Sir Oldenburg

Sv: Sir Oldenburg

Väntar också föl efter sir oldenburg, men hon är beräknad till 7juli så jag lär vara sist av alla! Kul att se allas fina efter Sören, ska bli kul o se vad som kommer ut.

Och med risk för att bli halshuggen så vet jag inte om mitt sto räknas som hopp eller dressyrstammad ;)

Hon är e. Brandenburger
 
Sv: Sir Oldenburg

just nu känns de som min madame här hemma kommer gå dräktig till jul 2016 eller ngt... hon kniper än.. inne på min 14onde vaknatt och trots kameran sover jag knappt eftersom klockan ringer var 30dje minut... snart dags att boka plats på närmsta psyke känns de som om hon kniper länge till :p vet iaf på pricken preciis hur hon är om nätterna. spännande dehär med kamera! måste nästan flytta in den till min andra häst när fölet kommit så man lär sig hennes nattrutiner också :D
 
Sv: Sir Oldenburg

nu KANSKE jag snart kan se ett slut på mina fölvak och den lååånga väntan! inne på natt 17, och fröken gnägg småpillar bara i maten emellanåt. juver sprängfyllt, grå/gul grumlig "mjölk" ( haft gul genomskinlig med de andra 2 och ändrats till vit precis under fölning ) kliat svans som en tok, småbajar osv.... spanat konstant i kameran sen 22,10 och fysingen så kul de är att se vad hon pysslar med om nätterna. så snart kanske de visas upp ännu en sören avkomma:D *Hoppppas* :p
 
Sv: Sir Oldenburg

Hon kniper än. Förstår inte hur de är möjligt!!! Ska se om ja kan fixa bild på henne men hon ser för rolig ut så som hon släppt bäckenband och fyllt juver, och magen ser jättekul ut nu så gissar att lilla jr har lagt sig tillrätta som fröken håller på! Håll tummar och tår på föl nu inatt ist:D
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag har nyss kört iväg mitt sto till seminstationen. Hon är efter D-Day - Labrador och har inte varit lätt alla gånger. Jag har nu valt SO pga av sitt temprament, högridbarenhet,hög dräktighet, gångarter och naturligtvis hans charm. Han är en riktig goskille. Sen älskar jag svarta hästar med vita tecken. Mitt sto är skimmel, så jag håller tummarna att jag får ett svart föl. Det är så kul att ni lägger upp era fölbilder efter SO :)
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag fick inte länken att fungera? blev nyfiken nu ju, mitt sto är precis konstaterad dräktig med S.O.
 
Sv: Sir Oldenburg

Inatt tjugo över tolv kom ett underbart men stort stoföl till världen . Lite komplikationer som löste sig med vet i telefon samtidigt som vi fick dra ut henne och en mamma häst som stod upp ist för att lägga sig. Båda mår fint och är pigga nu men mamma fick dropp för att släppa efterbörden. Ett brunt sto med 3 strumpor och världens finaste lilllllllla strimbläs. Hur lägget man upp bild?:)
 
Sv: Sir Oldenburg

Grattis vad roligt!

du måste lägga upp bilderna någonstans på nätet först, antingen kan du länka ifrån facebook eller lägg upp bilder på photobucket.com, och sen tar du bildlänken och klistrar in i den lilla landskapsrutan som finns i menyn när du ska svara på ett inlägg.
 
Sv: Sir Oldenburg

vi behövde knappt kolla efter om de var ett sto de syntes såå tydligt på huvudet:) Tack:) ja mamman är kanonfin, har 2 avkommor till efter henne här hemma varav den första har exakt samma teckning i ansiktet som lilla fröken har. ovanlig teckning så kul när man får 2 kopior med 2 olika pappor:love:
 
Sv: Sir Oldenburg

Tack:) jag får inte nog, hon är sååå himla social och trygg redan så man undrar allt va de ska bli av henne... vill mer än gärna upp i knät och bli klappad... skulle nästan kunnat tänka mig att betäcka mitt andra sto med sören också om de inte vore för att de blir lite dyrt med så många hästar:D
 
Sv: Sir Oldenburg

Gud va fin hon är jelik!


Nån som vet, det står på hingstägarens sida att han ej kan ge fux.
Min är fux och jag vill såå gärna ha svart! Betyder det då 100% att det kommer bli svart?
Snälla säg ja ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 290
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp