i bilstolen, lyfte över honom till vagnen, gick på stan i ettt par timmar & han sov hela tiden och vaknade sedan dåv i kom hem och var hungrig igen. Helt ovetandes om att vi hade varit & julhandlat. :);)

Otroligt vad sövande det där med bil & vagnåkning. :D


När jag bara hade Elis så julhandlade jag också, han gjorde som Arvid, sov igenom allt. Skitbekvämt.

Men nu är Elis så stor, och Alvin är liten, det är svårt att anpassa julhandeln så den blir bra för båda barnen. Elis vill kika på leksaker och Alvin vill bli buren så fort vagnen stannar. Dessutom är julhandel och trängsel inte riktigt kompatibelt med dubbelvagn :crazy:
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Då gör du ju rätt som stannar hemma.

Min väninna gick över med sitt barn två veckor, ändå vägde han knappt tre kilo när han föddes. Men hon var på ÖF redan innan barnet var en vecka gammal. Det tycker jag är lite överdrivet.

Elis var runt året när vi började, jag visste inte att det fanns här i stan. Sedan var Alvin som sagt runt månaden gammal.

Jag tycker det är underbart att gå dit. Dessutom får jag lite avlastning, måste inte passa på Elis hela tiden (Dock är Elis otroligt självgående, gör aldrig några dumheter eller är elak, så jag behöver egentligen bara hålla koll så han inte badar i toaletten :D). Det finns personal som gärna bär Alvin om han är skrikig. Och sedan många andra mammor att prata med.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Ja, vi sitter mest hemma och jag är så uttråkad att jag går åt! Ska bli så skönt när hon blir lite större och rs-säsongen är över.

Vår skrutta är ju fem veckor för tidigt född och väger nu vid 7 veckors ålder inte ens 3 kilo så vi har ju strikta order på isolering och inte gå ut bland folk.

Trots det har vi lyckats bli förkylda båda två - så nu går vi hemma och snorar dessutom!

Jag förstår att du stannar hemma!
Det hade jag med gjort, men nu är jag inte i den situationen och har börjat klättra på väggarna. Har inget tålamod till något. Så när sambon kommer hem så går jag ut, då själv utan Saga. Och då har jag ändå "aktiviteter" med henne under veckorna.

Men hon har alltid följt med in till stan om jag åkt dit, hon sover så fort man lägger henne i vagnen och vaknar inte förrän man tar upp henne.. Väldigt bekvämt..
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

*kl*

Vi är ute lite titt som tätt o är sociala, men jag måste säga att jag gärna stannar hemma.... Efter frukost tar jag oftast stallet, Adam vill sova i vagnen då o ibland hinner jag gott o väl motionera kusen medan han sover. Oftast träffar jag alltid nån i stallet vilken tid på dagen det än är, skönt att få tjöta lite :)

Sen pysslar jag hemma, fixar mat o så. Hade vi haft nog med pengar så hade jag gärna varit hemma som "hemmafru", störtskönt! Jag vill ärligt talat aldrig mer ut o jobba! Jag tar mkt hellre hand om hushållet, nog är jag social men jag har inget större socialt behov direkt..
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Sen pysslar jag hemma, fixar mat o så. Hade vi haft nog med pengar så hade jag gärna varit hemma som "hemmafru", störtskönt! Jag vill ärligt talat aldrig mer ut o jobba! Jag tar mkt hellre hand om hushållet, nog är jag social men jag har inget större socialt behov direkt..

Jag har också varit väldigt huslig av mig och gillat att gå hemma och pyssla utan behov av att träffa andra. Men sedan råkade jag ut för en bebis som har ett extremt närhetsbehov och vill bli buren från morgon till kväll :crazy:. Jag hinner varken se hästarna, fixa mat, göra hushållsysslor eller ens duscha, sådant får jag göra efter kl 23 på kvällen när ungen äntligen somnat (pappan jobbar och kämpar därefter med husbygge). Är så less att jag ibland inte vet var jag ska ta vägen och längtar tillbaka till jobbet så man åtminstone får sitta ned med en kopp kaffe :angel:.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Varför först vid fyra månader?
Jag går redan upp till öppna förskolan med Saga, det är jättenyttigt för mig då jag behöver se andra mammor. Saga stormtrivs också, hon ligger och skrattar som en tok när de andra barnen sjunger och har sig. Vi har en speciell babygrupp med barn mellan 0-10 månader som vi går på varje torsdag.

Vi har oxå 1 ggr i veckan men det är från 4 månaders ålder.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Det är väldigt olika från vecka till vecka. När Emil var nyfödd var vi ute och for rundor alldeles för mkt. Borde varit hemma och VILAT för jag orkade knappt stå på benen. Menmen...

Nu är han snart 1 år och 3 månader. Vi är nog hemma mestadels av tiden. En gång i veckan åker vi och hälsar på mina föräldrar. Nu under hösten har vi varit på öppna förskolan en gång i veckan. Annars är vi ute en stund varje dag, antingen går en runda i skogen eller bara undersöker allt intressant här på gården.

Det första halvåret var han VÄLDIGT svårsövd om dagarna så då blev promenaderna ganska sköna. Det hände att han somnade ibland + att det sparade på axlar och rygg med tanke på allt bärande.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Jag har också varit väldigt huslig av mig och gillat att gå hemma och pyssla utan behov av att träffa andra. Men sedan råkade jag ut för en bebis som har ett extremt närhetsbehov och vill bli buren från morgon till kväll :crazy:. Jag hinner varken se hästarna, fixa mat, göra hushållsysslor eller ens duscha, sådant får jag göra efter kl 23 på kvällen när ungen äntligen somnat (pappan jobbar och kämpar därefter med husbygge). Är så less att jag ibland inte vet var jag ska ta vägen och längtar tillbaka till jobbet så man åtminstone får sitta ned med en kopp kaffe :angel:.

Jag kan ärligt säga att det är väldigt skönt att jobba lite lagom. Började så smått redan när Emil var 7 månader. Inte för att jag egentligen ville utan för jag hittat ett jobb som jag ville hålla mig fast vid. Jobbade bara 3 timmar åt gången. Utökade sen efter hand så sambon var hemma på heltid ett par månader under sommaren. För att sen dra ner på jobbandet och vara hemma mer.
Jag hade däremot inte sökt jobb eller gått tillbaka till en riktig tänst (om jag nu haft det) utan nu gjorde jag det enbart för att dom på jobbet inte skulle glömma bort mig.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Jag är så kluven till mitt jobb. Har fast heltid, och saknar jobbet. Samtidigt har det skett en stor omorganisation, så jag är inte så sugen på att komma tillbaka till allt som är helt nytt.

Jag trivs bra med att gå hemma :o
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

ehum ,ja....

Inte sitter vi hemma direkt!!:angel:
Allra första veckan tog vi det iofs lugnt. men därefter har lillen följt med och handlat, varit med ut till stallet var och varannan dag i upp till 4 tim, då han oftast sover i vagnen.
Dessutom följt med nästan dagligen till jobbet och åkt med till banken eller när jag behövt göra inköp till butiken ( är egen företagare...)
Han fick följa med på första arbetspassen som jag gjorde när han var runt 1 mån, då var det 2 tim i taget, han sov för det mesta:)
Nu när han är 3 månader så lämnar jag honom hemma hos pappan när jag jobbar då arbetspassen är mellan 4-6 tim i taget, jag jobbar dock som mest 3 dagar/veckan.
Jag ammar helt, dvs jag pumpar så han får mjölk på flaska när han är hemma.
Allt fungerar utmärkt än så länge!
Bebis är frisk, trots alla ärenden och utflykter och en äldre bror som går på dagis!
:)
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Vi försöker leva som innan Mathilda kom så mycket som möjligt och tar med henne överallt. Far jag till stallet somnar hon oftast i bilen och sover undet tiden jag pysslar om hästen. Har ute boxar så jag kan parkera bilen nära och hålla ett öga på henne. Ska jag rida tar stallägaren hand om henne under tiden, vi brukar planera det så att endera pappa eller stallägaren kan ta hand om henne. Hon jobbar med barn och har sagt att det bara är att säga till. :banana: Ska vi och handla tar vi med henne. Mathilda är 4 månader (idag faktiskt :)) och varit redan 3 ggr till IKEA, varit med på några fester (inga livliga fester) och kalas, varit med på restaurang och ätit några gånger. Det enda vi undviker är rökiga ställen och att det inte blir FÖR sent. Tror nog att man märker på dem ifall det blir för mycket.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Har du provat bärsjal? För mig var det toppen, då kunde jag hinna undan med en massa "hushållssysslor", till och med baka, med en nöjd liten unge som satt och sov! Han har även sovit sig igenom mockning och och lite lektion...

En vattesjal är oxå toppen så man kan ha med sig liten in i duschen och ialla fall tvätta av sig det värsta! Sen gör det inget om de ligger i handukar i ett varmt badrum och skriker 2 min medans man tvättar håret, de klarar det, även om det är jobbigt för ens mammahjärta!

Bärsjalen var verkligen ett lyft för mig, helt plötsligt fick jag två händer fria och en nöjd unge! ;)

Numera är de så stora så de nästan aldrig vill bli burna, Fredrik vill sitta på ryggen någon gång ibland när orken och blodsockret tryter strax innan maten står på bordet.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Vi försökte också leva som vi gjort innan vi fick barn.
Fast Emil var en sån som inte somnade varken i bilen eller vagnen. Så de få gånger han väl somnade i vagnen gick vi ut i stallet, jag hann ta in hästen....sen började han skrika. Slog aldrig fel! Nu är han ju så stor att han går så nu vill jag inte ha han i stallet bland hästarna.
Ganska intressant att barn är så olika som dom är!
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Har du provat bärsjal? För mig var det toppen, då kunde jag hinna undan med en massa "hushållssysslor", till och med baka, med en nöjd liten unge som satt och sov! Han har även sovit sig igenom mockning och och lite lektion....

Ja, jag har en bärsjal. Annars hade jag sålt ungen på blocket vid detta laget, he he. Skämt å sido, bärsjal är verkligen toppen! Dock duger den bara att åka omkring i på förmiddagen när humöret är som bäst. Annars protesterar hon..
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Lever som jag gjorde innan jag fick barn.
Var en hemmasittare då oxå, det är mkt därför mitt liv inte ändrats eller att jag inte anser att det behövt ändras.

Är mest hemma, tar med sonen i babyskyddet när jag går ärenden.Är ingen sån som tar med barnvagn & hela köret då det blir så himla komplicerat.
Funkar hur bra som helst.

När jag är ute & kör bilen(som tyvärr lagt av i helgen...R.I.P)så följer sonen med, han sover som en stick & det är aldrig några problem där heller.

Som sagt, jag lever som jag gjorde innan & ser ingen anledning till varför andra inte skulle kunna det.
Men man ska inte förvänta sig att allt går som planerat när man har barn, man måste ju anpassa sig efter dem & kan inte gå efter tider hit & dit.
& har man varit utemänniska, alltså gillat kroglivet kan jag nog direkt skriva att man inte kan leva som förr när mna får barn, men det förstod nog de flesta.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Oj, Kevin åkte raggarrunda när han var 5dagar gammal. 2 dagar senare åkte vi till en kompis över helgen. Vi har varit och ränt runt hela Sverige sen han föddes. Finns ingen anledning att låsa in sig hemma bara för att man nyss fått barn. Däremot får man se till att undvika en del ohälsosamma miljöer och går det inte så se till att man har barnvagnen med sig.
Han mår alldeles kanonbra och totalt oblyg för främmande människor. Han är 5 månader den 14:e.
 
Sv: Sitter ni mest hemma, ni som har bebisar?

Mina lilla flicka tillbringar dagarna i stallet med mig, hon sover oftast medans jag rider och så...sen brukar vi gå ner till Johans (min sambo och Idas pappa) jobb och titta medans han kör.

Hon är bara 1½ vecka men hon är ganska lätt att ta med överallt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 509
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 659
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 791
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • E-coli hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp