Sir Oldenburg

Han verkar ju väldigt cool, din kille:love:

Jag har inte suttit på min 12a än, bara hängt lite på henne i stallgången. Hon har precis kommit hem från ett långt sommarlov, men innan dess är hon tömkörd, löshoppad och träns och sadelvan. Ska bli så roligt att sätta igång igen. Vem är morfar till din och hur hög är han?
 
Han verkar ju väldigt cool, din kille:love:

Jag har inte suttit på min 12a än, bara hängt lite på henne i stallgången. Hon har precis kommit hem från ett långt sommarlov, men innan dess är hon tömkörd, löshoppad och träns och sadelvan. Ska bli så roligt att sätta igång igen. Vem är morfar till din och hur hög är han?
Han är otroligt trevlig , nyfiken och klok morfar är Torino tyvärr ej godkänd hingst men en riktigt hopphäst , han är dock bara 1.60. Min är 1.60 nu , jag hoppas på minst 1.65 !! Han har lämnat fina allroundhästar vilket är vad jag vill ha min ser inte hittills ut att dålig bakbensaktivitet och han har väldigt lätt för sig.
skc2CSCOEq
En bild på tömkörning igår la en lite travbom
 
Han är otroligt trevlig , nyfiken och klok morfar är Torino tyvärr ej godkänd hingst men en riktigt hopphäst , han är dock bara 1.60. Min är 1.60 nu , jag hoppas på minst 1.65 !! Han har lämnat fina allroundhästar vilket är vad jag vill ha min ser inte hittills ut att dålig bakbensaktivitet och han har väldigt lätt för sig. Hur funkar din , har du nån bild ? Jag ska på tömkörningskurs med Bo Jenå 25,26 September det ska bli så spännande
 
Jag kan inte se dina bilder eller film. Är inläggen offentliga?
Precis som din är min Silhouette (Sir Oldenburg-Master) cool och trevlig att ha och göra med. Hon har dock lite attityd och vill gärna kolla om man verkligen menar vad man säger till henne, men väldigt lättlärd och nyfiken. Hon är ca 163 cm nu men högre bak. Jag hoppas hon stannar under 170. Jag ska ta ngn uppställd bild snart som jag kan lägga ut.
Vad spännande med tömkörning för Bo Jenå :bow:
 
Förhoppningsvis är mitt sto fortfarande dräktigt med SO (kollad dygn 35). Är det något speciellt som ni märker att era föl har fått ifrån honom? Valde honom för att förbättra hals/bål och överlinje och för att han hade bra fertilitet (bevisligen, då stoet tog sig på första gången :bump: ).

Är dock lite nyfiken på hur han nedärver sina gångarter...? Stoet har en skada p.g.a yttre trauma som påverkar bakbensmekaniken och därför är det svårt att sia om hur hon "egentligen" rör sig. Hon rör sig otroligt mjukt och stort i samtliga gångarter men jag behöver inte långsammare bakben i avkomman. Hur rör sig era?
 
Förhoppningsvis är mitt sto fortfarande dräktigt med SO (kollad dygn 35). Är det något speciellt som ni märker att era föl har fått ifrån honom? Valde honom för att förbättra hals/bål och överlinje och för att han hade bra fertilitet (bevisligen, då stoet tog sig på första gången :bump: ).

Är dock lite nyfiken på hur han nedärver sina gångarter...? Stoet har en skada p.g.a yttre trauma som påverkar bakbensmekaniken och därför är det svårt att sia om hur hon "egentligen" rör sig. Hon rör sig otroligt mjukt och stort i samtliga gångarter men jag behöver inte långsammare bakben i avkomman. Hur rör sig era?
 
Min rör sig bra och lätt. Titta på Anna Ahnfeldt på You Tube så finns det lite klipp både löshopp fr i våras och lite nyare klipp på tömkörning och uppsittning
 
Jag kan inte se dina bilder eller film. Är inläggen offentliga?
Precis som din är min Silhouette (Sir Oldenburg-Master) cool och trevlig att ha och göra med. Hon har dock lite attityd och vill gärna kolla om man verkligen menar vad man säger till henne, men väldigt lättlärd och nyfiken. Hon är ca 163 cm nu men högre bak. Jag hoppas hon stannar under 170. Jag ska ta ngn uppställd bild snart som jag kan lägga ut.
Vad spännande med tömkörning för Bo Jenå :bow:
Jag kan inte se dina bilder eller film. Är inläggen offentliga?
Precis som din är min Silhouette (Sir Oldenburg-Master) cool och trevlig att ha och göra med. Hon har dock lite attityd och vill gärna kolla om man verkligen menar vad man säger till henne, men väldigt lättlärd och nyfiken. Hon är ca 163 cm nu men högre bak. Jag hoppas hon stannar under 170. Jag ska ta ngn uppställd bild snart som jag kan lägga ut.
Vad spännande med tömkörning för Bo Jenå :bow:
Ok konstigt men kan inte säga att jag har så bra koll på hur man lägger till på denna sida ;) kolla på Anna Ahnfeldt på youtube så hittar du lite smått och gott löshoppning oxå ! Lägg gärna ut en bild :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 290
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 922
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 174
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp