Sir Oldenburg

Sv: Sir Oldenburg

Sir Oldenburg ger väl just inte fux, men annars finns det ju ganska många färger utöver det. Många blir väl bruna i lite olika nyanser tycker jag mig ha sett.
 
Sv: Sir Oldenburg

Stämmer inte ! Ditt fuxsto kan ha anlag för brunt och har hon 2 bruna anlag kan hon aldrig ge annat än bruna föl med Sir Oldenburg.

Så sant , jag fick för mig att fux inte hade några agouti anlag , men det har de tydligen . Så mitt svar bar fel . Mia
 
Sv: Sir Oldenburg

Den 28/6 fick vi ett stoföl efter Sir oldenburg :)

Nu ska vi se om jag kan få in en bild :d

photo.php
 
Sv: Sir Oldenburg

Åh typiskt :( jag vet inte hur man lägger in bilden, har testat lite olika nu. Kan du mettan lägga in den åt mig? :)
 
Sv: Sir Oldenburg

Åh nu kunde jag se! Så häftigt tecken på mulen hon har, jättefin ! Grattis till dig :) Du får gärna lägga in fler bilder om du har.
 
Sv: Sir Oldenburg

Verkligen fin! Hur verkar hon vara i temperamentet?

[/B]Sassiball[/B]: Håller tummarna för din dräktighetskoll:)
 
Sv: Sir Oldenburg

Tack så mycket! Hon heter Delaware :) och verkar trevlig, framåt och vääldigt nyfiken.
Lite snabb med bakbenen upp i luften så gäller att hålla sig ur vägen ;)
Hon har redan börjat hoppa över stenar i hagen, vilket hon tycker är superkul så det kanske blir en hopphäst till slut! Haha!

Vad tror ni om färgen? Blir hon brun eller kanske mörkbrun om jag har tur!
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag skulle vilja se fler avkommor till Sir Oldenburg!
Jag vill också veta om någon har använt honom till ett hoppsto?
 
Sv: Sir Oldenburg

Nu tar jag mig ut ur skuggorna (smygläser ofta det mesta här på Buke men är sällan synlig så att säga ;)) och kan berätta att i vårt stall har vi ett föl efter Sir Oldenburg (ue. Crelido) som visades som hoppföl. Slutade på 47,5 poäng.

Nu är jag inte särskilt insatt i avel och vad som är bra/dåligt, hopp/dressyr, men det där är den rena faktan jag känner till i alla fall :)
 
Sv: Sir Oldenburg

:) Så är jag också, läser det mesta men skriver nästan aldrig något.
Tack för ditt svar! Hur verkar lilla fölis vara i temperamentet?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 290
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp