Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Åh gärna! Får se vad vi ska hitta på här i veckan, min kollega kommer tillbaka i morgon och har mer koll på läget. :) Men kvällarna är i regel fria!

Det vore jättekul om vi kunde sammanstråla!

Nu avnjuter jag min nyinköpa Ljunghonung med en kopp ekologiskt te.
Det slog mig just att jag antagligen förvandlats till något av en hippie. ;)

Hipster, snarare ;)

Jag fick honung med smak av rosmarin som min mamma köpt på Sicilien! Inte smakat än, dock.

Verkligen! :) kolla hur det ser ut så får vi höras. :)

Och vad gott det lät! Jag behöver te med honung nu. Sååå förkyld! :(

Är det vad ni ungdomar kallar oss naturmuppar nu för tiden? ;) Rosmarin lät spännande! Mamma köpte en med kanel & citronsmak nyligen, gôrgôtt!

Sleepan: Honung är the shit. Suttit mycket och läst på nu om honung och biodling. Det är ju verkligen en dunderprodukt! Ljunghonung var riktigt mumsigt, väldigt markant smak. Köpte även honung med eukalypthus och pepparmynta, samt en rapshonung.

Mina andra inköp den här veckan är en superhärlig tjock fleecetröja/jacka för inga pengar alls, blomlökar (6 sorter + 2 kg pingst/påskliljor som mamma köpt åt mig), reflexhalsband till hunden och bra godis till katten. :D Eftersom det är är singeltråden blir min poäng med detta: jag börjar känna mig fruktansvärt nischad i dejtingdjungeln haha...

Det vore jättekul om vi kunde sammanstråla!

Nu avnjuter jag min nyinköpa Ljunghonung med en kopp ekologiskt te.
Det slog mig just att jag antagligen förvandlats till något av en hippie. ;)

Jag skulle nog bara säga att du är en tvättäkta naturmupp ;)

Det är så tugget går på gatan, yao. #YOLO

(Gud så ungdomlig jag är. Som en rosenknopp. Nu ska jag snart ta av mig mina damasker och stödstrumpor och läsa lite Allers i ljuset från fotogenlampan innan jag drar mig tillbaka till kammaren.)

Fullt nöjd med den beskrivningen. :D

mvh
har googlat på hur man gör diverse produkter hemma på egen hand hela kvällen

Jag smsar just nu med en snubbe som gör sitt eget vin. Osäker på om det hamnar på plus eller minussidan? För: Billigt vin. Emot: Gubbe.

Bara plus!
Billigt vin. Händig snubbe.

Tack för förklaringen! Så skönt när pusselbitar faller på plats.

evvan: Det låter asmysigt! Hemmagjort knäckebröd kan väl nästan bara bli gott? Verkar så enkelt också, jag måste nog testa det snart. Jag har tagit reda på hur man gör egen fetaost. Jättespännande!

Förstår det! Själv tänker jag satsa på att tillhöra kultureliten, så vad tror du om att följa med mig på premiären av Von Triers nya film och mingla efteråt så vi verkligen kan diskutera filmen...? ;)

Ja, jag lutar nog mest åt "För". Min pappa brygger eget vin och öl, det är nog därför jag har konstiga associationer till det (rätt kass relation till pappa).

Förstår det! Själv tänker jag satsa på att tillhöra kultureliten, så vad tror du om att följa med mig på premiären av Von Triers nya film och mingla efteråt så vi verkligen kan diskutera filmen...? ;)

Ja men JÄTTEGÄRNA. Melancholia var så bra så jag funderar på att se den ikväll igen. Det var de mest välspenderade timmarna på hela veckan. Näe, på hela året rent av!

:cautious:

Mina föräldrar försökte göra eget vin men det blev extremt starktvin och tja, det lämnades i tunnan tills det blev... något obeskrivbart. :p Killaloe gav mig fläderchampagne nu och en kompis till mig jäser egen glögg under hela hösten. Så det är inget knepigt med sånt! Själv får jag alltid en "O_o" när jag säger att jag älskar att dricka whisky och lyssna på jazz. Gubbvarning på det tydligen...

Evvan: Det står på Att göra-listan :d

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
699
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V