Singeltråden no. 57

Aha. Ja, då får man väl kanske tvinga sig åt andra hållet? Alltså tvinga sig att upprepa som ett mantra att det inte är farligt att höra av sig, att det inte betyder att man står utanför hans hus i regnet och ropar hans namn och erbjuder honom sitt hjärta, utan att det bara handlar om en fika och att lära känna honom.

Men jag vet faktiskt inte, jag har aldrig varit i den sitsen faktiskt. Är du rädd för att bli sårad?

Totalt livrädd. Jag är typ helt seriöst skräckslagen. Så jag vågar inte låta mig själv bli intresserad, men så kan man ju inte hålla på i all evighet tänker jag. Vet inte hur jag ska komma över det heller.

Och nu är det då extra jobbigt, för det finns en som jag känner att jag verkligen skulle kunna bli intresserad av om jag lär känna honom, men då måste jag ju våga ta det steget också...

men @addicted då, så kan du ju inte ha det :(. om du nu dessutom träffat någon som kan vara intressant så är du ju nästan skyldig dig själv att ge dig den chansen.

@niphredil Jag vet ju det egentligen. Men det är just att gå från tanke till handling som är det jobbiga. Vissa dagar känner jag nästan att det vore enklare att bara ge upp och leva ensam resten av livet, så slipper jag fundera på det, men det vill jag ju egentligen inte.

Hur går det för er andra? Om ni orkar får ni gärna ge mig en liten recap på vilka ni är och hur era liv ser ut, nykomling i tråden som jag är!

Singel i singeltråden, som inte skriver så ofta, läser mest.
Vart singel i 1 år och 10 månader (inte för att jag räknar :p) innan de ett förhållande 5,5 år.
Nyligen "lärt mig" leva singellivet. Tar tillfällen att flörta lite med snygga/fina/intressanta killar, ser en del om dagarna när jag jobbar.

24 år, bor i en liten håla utanför Västerås, jobbar halvtid, har en 19 årig valack.

Om ni orkar får ni gärna ge mig en liten recap på vilka ni är och hur era liv ser ut, nykomling i tråden som jag är!

Jag har hängt i denna fantastiska tråd sen 2010. Är dock inte singel längre, sen snart två år tillbaka. Skrev alltid om att jag skulle skaffa mig en engelsman och så blev det :D
Är från Jönköping ursprungligen men flyttade upp till Stockholm förra året och nu håller vi på och bygger hus några mil söderut. :)
Har ett femårigt sto som jag nyligen köpt, som jag håller på att rida in.
Är inte jätteaktiv här längre, men kikar in lite då och då :)

Jag har dejtat en kille lite nu, bara det att han är ett år yngre än jag. Seriöst supertöntigt men jag har världens hang-up på det :o

Det spelar väl ingen roll? Visst är jag bara löjlig? Han är supersnäll, snygg, vettig och trygg eller vad man ska säga. Dumt förkasta det bara för att han är född 91 :p

Det är på nivån att en kompis skämtade om att han var lammkött, jag skrattade med sen grinade jag på väg hem i bilen haha, överkänslig much :p Men blir verkligen sur när andra skämtar om det fast jag vet att ingen menar ngt illa.

Jag har dejtat en kille lite nu, bara det att han är ett år yngre än jag. Seriöst supertöntigt men jag har världens hang-up på det :o

Det spelar väl ingen roll? Visst är jag bara löjlig? Han är supersnäll, snygg, vettig och trygg eller vad man ska säga. Dumt förkasta det bara för att han är född 91 :p

Det är på nivån att en kompis skämtade om att han var lammkött, jag skrattade med sen grinade jag på väg hem i bilen haha, överkänslig much :p Men blir verkligen sur när andra skämtar om det fast jag vet att ingen menar ngt illa.

Jag är 91:a, rätt fin årgång:up:;):laugh:

@BernT - men snälla nån, ett år är ingenting! Jag har en flirt som är 7 år yngre än mig. Min bästa vän är 10 år äldre än sin man. Ett par på dagis har 8 års åldersskillnad där hon är äldre (hon hade prao på dagiset han gick på, när han gick där :D). Släpp den där fåniga idén!

@Mineur recapen då: Jag har varit med i singeltråden sen den startades, men med ett uppehåll när jag var tillsammans exet i åtta månader ca. Det förhållandet tog slut för 3,5år sedan, och sedan dess har jag bara dejtat några enstaka, varav en som jag blev intresserad av mer men tyvärr inte han i mig.
Är från Göteborg egentligen, men bor i norra Sverige sen i våras, då jag fick jobb, men hoppas på att kunna flytta hem i vinter, om jag får jobb :)
Är grymt trött på att vara singel, längtar efter att "resten av livet" skall börja ;)
Senaste crushen råkade dock vad en kvinna, så har nyligen upptäkt den sidan av mig själv med :p

@BernT äsch, ju fler människor jag träffar desto mindre betyder ålder! Exet var 3 år yngre än mig, ovan nämnda crush 22år äldre! Bästa jobbarkompisen här uppe är nog 25år äldre :p

Jag är 91:a, rätt fin årgång:up:;):laugh:

Haha möjligt, har bara haft killar som varit födda på 80-talet innan :p

@Ninnurur jag har alltid sett mig med en typ tio år äldre man, har ju gått sådär bra hittills. Jag vet att det är supertöntigt och bara i mitt huvud. Han känns dessutom äldre än jag i sättet, dåligt betyg på mig kanske :o

@Ninnurur jag har alltid sett mig med en typ tio år äldre man, har ju gått sådär bra hittills. Jag vet att det är supertöntigt och bara i mitt huvud. Han känns dessutom äldre än jag i sättet, dåligt betyg på mig kanske :o
Men alltså, ni trivs ihop på alla sätt, varför ska en siffra vara problem? Jag har ett annat bra exempel. En vän till mig blev kär i sin klasskamrats pappa. Stort tabu ju! Men de vågade stå för sin kärlek och har nu en hästgård och en ettårig son tillsammans. De är ett fantastiskt par! Trots att han bokstavligt talat är gammal nog att vara hennes pappa ;)

Fast hade nog valt en från 80-talet jag med om det vart valbart:p det är först nu när man börjar bli lite äldre som de i ens egen ålder börjar mogna:angel::o

Men alltså, ni trivs ihop på alla sätt, varför ska en siffra vara problem? Jag har ett annat bra exempel. En vän till mig blev kär i sin klasskamrats pappa. Stort tabu ju! Men de vågade stå för sin kärlek och har nu en hästgård och en ettårig son tillsammans. De är ett fantastiskt par! Trots att han bokstavligt talat är gammal nog att vara hennes pappa ;)

Ja jo klart. Tar det långsamt och ser vad det blir helt enkelt :)

Vad intressant att läsa lite om era bakgrunder, blir lite lättare att hänga med i svängarna nu!

Angående det här med ålder så håller jag med övriga om att ett år absolut inte är någon stor grej @BernT. Killen jag nämnt tidigare i tråden är 3 år yngre än mig, men trots att jag aldrig dejtat någon yngre än mig tidigare tyckte jag inte alls att det kändes konstigt. Många andra hade dock roligt åt det, men hade det inte varit för deras reaktioner hade jag nog knappt tänkt på det faktiskt. I slutändan märktes det ju dock tyvärr hur pass ung och omogen han var, men är det inget fel på killen i övrigt tycker jag verkligen det vore synd om du skulle tänka bort honom på grund av ett fjuttigt litet år. Dessutom håller jag med @canine - vi 91or är minsann ingen dålig årgång vi :D

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat