Sir Oldenburg

Jag fick en SO avkomma förra veckan =) en liten hingst =) mamman är ett arabsto så någon jätte stor häst väntar ja mig inte men ett trevligt temperament hoppas jag på!
 
Min tränare har i alla år sagt att vore S O inte svart skulle han inte få hälften så många ston ;) Jag backar egentligen bara pga. hans stam, känner inte till stammen tillräckligt och det ser ut att vara lite väl mycket hopp för att jag skall vilja lägga det på ett rent dressyrsto. Men han är snygg och verkar lämna bra typ.
 
Tror du har rätt, själv valde jag honom pga att jag tror det är bra med lite hoppblod även i en gångartshäst och sen passade han mitt sto bra, då han inte har samma svagheter som henne och naturligtvis är hans färg ett stort plus, det förnekar jag inte.
 
Oh ja och bebisen är ju fantastiskt fin ;) Varje gång jag tittar på S O själv tänker jag "Ja!" och sen kollar jag stammen och då blir det "Mja..." Men sen har jag också i bakhuvudet att mitt sto hoppar som en kratta, eller en kratta skulle nog hoppa bättre, men dressyr kan hon. Däremot sålde jag ett sto som skulle vara perfekt för S O (Figaro R - Lancier) så det beror ju på.
 
:love:@Lavella Vad fin hon är! Tycker hon påminner om min Silhouette som också är efter SO. Morfar till henne är Master. Min växte mycket i början men har nu stått stilla ett tag. Hon är två år den 20 maj och jag tippar på att hon är ca 162 i mkh, 2-3 cm högre bak. Temperamentet på henne är också härligt. väldigt cool tjej!




 
:love:
Tror du har rätt, själv valde jag honom pga att jag tror det är bra med lite hoppblod även i en gångartshäst och sen passade han mitt sto bra, då han inte har samma svagheter som henne och naturligtvis är hans färg ett stort plus, det förnekar jag inte.
Precis så tänkte jag också. Silhouette har fått en bättre front och halsansättning än sin mamma och den ville jag förbättra. Dessutom var temperamentet viktigt för mig då mamman var ganska skarp. Silhouette har attityd och kollar gärna av nya människor så att de verkligen "menar vad de säger" när man är överrens om det är hon väldigt trevlig och lyhörd.

Underbar liten kille du har fått Sassiball! (Smileysen hamnade fel, här skulle den med hjärtan varit!)
 
Oh ja och bebisen är ju fantastiskt fin ;) Varje gång jag tittar på S O själv tänker jag "Ja!" och sen kollar jag stammen och då blir det "Mja..." Men sen har jag också i bakhuvudet att mitt sto hoppar som en kratta, eller en kratta skulle nog hoppa bättre, men dressyr kan hon. Däremot sålde jag ett sto som skulle vara perfekt för S O (Figaro R - Lancier) så det beror ju på.
När jag valde hingst förra året så hade jag först funderingar på en lite billigare hingst som ändå passar mitt sto bra nämligen Rambo, men blev då lite nerröstad att jag borde välja "en bättre hingst" och sen tittade jag även på Last Liberty eftersom jag tycker han är av snygg modell och har en fin galopp som hade passat mitt sto bra också och han är ju ännu mer hopp skulle jag säg än S.O. Just nu känns det som om jag valde rätt hingst, men kanske hade någon av de andra hingstarna varit precis lika bra det vet jag inte.
 
Jag var en av dom som röstade upp S.O och jag tycker resultatet blev utmärkt,ska man klaga på något så är det att du inte fjäskade lite mer för målaren "ler"
 
Hehe ja jag tycker också att resultatet är bra och jag är glad över allt tips jag fick angående hingstval :up: det är ju så himla svårt att välja. Han kunde fått lite större stjärn tycker jag :p men han ser väldigt fin ut i ben och jag tycker om hals o halsansättning och inte minst hans utstrålning.
 
Efterlyser fler bilder i denna tråden!:p

Bidrar med en på Silhouette ( Sir Oldenburg - Master) innan betessläpp. Hon är 2 år nu, så inridning hägrar till hösten/vintern:)

10325754_10202326510788274_1852970943824152022_n.jpg
 
Jag har ïnte så bra koll på denna hingsten, men jag vet att jag sett en bunke riktigt fina föl e.honom på någon auktionssite jag inte hittar. Någon som har erfarenhet av honom och/eller avkommor som kan berätta mer om honom och till vilka ston han bassar bättre respektive sämre till?
Fadern Sion vet jag inget alls om, någon som kan berätta något?
/U



Jag har en vallack f-12 efter Sir Oldenburg ! Otrolig häst på alla sätt, snäll men med arbetsvilja och energi finner sig i det mesta och rör sig bra. Inkörd som 1åring , lastar han själv , logerad och tömkörd utan problem.
 
Jag har ïnte så bra koll på denna hingsten, men jag vet att jag sett en bunke riktigt fina föl e.honom på någon auktionssite jag inte hittar. Någon som har erfarenhet av honom och/eller avkommor som kan berätta mer om honom och till vilka ston han bassar bättre respektive sämre till?
Fadern Sion vet jag inget alls om, någon som kan berätta något?
/U



Jag har en vallack f-12 efter Sir Oldenburg ! Otrolig häst på alla sätt, snäll men med arbetsvilja och energi finner sig i det mesta och rör sig bra. Inkörd som 1åring , lastar han själv , logerad och tömkörd utan problem.
 
Liten film till på inridningen som jag började i förra veckan efter 2mån sommarvila :)
Han verkar ju väldigt cool, din kille:love:

Jag har inte suttit på min 12a än, bara hängt lite på henne i stallgången. Hon har precis kommit hem från ett långt sommarlov, men innan dess är hon tömkörd, löshoppad och träns och sadelvan. Ska bli så roligt att sätta igång igen. Vem är morfar till din och hur hög är han?
 
KL

Finns det någon här som har en lite äldre avkomma efter Sir Oldenburg? de flesta jag sett verkar vara födda 2011 eller senare. Jag har en valack som är född 2009 och det vore roligt att se fler som är så pass gamla att de varit ridna ett tag.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 290
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 922
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 174
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp