Sir Oldenburg

Sv: Sir Oldenburg

Wow. Ser ut som det är en kandidat för mitt sto nästa år. :d
Gillade hans index sen att han var sjukt snygg gjorde inte saken bättre
 
Sv: Sir Oldenburg

kl
Vore intressant om hingstarnas egna trådar kunde uppdateras med vilka som har dräktigt med just honom, vilka stona är och sen nästa år vad det kommit för fölisar:idea:
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag tycker det är rätt intressant möderne. Går vi tillbaka till Mormoderns pappa på Sir Oldenburg så ser man att det är samma pappa som till Baltimore's mormor. Tin Rocco tycker jag har satt sin prägel på båda dessa hingstar. Tycker jag :D
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag tycker det är rätt intressant möderne. Går vi tillbaka till Mormoderns pappa på Sir Oldenburg så ser man att det är samma pappa som till Baltimore's mormor. Tin Rocco tycker jag har satt sin prägel på båda dessa hingstar. Tycker jag :D

Jag har ett elite sto som har Tin Rocco som morfar, det är faktiskt väldigt roligt att den stammen har kommit fram.
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag såg honom sprattla runt i ridhuset med stationsägaren hängande i andra änden i fredags! :D
Lite väl mycket temperament tycker jag, han sprattlade rätt duktigt på hingstvisningen i påskas också! Men å andra sidan är jag hoppnörd, jag gissar att dressyrnördar kollar efter annat än jag gör! :p

Han har uppenbarligen väldigt duktiga "simmare" allafall, stationshingstarna där han står hade visst över 90% dräktighet i år.
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag såg honom sprattla runt i ridhuset med stationsägaren hängande i andra änden i fredags! :D
Lite väl mycket temperament tycker jag, han sprattlade rätt duktigt på hingstvisningen i påskas också! Men å andra sidan är jag hoppnörd, jag gissar att dressyrnördar kollar efter annat än jag gör! :p

Han har uppenbarligen väldigt duktiga "simmare" allafall, stationshingstarna där han står hade visst över 90% dräktighet i år.

Han är väl vad jag förstår inte igång (pga. skada) och har kanske lite väl mycket överskottsenergi. Och så mycket temperament vet jag inte om jag tycker han visade på hingstvisningen, snarare en hel del energi framåt.:)

Jag har mitt sto e Warsteiner dräktigt med honom, idag på dygn 164.
 
Sv: Sir Oldenburg

Synd att ni indikerade att han verkar vara lite väl sprallig.
Hoppas ni menar att han såg orastad ut och inte att ni tyckte att han var spänd och bråkig.
Jag hade honom som kandidat tiil nästa säsong, men behöver INTE ha mera nerv och energi.
Angående hans överlinje, vad finns det för svaghet där, ngn som vet?
 
Sv: Sir Oldenburg

Synd att ni indikerade att han verkar vara lite väl sprallig.
Hoppas ni menar att han såg orastad ut och inte att ni tyckte att han var spänd och bråkig.
Jag hade honom som kandidat tiil nästa säsong, men behöver INTE ha mera nerv och energi.
Angående hans överlinje, vad finns det för svaghet där, ngn som vet?

Jag tycker inte han verkar vara sprallig eller nervig, utan när jag sett honom tycker jag mest att han sett ut att ha haft mycket energi framåt.

Jag hade inte lagt honom på mitt sto om jag tyckt han såg minsta bråkig ut då mitt sto har en hel del eget temperament.
 
Sv: Sir Oldenburg

Nyfiken! Är det någon som har bilder på Tin Rocco. Han finns ju även bakom den vackra B H Rush Hour
 
Sv: Sir Oldenburg

Nyfiken! Är det någon som har bilder på Tin Rocco. Han finns ju även bakom den vackra B H Rush Hour

Nu ska vi se om jag grejar detta :p

TinRoccojump.jpg


tinrocco2.jpg
 
Sv: Sir Oldenburg

Jag tycker han verkar ha rejält med nerv och energi. Men är det inte sådant man vill ha hos en dressyrhäst? Nu har jag dock inte sett honom riden, så jag vet ju inte om han "sprattlar" lika mycket där.

Men jag är ju hoppnörd, vet ju egentligen inte hur en dressyrhäst "ska vara", vet ju bara hurdan häst JAG vill ha!
 
Sv: Sir Oldenburg

Har du inte möjlighet att åka och titta på honom själv? Eklunda där han står är väldigt kundvänliga och visar gärna sina hingstar! När jag såg honom i fredags så var det egentligen en clinic, men någon deltagare i clinicen ville se Sir Oldenburg, då tog de ut och visade honom i pausen.

Står han på station där nästa år är han säkert med i deras hingstvisning på våren! De brukar ha den på påskhelgen och visar upp sina och Stutteri Asks hingstar. Är verkligen kanon att få se hingsten "live" innan man bestämmer sig! :bow:
Personligen så valde jag bort hingstar när jag sett dem live, och jag "valde till" andra jag inte hade tänkt efter att jag sett dem!
 
Sv: Sir Oldenburg

Det var faktiskt min plan att åka dit, men man kan ju bli alldeles "bländad" och inte se en del mentala egenskaper....
 
Sv: Sir Oldenburg

Eller också blir man "bländad" och hittar någon annan hingst man väljer! ;)
Det hände mig! Jag hade absolut inte tänkt betäcka med Cartier innan jag såg honom!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 290
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp