Förlåt!Men ååh, jag som är så vansinnigt godissugen!![]()
För övrigt så sitter jag och försöker hitta gamla tonårsex på facebook. Det går sådär. Det är många som heter Daniel Karlsson
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt!Men ååh, jag som är så vansinnigt godissugen!![]()
@addicted Skall försöka förklara med ett exempel nu då
I en dejtingsituation då till exempel. Säg att du detjtar en person, ni har träffats två tre gånger och verkar trivas ihop. Men mellan gångerna ni ses så blir du nervös för att han skall backa ur/att du skall falla för mycket/att det skiter sig eller dyl. Oavsett vad så är denna nervositet/känsla jobbig och är en av anledningarna till att du vill backa.
Då kan du istället tänka att du "övar" på att hantera den känslan. Känslan är ingenting du kan undvika i livet, men du kan bli bättre på att hantera den. Om du aktivt tänker igenom känslan och tänker att du skall "öva" så kan du se att det kanske är lite lättare nästa gång du känner den. Tror det har lite att göra med att om du aktivt känner känslan, så kanske det är lättare att komma ihåg att du överlevde sist när det händer igen. Känner att jag svamlar, men vet inte hur jag skall förklara det bättreBlev det klarare?
Nu fick jag i och för sig höra på jobbet igår att en av killarna som jobbar på en annan avdelning hade frågat om mig och "visat lite för mycket intresse för att det ska vara bara kompis", som min kollega uttryckte det. Det är en väldigt gullig kille som jag får erkänna att jag spanat lite på innan, men jag tänker trots detta inte göra ett endaste dugg åt situationen (utom att fortsätta le och vara trevlig förstås). Skulle han få för sig att komma fram och flirta öppet kommer jag ju inte att skjuta iväg honom alltså, men det får vara han som initierar och jobbar lite för saken i så fall.![]()
va bra@Ceta Jo, men det blev det! Tack för exemplet!
Det låter ju som en väldigt grov generalisering. Det finns kanske de som resonerar så, jag vet inte, men som någon slags tumregel för hur killar - som om det vore en homogen grupp - tänker låter det väldigt orimligt.en kille kommer inte inleda ett förhållande och eventuellt inte träffa tjejen igen ens om han inte får ligga med tjejen/QUOTE]
Jag hamnade i en ganska intressant diskussion igår, som handlade om det här med dejting. Den andra personen i diskussionen hävdar att en kille kommer inte inleda ett förhållande och eventuellt inte träffa tjejen igen ens om han inte får ligga med tjejen. Jag hävdar att jag som tjej inte vill vara "tvungen" att ligga med en kille första gången jag träffar honom för att ha en chans att träffas igen.
Vad tror ni andra kloka singlar och dubblar? Är det så här verkligheten är? Är det moment 22 i dejtingvärlden?
Ren bullshit. Som redan nämnts är ju alla olika, dessutom, om man tror att det kan bli nåt seriöst, varför ha så bråttom? Då lär man ju få ligga så småningom oavsett.Jag hamnade i en ganska intressant diskussion igår, som handlade om det här med dejting. Den andra personen i diskussionen hävdar att en kille kommer inte inleda ett förhållande och eventuellt inte träffa tjejen igen ens om han inte får ligga med tjejen. Jag hävdar att jag som tjej inte vill vara "tvungen" att ligga med en kille första gången jag träffar honom för att ha en chans att träffas igen.
Vad tror ni andra kloka singlar och dubblar? Är det så här verkligheten är? Är det moment 22 i dejtingvärlden?
Jag hamnade i en ganska intressant diskussion igår, som handlade om det här med dejting. Den andra personen i diskussionen hävdar att en kille kommer inte inleda ett förhållande och eventuellt inte träffa tjejen igen ens om han inte får ligga med tjejen. Jag hävdar att jag som tjej inte vill vara "tvungen" att ligga med en kille första gången jag träffar honom för att ha en chans att träffas igen.
Försökt internetdejta, börjar skriva med folk som verkar trevliga och sen innan vi ens hinner träffas kommer sexuella förslag, tjat osv. Typ "om det tar så här lång tid innan vi träffas, hur lång tid tar det då innan jag får komma innanför trosan"![]()
![]()
![]()
Men nä, usch! Det är inte du som överreagerar, jag hade släppt kontakten på en gång.
Alltså, enda gången resonemang kan börja med "alla killar" eller "alla tjejer" är när de följs av rent biologiska fakta där man faktiskt kan säga att respektive grupp är väldigt homogen. I alla övriga resonemang känns det bara jätteknepigt att generalisera på det viset. Såklart alla är olika i sitt dejtande liksom.Och nej jag har inte upplevt det som nåt moment 22, är man olika märks det ju ganska snabbt och då kanske man inte passade så bra ihop. Min erfarenhet är verkligen inte att man prompt ska ligga på första dejten iaf!
Hur hittar man vettiga schysta killar? Känner mig uppgiven. Försökt internetdejta, börjar skriva med folk som verkar trevliga och sen innan vi ens hinner träffas kommer sexuella förslag, tjat osv. Typ "om det tar så här lång tid innan vi träffas, hur lång tid tar det då innan jag får komma innanför trosan"![]()
![]()
Vet inte om jag överreagerar, är inne i en rätt jobbig period (i terapin, bearbetar övergrepp) och vill typ kräkas så fort det känns som krav på sex. Vill fan inte ställa upp på det jämt och ständigt längre så fort nån snubbe vill.
Just internetdejting är nog extra svårt. Man får ju alltid sålla rätt ordentligt, men vid internetdejting får man nog räkna med ännu fler missar. Annars kan jag nog inte ge så många tips, bara träffat blivande pojkvänner på krogen/fest och det kanske inte alltid är det optimala.Hur hittar man vettiga schysta killar? Känner mig uppgiven. Försökt internetdejta, börjar skriva med folk som verkar trevliga och sen innan vi ens hinner träffas kommer sexuella förslag, tjat osv. Typ "om det tar så här lång tid innan vi träffas, hur lång tid tar det då innan jag får komma innanför trosan"![]()
![]()
Vet inte om jag överreagerar, är inne i en rätt jobbig period (i terapin, bearbetar övergrepp) och vill typ kräkas så fort det känns som krav på sex. Vill fan inte ställa upp på det jämt och ständigt längre så fort nån snubbe vill.
Jag tänker mest att om det nu finns killar som blir sura om de inte får ligga på en gång, och det gör det ju garanterat, så är det ju ett superbra sätt att sortera bort idioter. Vem vill vara med någon som baserade sin åsikt om en enkom på huruvida man låg eller inte låg på en gång?
Haha! Roligt att höraAlltså Niffe. Nu har jag funderat på detta i några dar. Och jag älskar ditt svar. Ville bara säga det![]()