Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Japp, två dagar på rad. Hemma halv tre ena dagen, fyra nästa. Sov väldigt länge på söndagen sen kan jag lova :D Egentligen orkar jag inte, men det fick bli ett undantag denna helgen!

Jobbigt att inte veta hur det blir till hösten! (Även om semester låter skönt). Hoppas det löser sig snart! :)

*kl*

Kära singeltrådare! En liten nyhet som till viss del inte alls passar in här, men till viss del ändå gör det eftersom det var här allt började på något vis. Här det ältades och skvallrades efter allt för mycket Jäger den där kvällen för två år sedan. I alla fall, så är ett singeltrådsbröllop inom synhåll!

Fröken Under är förlovad efter att ha tagit saken i högst egna driftiga händer på tvåårsdagen. Vi sov i stugan där vi bodde första helgen på Gotland då vi precis träffats (då när jag var så fasligt nervös innan) och eftersom det var åskoväder och ösregn så hade vi picknick inne och drack bubbel istället för den planerade utomhusaktiviteten. På natten när vi låg och pratade om oss i skenet från levande ljus så friade jag och han sa ja (bara historien känns i efterhand så förskräckligt mycket mer romantisk än jag någonsin ens tänkte mig, men det var hemskt fint i alla fall).

Så sommaren om två år så ska det dansas, drickas bubbel och ätas tårtor på ön tänkte vi, i kärlekens tjänst sådär. Nu ska vi bara lista ut hur man har råd att bjuda så många som möjligt så att det blir en hejdundrande fest av det :D

Nej men åh så roligt!!! :bump:

Grattis! Varför om två år, förresten?

Angående att ha råd att bjuda många kan man ju vara 'ful' och ta en mindre kuvertavgift och avsäga sig eventuella presenter, men det känns ju kanske också lite kymigt.

För att jag vill bli lite mer färdig med min utbildning först (så att det sista med bröllopet inte ska planeras samtidigt som en av uppsatserna ska skrivas) och för att vi ska ha råd att ha en fest som vi vill ha. Och för att jag ÄLSKAR att planera saker, så jag vill ha gott om tid att verkligen njuta av den fasen :D

Vi är väl inne på att man inte måste bjuda på precis ALLT (även om båda systrarna gjort det, men de har haft lite annan ekonomi) utan kan ta betalt (små summor) i baren efter middagen. Bara att inte stå för all sprit (utan bara dricka till middagen och innan) kan ju göra att man kan bjuda en drös till, och då kan det ju vara värt det.

Stort stort grattis! Så himla roligt! :love: Och vilket fint frieri - det är ju bara att hoppa över att säga att det inte var planerat så ;)

Ah, det är så fint att jag blir tokig!
Och vilket underbart frieri det låter som! :)

Hurra hurra hurra för er! :love :

Va roligt! Grattis här med ;) Frieriet lät verkligen jättefint!! :bump:

Singeltrådsbröllop alltså! Nu skall här planeras :devil:
Sjögräsklänning, ö med ponnydragen flotte och vad var det med som första bröllopet skulle innehålla? Eller var det reserverat för Chili kanske?

Åh roligt med Ullared! Jag har aldrig varit där, börjar känna att det är dags men är så rädd att få panik bland allt folk. Hur går det med lägenheten egentligen? Snart måste den väl ändå vara bildredo?

Äsch, åk inte nu på sommaren bara. Börja lite lätt med att åka i oktober eller januari, undvik skollov. Då går det kanon! Jag kan absolut ställa upp som guide! :D

Åh just ja! Bra att du påminner! Det är den absolut. Hyfsat. Ska se om jag kan få upp lite bilder...

Såg bilden på facebook, stort grattis :love:

Bra plan också, om två år är dock lång tid men vill man göra något ordentligt så får det bli så!

Stort stort grattis, låter väldigt fint alltihopa! :)

... och om ni vill sno min lövklänning, sjö och hästdragna båt får ni göra det. Helt okej. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 704
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka