Sir Oldenburg

Sv: Sir Oldenburg

hej!
ni som kan de här med färger. vad brukar so ge för ngt?! de bilder ja sett är ju ofta mörka me tecken.
mitt sto är mörkbrunt me stjärn o bakpm henne finns skimmel samt brunt.
hennes tidigare avkomma blev som hingsten ljusbrun me bläs så de känns
som mitt sto kanske inte nedärver så starkt?! Reba spekulationer från mig som inte kan hur de blir me färgerna. vad tror ni att mitt sto me so skulle kunna bli? de jag läst mig
fram till blir brun me ev tecken?!
 
Sv: Sir Oldenburg

Fölet i mitt stall har själv ganska mycket vitt i ansiktet medan mammahäst är helt utan tecken, och om jag inte minns helt fel är det inte helt ovanligt att avkommor e. Sir Oldenburg brukar få vitt i ansiktet.

Ditt sto kan inte få ett skimmelföl med Sir Oldenburg eftersom skimmel är ett dominant anlag.
 
Sv: Sir Oldenburg

Det finns en superbra färgtråd som förklarar det mesta med färg. Kika i den.
SO ger bara svarta eller bruna. Din ger inte skimlar
 
Sv: Sir Oldenburg

Hej igen o tack för era svar.
jag googlade på ämnet o fann ett jätte bra svar så nu vet ja mer :-)
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag satt och googlade lite på Sir Oldenburg och hittade en artikel på tidningen ridsports sida där det stod att den här säsongen troligen var hans sista på Eklunda. Vet någon om det är så?
 
Sv: Sir Oldenburg

Han delägs väl av Eklunda tillsammans med Team Nijhof, så sannolikt är det väl att han flyttar till Holland i så fall.
 
Sv: Sir Oldenburg

Det som sas (om jag minns rätt) på Eklundas hingstvisning i våras var att han skulle till USA.
 
Sv: Sir Oldenburg

Tack för svar. Å vad trött jag blir. Jag som nästan hade bestämt mig.. :P När "outar" hingststationerna vilka hingstar som kommer att stå hos dem 2014?
 
Sv: Sir Oldenburg

Varför inte ringa och fråga ? Desto fler som gör det och frågar efter honom så kanske han blir kvar ett år till ?
 
Sv: Sir Oldenburg

Bra ide´Miaa, det ska jag göra.
Men rent generellt, när ungefär på året brukar seminstationerna gå ut med vilka de har med i programmet? Är det först till våren kanske?
Är ju rookie på det här med avel och har 1000 frågor. Tur att Buke och internet finns.. :)
 
Sv: Sir Oldenburg

Bra ide´Miaa, det ska jag göra.
Men rent generellt, när ungefär på året brukar seminstationerna gå ut med vilka de har med i programmet? Är det först till våren kanske?
Är ju rookie på det här med avel och har 1000 frågor. Tur att Buke och internet finns.. :)

Till våren efter bruks och framåt så brukar det komma vilka hingstar som står i aveln , vissa hingsthållare eller många ... är sena att lägga in dom på Språngrullen .

Hör av dig till Eklunda och kolla hur planeringen är för Sir Oldenbuurg även jag funderar på honom ,så skriv gärna i tråden sen ;)
 
Sv: Sir Oldenburg

Nu har jag pratat med dem och Sir Oldenburg finns kvar nästa säsong också.
Woho!! Därför efterlyser jag lite bilder på avkommor igen! Det måste ju finnas här på Buke tycker man. :)
 
Sv: Sir Oldenburg

Nu har jag pratat med dem och Sir Oldenburg finns kvar nästa säsong också.
Woho!! Därför efterlyser jag lite bilder på avkommor igen! Det måste ju finnas här på Buke tycker man. :)

Kul :-) Var det bara rykten eller varför hade man ändrat sig ?
 
Sv: Sir Oldenburg

Nu har jag pratat med dem och Sir Oldenburg finns kvar nästa säsong också.
Woho!! Därför efterlyser jag lite bilder på avkommor igen! Det måste ju finnas här på Buke tycker man. :)

Jag har fött upp en Sir Oldenburg - Bernstein 2011. Fick som föl 998 898. Redan som nyfödd såg jag att han var något extra, så ädel, vackert huvud och raka fina ben. På min hemsida (skall du nog kunna hitta via min profil tror jag) så finns det jättemånga bilder och filmer på honom som föl (klicka på Wilma, därefter Goldstein).
Här en ny film på honom : http://www.youtube.com/watch?v=ogUiY8PrReo
Nya fina bilder kan du hitta om du ser på filmens beskrivning, där står en länk till den tyska hemsidan. Jag får nog inte lov att länka den direkt här tror jag.

Har även sett en till avkomma samma år. En mycket vacker individ som köptes som föl av en gammal klasskamrat till mig. San Siroo heter den. Brun, bläs och 4 riktigt maxade strumpor..
 
Sv: Sir Oldenburg

Vad vacker han var och vilken läcker färg!
:d Precis sådana filmer och bilder jag vill se.. ;)
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag har visserligen postat nedanstående i 11: ornas tråd tidigare, men här är iaf en film från i juni på min Abbe (som presenterats tidigare i tråden):
http://youtu.be/auK92rdtkTg

... appropå tidigare i tråde diskuterat frambenssprattel ;-):
b81d8ca2d2c0075c2616c71ecf3bd218_zps057bcce3.jpg
[/URL]
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 290
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp