Sir Oldenburg

Sv: Sir Oldenburg

Jag har också en avkomma e.Sir Oldenburg, en hingst f.11. Supertrevlig individ och är helt klart den trevligaste häst jag haft genom åren. Bra psyke, lätt att ha att göra med, otroligt snäll och okomplicerad. Haft honom sen föl, visades som 1.5åring på rådgivande och rekommenderades vidare utan förbehåll, kommer att visas på rådgivande i år igen och matchas mot bruksprov i vår.

Var kommer han visas på rådgivande? Strömsholm den 19:e? *hoppas* :)
 
Sv: Sir Oldenburg

Om allt går väl får mitt sto (född 2005) sitt första föl i Juli nästa år efter Sir Oldenburg, hon är efter Lá Acteur (efter Lorentin I) och är otroligt rörlig, så det blir spännande att se vad det kan bli för krabat :-)
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag har en valack född -11 e.Sir Oldenburg - Landsieger - Hill Hawk xx som jag fött upp själv.

Han har bra temperament, cool men känslig. Han har helt ok gång.

Visades på rådgivande förra året och blev rekommenderad vidare till i år men jag vill ha en tävlingshäst och tycker nog inte riktigt själv att han är något hingstämne.

Finns flera filmer på honom om man söker på Lina0124 på youtube och även på hans mamma Lindsay.
 
Sv: Sir Oldenburg

Han fick berömm över mödernet där han bl.a har 4 generationer elit/diplom ston, mamman vann sitt 3-års test med 51 poäng, det finns godkänd hingst och exporthästar i mödernet och en syster med dubbeldiplom. Fin luftig galopp med bra rytm och ständigt i uppförsbacke, fina kommentarer om hans exteriör där han är reslig, byggd i uppförsbacke och elegant. Tyvärr var han väldigt spänd så han visade inte upp sin skritt och trav från bästa sidan men fick kommentarer om fin takt även om han var något spänd och inte visade upp sin shwung och flashighet som jag tidigare sett. Men överlag gillade domarna verkligen honom och han rekommenderades åter vilket passar mig kanon då jag ändå bestämt mig sen tidigare för att inte visa på bruks i vår oavsett hur det skulle gå.
 
Sv: Sir Oldenburg

Ok, Grattis till fina omdömen säger jag också då :)

Är så nyfiken på hur vår lilla S.O avkomma kommer att se ut....
 
Sv: Sir Oldenburg

Åh härligt! Jag skulle ha betäckt nu i våras men var själv väldigt sjuk så jag ville bli frisk först...och det är jag!

Edit: ojdå....man får visst inte länka till blogg. Jag hade iaf med en länk till min blogg. Jag var på hingstvisningen i våras och tog lite bilder och gosade. Min lilla son på (då) 1, 5 år gick fram till den enorma hästen och klappade honom på mulen...asgulligt!! :) slutEdit.

Och stoet e: De Noir - Warsteiner - Donnerhall - Pik Bube

Svart med vita tecken. Trevlig tjej och otroligt enkel att hantera i lösdriften men har lite temperament.
 
Senast ändrad:
Mitt föl har nu blivit 10 månader, och jag är väldigt nöjd med temramentet på henne, verkar som om SO lämnar väldigt vettiga hästar :up:

Kan inte alla som har en So avkomma bildbomba lite, kul att se halvsyskon :)
Min är ganska liten, nån som vet om han lämnar mindre? Mamman är ca 160 så kan ju vara från henne med!
image.jpg


image-2.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 290
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 922
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 174
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp