Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Åh, så roligt! Tågluffa verkar jättekul, jag gillar att åka tåg. Och om man får upptäcka samtidigt :love:

Och tack allesammans!

Jaaaa jag är så sjukt peppad! Är lite rädd att mitt resesällskap ska dra sig ur, annars längtar jag så galet mycket! :love:

Jag gillar också att åka tåg och det känns som man kan vara med om så himla mycket roligt, knäppt och läskigt på en sådan resa. Vi är väl på lite olika spår jag och min kompis; jag vill hemskt gärna till Prag, Wien, Berlin, Warsawa och/eller Krakow och min vän är lite mer inne på England och Sydeuropa. Så vi får kompromissa fram nåt bra.

Nån som har tips på någonting vi inte bör missa?

Jag hade nog varit inne på ditt spår när det kommer till tågluff, fast det beror väl på hur länge man är borta också. Och hur god ekonomi man har i det. Jag älskade ju Budapest, har bokat in en resa till Berlin i augusti och vi klurar lite på en weekend i Prag som kandidat till bröllopsresa sen (om den inte hinns med innan dess).

M & hans syster har tågluffat i Tyskland så jag kan säkert fråga om tips om ni väljer just det landet.

Ska ni köra på interrail biljetter då?

Ursäkta mig om jag kliver in här & föreslår någon slags träff vecka 33 men många verkar ju kunna då?

Jag kan också eventuellt då, det är i alla fall sista veckan som jag jobbar och då är jag bara schemalagd måndag och tisdag. Om de ringer in folk under veckan så kommer jag däremot att säga ja eftersom jag gärna får lite fler timmar innan sommaren är slut. Men annars så har jag tid.

+Sleepan:Någon dag mellan torsdag-söndag passar nog mig bäst.
Har semester vecka 32 & 33.Planerar att åka iväg med M någon dag under vecka 32 så kommer nog inte vara hemma försen på tisdag/onsdag vecka 33.

Tycker ni jag borde ordna en tråd om detta?:)

Det finns väl en "buketräff i Göteborg"-tråd? Damma av och putta upp den istället i så fall.

Lite happenings i livet här. Fick idag a) intagningsbeskedet inför hösten och kom in samt b) en lägenhetsvisning. Lägenheten ligger i Angered (blir man skjuten där?) och ser lovande ut på skissen i alla fall. Plus att det inte är omöjligt att ha kvar hästen i stallet där han står nu (1,7 mil enkel väg istället för 6,5 km som det är idag) medan man letar efter ett bra ställe närmare.

Snälla, säg inte att man blir skjuten där. Lägenheten har inglasad balkong och badkar, det är bra grejer. Eller att det över huvud taget händer något är bra.

Måste och måste... vi vill. Jag saknar att ha något helt eget, badkar och fullstora fönster, hela hemmet inom väggarna liksom. Och vi vill ha något större än en etta.

Så, lägenheten var fin! Badrummet är fräscht med badkar, köket stort, klädkammare och klok planlösning överlag. Balkongen är helt underbar, stor och inglasad. Som ett extra rum. Området ser ut som ett typiskt område för barnfamiljer, grönområde runtomkring. En bit till centrum men där finns det som behövs. Så frågan kvarstår, är Hjällbo ett ställe man kan bo på?

Först och främst, Grattis (!!) till förlovningen.
För det andra så visst kan man bo i Hjällbo. Personligen tycker jag att det är bökigt att ta sig därifrån (eftersom det tar ett tag och just nu håller de ju på att gräva upp halva stans spårvagnsspår vilket gör det lite mer omständigt) och jag är väl inte ett fan av att springa runt där på kvällarna när inte så mycket annat folk är i rörelse (men det känner jag p andra sidan inte för att göra någonstans i stan egentligen) men förutom det är det fint i Hjällbo och det är ju väldigt nära till mycket fin natur :)

Så känner ni att området verkar bra och ni gillar lägenheten är det inget som säger att ni inte kan bo där, det viktigaste är ju trots allt att det känns bra och vettigt för er (och jag tänker alltid att i värsta fall så får man väl flytta om man nu inte trivs).

När jag åkte spårvagn åt fel håll(helt förvirrad, skulle till Mölndal, haha) och messade Erik och sa att jag var i Hjällbo fick jag svaret. "Ta nästa vagn tillbaka. NU!":p
Men, jag tror inte man behöver oroa sig allt för mycket faktiskt. Jag hoppas ju på att få jobba där ute så jag kan hålla ställningarna så ni får det lugnt och skönt ;)

När jag åkte spårvagn åt fel håll(helt förvirrad, skulle till Mölndal, haha) och messade Erik och sa att jag var i Hjällbo fick jag svaret. "Ta nästa vagn tillbaka. NU!":p
Men, jag tror inte man behöver oroa sig allt för mycket faktiskt. Jag hoppas ju på att få jobba där ute så jag kan hålla ställningarna så ni får det lugnt och skönt ;)

Haha, hur kunde du hamna så fel liksom?! :D

Och alltså, på sätt och vis förstår jag hans reaktion (vissa av spårvagnshållplatserna är ju inte de finaste) men samtidigt inte. Det handlar ju mest om hur man beter sig själv och sådär (okej, kanske inte om man blir av med mobil eller dylikt) men jag upplever det inte direkt så mycket stökigare än typ Biskopsgården eller Tynnered :) Några av mina fd klasskompisar bor i trakterna Angered/Hjällbo/Bergsjön och ingen av dem verkar vantrivas (framförallt inte de med hund) utan bor fortfarande kvar i området. Och hamnar man i ett "typiskt barnfamiljsområde" så upplever jag det som betydligt tryggare än de som känns lite mer "ruffiga".

Och jag hejar på dig som polis där uppe, det kommer bli super!

Jag var inte det minsta rädd iaf, haha :)

Och det var lätt att hamna fel, haha. Jag skulle ta 2an från Brunnsparken och stod och väntade och så kom 4an och då tänkte jag att den kan jag ju ta!
Bara det att 2an och 4an går ju till Mölndal från samma sida... Hann komma en bra bit innan jag insåg vart jag var, haha.

Och tack, vad snäll du är! Jag hoppas det blir bra!

Jag håller med övriga om att man säkert kan bo i hjällbo, jag vet bara en som bor där och han trivs väldigt bra. Sen kommer folk alltid uttrycka åsikter om vart du har valt att bo, men så länge man själv känner sig trygg och det känns som ett bra område skulle jag inte bry mig om det. Gamlestan har också dåligt rykte, men jag har aldrig känt mig så trygg som här och älskar det. De flesta områden har ju både bra och dåliga delar.

Badkar är en högst legitim anledning ja, men efter lite funderande så tackade vi nej trots det. Vi är inte särskilt sugna på den delen av stan trots att rätt område säkert kan vara lugnt och fredligt, och efter att ha umgåtts med familjen vi hyr av på eftermiddagen idag (de är hemma över helgen) så har jag inte alls lust att röra på mig om det inte är lägenheten med stort L. De är superhärliga människor :love: så jag överlever utan mitt badkar ett tag till. Bättre att söka vidare och vänta på en lägenhet som vi verkligen vill ha, särskilt som vi bor perfekt här så länge som jag jobbar där jag gör och har hästen uppstallad där han står.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 929
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 703
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka