Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

De funkar bra för mig i alla fall! :)

Det känns väldigt bra! Flyttar ju inte in riktigt än men nu börjar det bli på riktigt :)

Jag har ätit Cerazette felfritt i flera år, men bytte sedan till Neovletta. Jag började få tillbaka mensen och därmed även smärtan, kunde även få mensvärk fast utan blödning. :meh: Det verkar dock vara många som äter just dem och de flesta är mycket nöjda vad jag vet! Jag fick inga direkta bieffekter av dem heller.

Känns ju dock inte så bra att migrän med synbortfall ökar risken för blodpropp..? Jag hade sådana anfall ibland när jag var yngre men har inte haft på flera år, förrän ett alldeles nyligen i somras, och det var nog heller inget jag nämnde när jag fick byta till Neovletta... :cautious:

Är SÅ trött. Förutom den stundande flytten och förberedelser inför den så är det så sjukt mycket att göra nu. Är mitt uppe i alla utvecklingssamtal och det tar så otroligt mycket tid och energi. Det blir sjukt långa dagar så kommer hem sent varje dag nu. Mycket som ska göras inför jul och advent nu också på jobbet. Sover dåligt på nätterna och har dragit på mig en förkylning. Blir inte bättre av att pendla till Stockholm på helgerna. Känner mig helt slut! Vill helst av allt bara få ligga i soffan i pyjamas i typ en vecka och se på serier. Inte behöva ha svåra samtal och koppla in soc och förbereda julklappsinsamlingar och adventskalendersaktiviteter och inte packa några flyttlådor heller.
I helgen ska vi i alla fall bara vara här i stan, och på lördag ska vi på standup. Känns välbehövligt att göra något roligt och lättsamt efter den här veckan...

Såg också det med lägenhetsdörren, var tvungen att gilla fast det var hans bild... :D

En sak slog mig, och det kan ju vara sjukt surt, men ni kanske kan skippa att ses en helg? Så får du tid att andas utan att behöva flänga? Eller om du vill ta en öl med mig (och addan?) och bara snacka lite skit en lördagkväll, liksom. :)
Hur länge håller samtalen på? Ljus i slutet på tunneln..?

Nu kommer han hit tre helger i rad, så jag slipper flänga runt mer just nu iaf :)
I helgen har vi standupen som varit planerad i ett halvår, helgen efter det är min konsert med kören. Jeez, jag måste öva. Men kan inte sjunga utan att få hostanfall just nu.
Jag hade gärna träffat er och tagit ett glas dock!
Samtalen håller på nästa vecka också, så efter det lättar det lite grann. Veckan efter det ska vi bara ha en trivselkväll med barnen och deras familjer (föräldrarna bestämde under föräldramötet att varje familj ska baka ett pepparkakshus... Jag tror det är lika bra att sova över på jobbet den kvällen, kommer inte komma hem innan läggdags O_o), vi ska ha möte med övriga f-klass-lärare i kommunen och diskutera hur vi arbetar med teknik, och en APT... :p

Skönt att du slipper fara så mycket de närmsta helgerna! :) Gött att arbetsbördan minskas också, skönt att se nån slags ljusning i det hela.

Om du nån gång har tid och lust så är jag all in för lite AW eller lördagsöl! Det var riktigt roligt att gå på quizzet på Karlssons på deras aw, om du har en fredagkväll fri nån gång (och du kanske är bättre än mig på musik så vi kanske inte hamnar sist... :D).

Fredagskvällar har jag oftast fria faktiskt, så länge jag inte åker till Stockholm, för engelsmannen kommer inte förrän lite senare. De två kommande fredagarna är jag ledig :) Jag har aldrig varit på Karlssons musikquiz så jag vet inte hur svårt det är (beror ju lite på vad det är för frågor och genrer med :D). Men jag har varit på vanligt pubquiz på Bishops och det var fan inte att leka med :D

+ Evvan:

JAG VILL OCKSÅ VARA MED! Ska det vara en fredag röstar jag för ojämn vecka, då slutar jag tidigt och kan fixa stallet lite snabbt och smidigt! Eller vilken tid börjar quizet?

Och jag vill ha lördagsöl också! Chili, bestämde inte vi nästa lördag preliminärt? :D

julgrisen: Jag äter också Cerazette, har gjort i många år och är väldigt nöjd med dem :)

Yllva: Du har pm!

Självklart!

Nu ska jag ta mig en varm dusch, krypa ner under täcket och se senaste avsnittet av Hart of Dixie. Sen förhoppningsvis sova!

Åh vad tråkigt med bilen :( Men låter som kloka krav på hunden! Hoppas att ni kan börja spana lite efter nyår :love:

Åh men vad skönt att höra att det finns folk som tycker det funkar med minipiller, jag känner bara en som provat och hon hade mens hela tiden å har varit lite avskräckt, men då kan det ju vara värt ett försök i allafall!
Ja, visst är det märkligt att ingen nämner det där med ökad risk för blodpropp? Jag har fått frågan om jag har migrän och har alltid svarat ja, men ingen har någonsin frågat mig om synrubbningar innan. Det var ju några år sedan jag hade det senast, men de har kommit med några års mellanrum så man vet ju inte om de återkommer. Fick också höra att man kan få mer migrän av att äta p-piller vilket jag inte heller visste.

Evvan: Usch, låter som att du har alldeles för mycket just nu! Tänkte föreslå samma sak som Chili men det låter ju bra att han kommer till dig lite! Kommer du ha något ledigt mellan dina jobb eller börjar du direkt? Har du någon julledighet att se fram emot?
Jag har känt lite som dig den sista tiden, troligtvis för att jag också varit lite sjuk men inte tillräckligt för att stanna hemma. Jag har liksom bara jobbat och sen däckat så fort jag kommit hem.

Jag har precis duschat, sitter i soffan, och ska se det jag med :D Tar spikmattan en stund innan sängen sen, funderar på om jag ska orka vara hurtig imorgon men jag tror inte det!

Jag är hemskt fri så bestäm dag ni. :) Har glömt att nästa lördag är bokad för öl, haha. Så går det när man inte skriver in det i kalendern! Men det kör vi på addan, jag är i Karlstad över veckan men borde vara tillbaka till lördagen. :)

Ceta, jag hade ingen aning om att du är här då?!

Jag tror quizzet startar 18 om jag inte minns fel, men man får vara där lite tidigare och ta plats. Ju fler man är desto bättre, det är svårt :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
697
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka