Singeltråden no. 57

Klart du måste fråga! Om man inte vågar vinner man inte! (Lätt för mig att säga, jag vet).

Jo så ska jag försöka tänka, tänkte ju så när jag skulle skriva första gången och det gick ju bra:D nu har han ställt lite frågor till/om mig så känns lite bättre för tillfället:D hade han inte vart intresserad borde han ju bara försökt avsluta samtalet efter att han svarat på mina frågor tänker jag:up: *och nu ska jag sluta analysera*:p

Jo så ska jag försöka tänka, tänkte ju så när jag skulle skriva första gången och det gick ju bra:D nu har han ställt lite frågor till/om mig så känns lite bättre för tillfället:D hade han inte vart intresserad borde han ju bara försökt avsluta samtalet efter att han svarat på mina frågor tänker jag:up: *och nu ska jag sluta analysera*:p

Jamen kör på då! Vågar jag så vågar du!

@Chili

Grattis till samboskapet! :)

Tack för ert stöd alla! Jag har bara blivit mer och mer övertygad om att det är rätt att inte höra av mig till honom. (att jag sedan drömde att han sms:ade mig i natt vilket ledde till vinterbröllop på en balkong i Budapest är en helt annan femma)

Faktum är att jag känner mig oerhört lättad över att för en gångs skull inte gå omkring och hoppas på att varje meddelande ska vara från en särskild person, att inte hela tiden tänka på när/om/hur jag eventuellt får träffa den där speciella personen igen, att inte gå omkring och analysera varenda liten mening han eller jag kläcker ur sig, att inte ta hänsyn till någon annan än mig själv och mina närmsta vänner när jag gör planer osv... Nä, nu ska jag vara min egen ett tag, och än så länge är det så himla skönt!

Samtidigt kan jag verkligen leva mig in i era känslor om hopplöshet och uppgivenhet; innerst inne är jag också livrädd för att aldrig hitta någon. Nu är jag dock fortfarande i den åldern att långt ifrån alla mina vänner har hittat någon stadig, men tiden går ju och en dag står vi där. Men det orkar jag inte ha panik över just nu, fråga mig igen om ett par veckor så får vi se hur det känns! :p

Och just det, grattis @Chili! Jag har ju liksom tappat lite koll på dig sedan du lämnade Beachtråden, men det här var verkligen härligt att läsa! :)

@Chili Grattis till samboskapet!! :D

Jag tänker gå emot den helgälskande strömmen och säga: ÄNTLIGEN MÅNDAG! Fy tusan vilken vecka jag haft. Roligt arbete visserligen, men mycket och krångligt och igår blev det nästan 10 timmar (enda pausen var 20 min lunch) där huvudet behövde vara med till 100% hela dagen.

Fick kämpa för att hålla mig vaken till efter åtta, kan jag säga. :p Men nu ska jag strax kliva upp, äta frukost och sätta mig i soffan och se på film. ;)

@Mineur Va skönt att du känner att det var rätt gjort! Tror det kan vara bra att få landa lite emellanåt, och som du säger inte gå och hoppas på sms hela tiden.
Sen det där med att paniken kommer i vågor, det känner jag verkligen igen mig i!

@Chili Ca härligt, grattis! (tycker fortfarande det känns som en komisk sak att "gratta" över, men tror du förstår att vi är glada för din skull!)

@Hedinn Kan känna igen mig där med :p Hade en jättebra vecka hemma, men jisses va jag kört fram och tillbaka och hit och dit! Även om jag har massor planerat denna veckan plus jobb som vanligt, så känns det ändå som att jag får andas ut lite med :) Skönt att bo i egen lägenhet igen också. Älskar mina föräldrar, men lite jobbigt var det att bo hemma igen även om inget direkt hände...

@Hedinn @Mineur @Ceta @addicted Vad söta ni är allihopa! (glömde jag nån?!) Och ja det är väl nånting man kan gratta till, även om man inte direkt genomfört något stordåd... :D

Haha Mineur, älskar din dröm fast det var lite bitterljuvt. Men vad härligt att det kändes som rätt beslut, och att det lönade sig att inte vara allt för spontan. :)

Hedinn, låter som det var på sin plats med en ledig dag minst sagt. Jag menar, det funkar inte om du somnar tidigt på fredag kväll. Det går jag inte med på!

Haha Mineur, älskar din dröm fast det var lite bitterljuvt. Men vad härligt att det kändes som rätt beslut, och att det lönade sig att inte vara allt för spontan. :)

Ja, den var rätt gullig faktiskt! Fast det enda den gjorde mig riktigt sugen på var vinter och jul...:angel:

Jag är så himla himla glad att jag inte startade något med den där killen alltså, jag riktigt njuter av att gå omkring och inte behöva bry sig om någon eventuell flirt alls! Det är nog en välbehövlig paus för mig det här, efter 10 månader av oavbrutet flirtande/dejtande/försök att analysera vad en annan person tänker och känner. Nu fick jag i och för sig höra på jobbet igår att en av killarna som jobbar på en annan avdelning hade frågat om mig och "visat lite för mycket intresse för att det ska vara bara kompis", som min kollega uttryckte det. Det är en väldigt gullig kille som jag får erkänna att jag spanat lite på innan, men jag tänker trots detta inte göra ett endaste dugg åt situationen (utom att fortsätta le och vara trevlig förstås). Skulle han få för sig att komma fram och flirta öppet kommer jag ju inte att skjuta iväg honom alltså, men det får vara han som initierar och jobbar lite för saken i så fall. :p

Hur går det för er andra? Om ni orkar får ni gärna ge mig en liten recap på vilka ni är och hur era liv ser ut, nykomling i tråden som jag är!

@Mineur

Det är nog en välbehövlig paus för mig det här, efter 10 månader av oavbrutet flirtande/dejtande/försök att analysera vad en annan person tänker och känner
Detta skulle jag försöka jobba på om jag vore som du :). Dejtande kan vara kul också, det måste inte vara sådär, och det låter jobbigt att ens försöka sitta och analysera hur nån annan tänker. Ett tips bara! I all välmening.

@Mineur

Detta skulle jag försöka jobba på om jag vore som du :). Dejtande kan vara kul också, det måste inte vara sådär, och det låter jobbigt att ens försöka sitta och analysera hur nån annan tänker. Ett tips bara! I all välmening.

Nä det har du ju rätt i, och det har verkligen inte bara varit sådana situationer utan visst har jag haft kul också! Men jag tror att mycket bottnar i att jag är ganska osäker på mig själv när det väl kommer till kritan, vilket leder till att jag blir osäker i nya situationer med nya människor vilket leder till att jag har väldigt svårt att faktiskt lita på att någon annan gillar mig och vill träffa mig. Därför blir det att jag gör varenda litet tecken och varenda liten kontakt till en stor grej som jag sedan analyserar sönder och samman ifall något inte riktigt blir som väntat. Det känns alltså oftast jätteroligt i början, när någon visat intresse och frågat ut mig. Då går jag som på moln och ser riktigt fram emot första dejten. Efter första dejten börjar jag dock lätt analysera och tänka för mycket, tvivla på mig själv och mitt eget beteende och så blir allt till en jättestor, personlig grej oavsett vad som händer därefter. Det blir liksom så extremt och uppblåst alltsamman. Men jag jobbar på det, och lite av min tanke med att börja skriva i den här tråden var att fortsätta jobba med mig själv genom att skriva ner mina tankar och erfarenheter, läsa andras tankar och erfarenheter och ta åt mig lite input allt eftersom. :)

@Mineur (förtydligande: gillar sista stycket såklart, inte det om att du är osäker och tycker att det blir jobbigt) :)

Hur går det för er andra? Om ni orkar får ni gärna ge mig en liten recap på vilka ni är och hur era liv ser ut, nykomling i tråden som jag är!

Varit singel i singeltråden sedan läänge. Var i ett förhållande för några år sedan men nu singel igen sedan snart två år! Dejtar oftast en hel del, har just nu en ganska komplicerad kk-relation tyvärr men försöker ta mig vidare därifrån...
Annars lever jag mitt liv i Borås med hästar och sång och musik som främsta intressen! Är medryttare åt ett 11-årigt halvblodssto. Tidigare bott i Jönköping och Göteborg också så har någorlunda bra koll på en del singeltrådskompisar i de två städerna ;)

@Mineur (förtydligande: gillar sista stycket såklart, inte det om att du är osäker och tycker att det blir jobbigt) :)
Alltså nä nu har jag suttit här och analyserat ditt gillande som att du tycker om att jag är osäker på mig själv, och det måste betyda att du vill att jag ska må dåligt, så egentligen tror jag att du haaatar mig!

;)

(tyvärr ett ganska sannolikt scenario på hur min hjärna faktiskt skulle kunna låta i en annan situation)

Alltså nä nu har jag suttit här och analyserat ditt gillande som att du tycker om att jag är osäker på mig själv, och det måste betyda att du vill att jag ska må dåligt, så egentligen tror jag att du haaatar mig!

;)

(tyvärr ett ganska sannolikt scenario på hur min hjärna faktiskt skulle kunna låta i en annan situation)
:D

(jag är så de två första veckorna när jag dejtar! helt seriöst! mår typ fysiskt illa (!!) medan jag väntar på svar på SMS från killen jag träffar)

Jag har varit singel i 4 år, hängt i singeltråden drygt 3,5 av dessa. Har dejtat lite grann, lite mer seriöst och lite mindre seriöst under tiden. Dejtar inte så mycket, jag tycker det är jobbigt att dejta. Mentalt då alltså. Det där analyserandet tar för mycket kraft. Blev ganska körd i botten av mitt sista förhållande, har jobbat mycket på att komma över det. Nu är jag på stadiet att jag ska våga bli intresserad av någon och visa det. Det går sådär måste jag säga.

I övrigt har jag en 7-årig valack som tar ganska mycket tid, jobbar heltid (skift). Bor i Jönköping sedan ett antal år tillbaka. Min bästa singelperiod var helt klart den terminen som jag pluggade i USA, helt galet! :D

Men hur gör man för att inte analysera allt som händer då? Alltså, jag har verkligen skitsvårt för det!
Jag lärde mig till slut att bara totalvägra. Så fort jag tänkte på det så sa jag till mig själv "nej, ge fan i det där". Inte göda mina tankar, inte låta mig fundera över vad han tänker eller tycker. Bara vägra liksom. Med träning så går det ju, även om jag (som sagt) ända tills jag träffade sambon var hysteriskt nervös i början, brukade må illa om jag inte fick svar på en gång och så. Det låter ju rubbat men så länge man själv inser "det här är galet, jag kan inte hålla på såhär" så är man inte galen tycker jag :p.

Jag lärde mig till slut att bara totalvägra. Så fort jag tänkte på det så sa jag till mig själv "nej, ge fan i det där". Inte göda mina tankar, inte låta mig fundera över vad han tänker eller tycker. Bara vägra liksom. Med träning så går det ju, även om jag (som sagt) ända tills jag träffade sambon var hysteriskt nervös i början, brukade må illa om jag inte fick svar på en gång och så. Det låter ju rubbat men så länge man själv inser "det här är galet, jag kan inte hålla på såhär" så är man inte galen tycker jag :p.

Men om man är som jag då istället, som inte ens brukar komma till analyserande-stadiet, för jag fegar ur innan jag hört av mig. Hur fasen ska man göra då?

Men om man är som jag då istället, som inte ens brukar komma till analyserande-stadiet, för jag fegar ur innan jag hört av mig. Hur fasen ska man göra då?
Aha. Ja, då får man väl kanske tvinga sig åt andra hållet? Alltså tvinga sig att upprepa som ett mantra att det inte är farligt att höra av sig, att det inte betyder att man står utanför hans hus i regnet och ropar hans namn och erbjuder honom sitt hjärta, utan att det bara handlar om en fika och att lära känna honom.

Men jag vet faktiskt inte, jag har aldrig varit i den sitsen faktiskt. Är du rädd för att bli sårad?

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat