Singeltråden no. 57

Hur går det för er andra? Om ni orkar får ni gärna ge mig en liten recap på vilka ni är och hur era liv ser ut, nykomling i tråden som jag är!

Hmm, ja. Übersingel känns det som, var sist i ett förhållande typ 2010 och efter det har det varit en hel del dejtande som gått sådär. Det går liksom bara inte att hitta någon som är seriös, trevlig, rolig, smart, snygg och som passar mig, som dessutom vill ha mig.
Jag kör därför på med mitt liv så som jag vill ha det, har flyttat ut till ett litet hus bredvid mitt stall som jag hyr, så det är som att ha egen gård ungefär fast jag är själv. Jag har 3 fina hästar som jag tränar och tävlar, jag har två fantastiska katter som numera även får vara ute. Jag har fast jobb som sjuksköterska, jag har för tillfället betald vidareutbildning inom intensivvård som jag håller på och genomför, förhoppningsvis klar till sommaren. Då kommer jag dessutom ha hyfsad lön, vilket behövs när man är själv och har dyr livsstil.
Funderar seriöst på att skaffa barn själv om jag inte träffar någon inom något år. Har liksom inte tänkt att leva livet barnlös även om jag nu får leva som singel. Har fyllt 30 så åren går ju.

Här är en till som är trött. Helt slut, faktiskt. Funderar på om det är försvarligt att sova klockan nio en fredagkväll vid 22 års ålder. :angel:

@Ninnurur

Åh, vad skönt! Jag har en stor godispåse bredvid mig as we speak, men jag är så trött att inte ens den lockar.
Tentaplugget tar verkligen knäcken på mig, ska till skolan hela helgen. Skönt att det är över snart. :)

@Lillelorden - alltså, jag blev uppringd av City Gross idag. Hade visst vunnit en tävling sponsrad av Haribo... :angel: Totalt 2410 g godis + en ryggsäck :D
10665741_10152850275895712_3623132150525287684_n.jpg

Jag behöver inte köpa lördagsgodis för resten av året!

@Ninnurur
Vilken flax! Hur ofta händer sådant liksom? :D

@addicted
Åhhh, jag vill så väldigt gärna. Just nu känner jag tyvärr att jag knappt hinner med livet på hemmaplan, så att åka iväg känns väldigt avlägset. :(

Är du inte sugen på en liten Göteborgsbuketräff?

@Lillelorden - om jag ska vara ärlig så är det inte jätteovanligt när det gäller mig :angel: För ett par veckor sen vann jag en cyklamen från en plantskola som hade trädgårdens dag med tipspromenad. Har vunnit pris i den tipspromenaden tre gånger nu :D Och har vunnit ett antal andra tävlingar genom åren. Alldeles galet! :D

@addicted Skall försöka förklara med ett exempel nu då :)

I en dejtingsituation då till exempel. Säg att du detjtar en person, ni har träffats två tre gånger och verkar trivas ihop. Men mellan gångerna ni ses så blir du nervös för att han skall backa ur/att du skall falla för mycket/att det skiter sig eller dyl. Oavsett vad så är denna nervositet/känsla jobbig och är en av anledningarna till att du vill backa.
Då kan du istället tänka att du "övar" på att hantera den känslan. Känslan är ingenting du kan undvika i livet, men du kan bli bättre på att hantera den. Om du aktivt tänker igenom känslan och tänker att du skall "öva" så kan du se att det kanske är lite lättare nästa gång du känner den. Tror det har lite att göra med att om du aktivt känner känslan, så kanske det är lättare att komma ihåg att du överlevde sist när det händer igen. Känner att jag svamlar, men vet inte hur jag skall förklara det bättre :p Blev det klarare?

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat