Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lillelorden ah, då är vi synkade :grin: Min är dock inte allt för illa numera (sen jag började med p-piller igen)...

@Evenstar Ah, kan förstå att det finns en del att göra! När är det huset skall vara klart för inflyttning? Är hästabstinensen något som kan åtgärdas inom rimlig tid? :)

@cili Va bra att det känns lite bättre iaf :) När är det du hamnar i götet??
När jag får tag i en lägenhet ;) vill helst ha en till månadsskiftet aug/sep

@Lillelorden ah, då är vi synkade :grin: Min är dock inte allt för illa numera (sen jag började med p-piller igen)...
:up:

Usch så jobbigt att ha mens och vara sjuk samtidigt, stackare. Har haft det så typ två gånger i mitt liv kanske och minns det som en vag ångest. ;)

Så _jävla_ synkade vi är :D :up:

:up:
GUD så kul vi kan ha när vi är griniga och mensdeppiga samtidigt! Eller det kanske bara är jag som blir mensdeppig? Deppig pga a) hormoner b)sover dåligt i samband med mens och c)känner mig till följd av det extremglåmig. :banana:

@Evenstar Ah, kan förstå att det finns en del att göra! När är det huset skall vara klart för inflyttning? Är hästabstinensen något som kan åtgärdas inom rimlig tid? :)

Vi kommer inte flytta förrän i okt/nov. Men vi far iväg till Grekland imorgon så det måste det packas till just nu :p
När vi flyttat kommer vi ha ett stall på andra sidan vägen i princip så då antar jag att det finns möjlighet till häst, i teorin. Sambon är positiv till det också. Sen är det det där med tid och pengar också, samt att jag vet att jag vill ha barn inom några år (och då skulle jag kanske ändå behöva sälja den igen eller låna ut). Förhoppningsvis kanske man kan få tag i en medryttarhäst sen i alla fall så det stillar det värsta suget.

Fy tusan för mens och mensvärk! Jag minns knappt hur det var... Har inte behövt ha mens på flera år sen jag började äta Cerazette. Nu är jag dock inne på min sista karta och ska inte förnya! Har trivts superbra med dem, men nu känns det bra med en paus. Har inte tänkt bli gravid, men ska rensa kroppen från alla hormoner man stoppat i sig... Har ätit piller i ungefär tio år, kanske blir en helt annan person utan alla hormoner :crazy:

Har ätit piller i ungefär tio år, kanske blir en helt annan person utan alla hormoner :crazy:

Det där känns så läskigt tycker jag. Det är definitivt en av anledningarna till att jag är fundersam till att börja med p-piller för egen del, så länge det inte känns absolut nödvändigt. Vad är det man stoppar i sig egentligen, liksom?

Men oktober/november är ju supersnart! Gud så spännande. :)

@Evenstar Men va kul att få flytta in i ett helt nytt hus :bump: Det är ju inte så fasligt långt kvar, och mysigt med stall så nära, då kanske du kan hitta medryttarhäst eller nått iaf :) Härligt det låter med Grekland med!

@Lillelorden nej, det är inte helt vältajmat, men funkar skapligt med sängliggande och ipren :angel:

Kära Singeltråden!
Jag behöver hjälp.
På fredag ska jag + vän gå ut. Något jag inte gjort på typ 3 år och på den tiden hade jag ett förhållande, nu är jag singel = kan roa mig på ett annat sätt. Men vad i hela friden har man på sig?!
Jag vill inte signalera varken bibliotekstant eller superslampa. Har ytterst begränsade inköpsmöjligheter (tänk 1h där jag även ska hinna äta lunch), kommer bara åt cubus, hm, lindex och kappahl. Min garderob går tydligen att klassa som "världens bästa basgarderob", enligt en annan vän, så får ni ett hum om hur den ser ut :p
Hjääälp?

Jag har haft fullt upp med min ena lilla katt senaste dagarna, fick åka in akut till veterinären med henne och där konstaterades uttorkning samt misstänkt tandsjukdom. Fick stanna över natten med dropp och är nu hemma med mediciner fram till nästa onsdag när hon ska opereras. Förbereder mig på worst case och att det ser så illa ut på röntgen att hon inte får följa med hem igen, vilket känns helt vedervärdigt :( har vi tur så går det att operera. Hon är i alla fall nöjd och lycklig nu när hon inte har ont och får vara hemma igen, kommande vecka kommer att bli kämpig.

@Evenstar Men va kul att få flytta in i ett helt nytt hus :bump: Det är ju inte så fasligt långt kvar, och mysigt med stall så nära, då kanske du kan hitta medryttarhäst eller nått iaf :) Härligt det låter med Grekland med!

Det ska bli UNDERBART :love::banana::love::banana::love::banana:
Jag är ingen lägenhetsmänniska, ska bli fantastiskt att få bo fritt och stort igen. Och skaffa en misse :love:
Jag hoppas jag kan skaffa en medryttarhäst i höst, borde finnas nån pålle man kan hjälpa till lite med ibland :)
Grekland ska bli riktigt härligt, dags att gå och lägga mig nu tror jag, ska upp kl 03 :p

Kastar mig in apropå p-piller. Jag har också ätit i nästan 10 år med ett byte av märke. Har varit utan nu sedan december och det är så sköööönt! Det finns många anledningar till att jag mår bättre nu så det är ju inte bara hormonförändringen, men jag gillar att kroppen fungerar som den ska och det känns naturligt. Min monstruösa mensvärk har inte kommit tillbaka, bara sporadiskt och oftast inte alls. Mest av allt gillar jag nog att man inte måste komma ihåg att ta dem, och ångesten när man inser att man sexat och glömt ett piller... Tycker nu att det är väl själva helvete att hormoner ska vara den 'skönaste' preventivmetoden...

@cili, skönt att det känns bättre nu! Praktidiot till kille den där som du träffade..! Angående kläder så älskar jag just nu en cirka knälång klänning jag har som är lite finare upptill, annars mycket enkel. Det känns somrigt men inte för avklätt. Annars om du har några schyssta byxor redan är det ju smidigt att bara köpa en blus eller liknande. :) Passa på att köpa något färgglatt nu när det är sommar! :D

@cili Jag tänkte skrivit typ samma som @Chili , men det känns ju inte som mycket idé! Är ju dessutom inte den som går ut allt för mycket, men tycket absolut nån sommarklänning eller ett par snygga jeans med en top till funkar utmärkt!

@Undret Men fy :( Hoppas verkligen det går bra med katten!

@Evenstar Va härligt det låter, både med katt, hus och medryttarhäst! Ha en härlig resa!

@Chili Jag äter det mest för mensvärkens skull. Slutade ett bra tag efter det tagit slut med exet (hoppades på att det skulle förbättra mitt mående med), men mensvärken kom smygande tillbaka efter något år, och humöret berodde inte på det, så nu knaprar jag igen :p

Jag har haft fullt upp med min ena lilla katt senaste dagarna, fick åka in akut till veterinären med henne och där konstaterades uttorkning samt misstänkt tandsjukdom. Fick stanna över natten med dropp och är nu hemma med mediciner fram till nästa onsdag när hon ska opereras. Förbereder mig på worst case och att det ser så illa ut på röntgen att hon inte får följa med hem igen, vilket känns helt vedervärdigt :( har vi tur så går det att operera. Hon är i alla fall nöjd och lycklig nu när hon inte har ont och får vara hemma igen, kommande vecka kommer att bli kämpig.
Nej men fy vad tråkigt! :(
Tycker du haft din beskärda del av sjuka djur nu :(
Vilken av dem är det?
Håller tummarna för att det ska gå bra! Kram!

@cili, I say klänning!
Någon svart, snygg, för ändamålet borde de kunna skala fram på hm! :)
@Ceta @Chili
Hittade en schysst topp på cubus. Får visa bild när jag kommer hem ikväll.
Hittar sällan klänningar som passar min kroppsform :( för smal midja och stor kupstorlek :p

Ska bara komma på vad jag ska ha till den. Vill ha ett par svarta, tunna jeans. Men frågan är om jag hinner få tag i det.

Fråga nr 2: var gör man av mobil och bankkort? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund