Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har varit arbetslös i över ett år (med sjukskrivningspaus på några månader samt föräldraledig i somras). Har sökt jag vet inte hur många jobb. Resultat: två intervjuer och en telefonpåringning. Kan dryga ut a-kassan med föräldrapenning tills årsskiftet, sen är jag utan det också. Börjar lessna, och det märks väl på mig överlag antar jag.@Ninnurur
Jag förstår att det känns tröstlöst, för jag känner likadant (utan barn). Söker mängder med jobb, får inte ens intervjuer. Har inte fast jobb som det är heller. På dejtingmarknaden så verkar alla bara vara intresserade av en sak, och det är inte ett förhållande. Så jag ger upp på förhand nu för tiden. Till saken hör att jag har nu varit singel i 4 (!) år.
@Ceta
Det är ju det. Och därför är det enkelt för mig att säga att du är väldigt lätt att tycka om. Det vet jag, för jag har träffat dig och jag tycker du är toppen!
@Ninnurur och @canine
Jag har inte träffat er, men jag tvivlar på att ni är svåra att tycka om. Det är inte det intrycket jag får här iaf. Ni kommer att hitta någon, det är jag fullständigt övertygad om.
Ninnurur: Jag tror inte att det finns EN för alla, utan NÅGON för alla. Det är inte samma sak för mig. Tror absolut du kommer träffa någon igen, men det kanske tar lite tid. Annars kan jag lova att det är kört för mig med.
Canine: Har du frågat killen om han vill träffas? GÖR det annars. Annars kommer du aldrig veta vad han är intresserad av och inte.
@Mineur
Bra tänkt! Det är inte ditt ansvar att få honom att hitta tillbaka till den han var. Det är hans. När han gör det kan han ju komma och be om att få träffa dig igen!
Det är min stående plan b faktisktMen å andra sidan har jag ju tänkt på plan B, att hittar jag inte någon så skaffar jag åtminstone barn själv i Danmark. Att jag inte hittar någon rätt person till det ska inte få hindra mig så att jag blir 40, barnlös singel...
Jag har också tänkt det i några år nu, att det är min plan B. Frågan är bara när man ska ge efter för den, man vill ju gärna inte vara för gammal heller. Jag har ett bra liv och är självständig av mig, så egentligen behöver jag ingen för den sakens skull. Däremot tycker jag ju att det bästa vore om jag kunde hitta någon att dela livet med, för det vore trevligt att ha någon och inte vara ensam i allting.
Åh, så är det för mig med till och från. Kan sitta och titta på min fina sambo och fundera över hur vårt barn skulle se ut, dagdrömma om (uppenbart romantiserat och idealiserat) hur vårt liv skulle se ut med barn. Detta trots att jag inte ens vill ha barn just nu, ändå får jag världens jävla sug efter att skaffa ett.Då och då kommer jag in i perioder med sån extrem baby fever att hela min kropp skriker efter barn, barnvagnar och fina gravidmagar är det enda jag ser överallt och det enda jag kan tänka på
Åh tack för dem fina ordenJag blir ju tyvärr blyg i större grupper där man inte känner några, så kan ha svårt att lära känna människor eftersom jag inte är så pratsam då, antar att det är där problemet sitter, men jobbar på det.
Nej jag har inte frågat det, försöker känna av lite men det är ju svårt, är lite rädd att vara för på, men kanske ändå ska fråga framöver då, chansen finns ju att jag tolkar saker fel såklart![]()
Försöker intala mig själv det när livet känns hopplöst på ena eller andra fronten (som nu tex.) att det kan faktiskt gå ruskigt fort, sen så sitter man där med jobb eller kärlek eller både och![]()
Åh, så är det för mig med till och från. Kan sitta och titta på min fina sambo och fundera över hur vårt barn skulle se ut, dagdrömma om (uppenbart romantiserat och idealiserat) hur vårt liv skulle se ut med barn. Detta trots att jag inte ens vill ha barn just nu, ändå får jag världens jävla sug efter att skaffa ett.
Haha tack!Jag kan tala om hur erat barn kommer se ut: nämligen SJUKT gulligt!![]()