Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Självklart ska du också komma ner! :) Du bor ju till och med snudd på nära mig i jämförelse med Lården :D

Grattis till att du har sagt upp dig!!! Känslan att sluta på något när en vill sluta är så himla fantastisk!

Självklart ska du också komma ner! :) Du bor ju till och med snudd på nära mig i jämförelse med Lården :D

Ja det gör jag ju verkligen :9 Har nog typ halva vägen jämtemot lorden! (du skall för övrigt veta att jag varje gång jag träffa Lorden påpekar att jag vill träffa dig med :p )

Jo, men jag trodde du menade allvar när du stoppade ner minneskortet mellan skinkorna och väste "låt oss aldrig prata om det här igen"!

Haha, alltså, Lorden, du vet verkligen hur man gör för att få folk på bättre humör! :love:

I concur!!! :rofl: :rofl: :angel:

KL på mig själv

Har varit och ridit och det var så roligt idag! Hästen bara fylldes av mer och mer glädje ju längre tid som gick! :love:

Men guuud??!!? :eek: Hahaha!! :p

Nu är det höst i södraste Skåneland... Faktiskt mysigt! Tror att jag för en gångs skull faktiskt tycker det känns ganska ok med höst.

Mina föräldrar är här nere i veckan och just nu lånar vi en av deras hundar någon dag. Framförallt för att min kära sambo ska få känna på hur det är. De (sambo+hund) satt hela gårdagskvällen och spelade GTA :p

Själv försökte jag redigera lite film, som äntligen blev filmad, på min lilla ponny!

Är det någon som vet något om utbildningen till apotekstekniker? Eller vet någon som jobbar som det?

Receptarie? Det jobbar min ena svägerska som, hon var klar med sin utbildning förra sommaren och var direkt erbjuden jobb på alla apotek på ön. Det verkar vara en väldigt bra bransch om man vill ha jobb. Hon fick dock släpa sig igenom ett basår först eftersom hon saknade vissa kurser för att bli behörig.

Ja det var precis vad mamma sa när jag nämde den utbildningen:p
Mja, apotekare/receptarie är 4,5 års utbildning. Detta är 1,5 år där du får göra allt på ett apotek utom just skriva ut recept. Så det är framförallt egenvård, samt allt annat som görs runt omkring.

Aha, hur det ser ut på den arbetsmarknaden vet jag inte. Vad krävs det för behörighet till den kortare utbildningen då? Lägre eller vad är det som skiljer (förutom studielängden)?

Jag har förövrigt haft en hemskt fin start på födelsedagsveckan. I måndags drack vi bubbel och gick på bio (World War Z, överträffade mina förväntningar och var riktigt bra som zombiefilm, man fick dock inte några särskilt genuina känslor för karaktärernas relationer till varandra och ville mest att de skulle klara sig för att någon skulle ha en chans att rädda mänskligheten) och igår dansade vi Lindy Hop för första gången (med världens roligaste instruktör, han ser ut som om han kommer direkt från 40-talet och pratar knagglig engelska med lite svenska ord och mycket humor) för att sedan äta middag på Gyllene Prag (panerad ost, I say no more).

Idag har jag börjat med att ta hand om ett stycke häst i absolut ösregn (som direktkvalade hästen till en vilodag :angel: ) och sedan har jag ätit finfrukost och gråtit över alla fina texter om Gidlund samt vackra bilder på honom och hans djur som florerar på internet. Något som gör att man uppskattar livet lite extra och alla fina människor som man har omkring sig.

Vad jag har kunnat hitta verkar det rätt ljust då många går i pension denärmaste åren inom yrket.
Ptja, Svenska+ Naturkunskap A+B, Matematik+ Engelska+ Samhällskunskap A, så inte så mkt med andra ord. Samt grundläggande behörighet, det är högskoleprov gissar jag?
Jag är helt ny på detta med att plugga vidare, har aldrig varit aktuellt tidigare :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
698
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V