Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

kl

Älskar när man tar med sig barnen på jobbet ut för att bada och fiska krabbor och de beter sig som att man tvingat dem att städa hela fritids med tandborste och bara "Hur KAN NI ENS MED att tvinga oss till nåt sånt här?!". Hehe.

Är en sån himla bergochdalbana varje dag, de spottar ur sig ord de inte ens borde veta finns på löpande band och vi är deras dummaste fröknar någonsin och de ska lemlästa varandra, men så plötsligt svänger de och de är de bästa vänner man kan tänka sig och hjälper varandra att bygga legohus och säger "Men usch vad tråkigt att du inte kommer vara här imorgon" när jag meddelar att vi ses först på torsdag. Man kan bli personlighetsstörd för mindre. Helt slut.

KL

Min midsommar var nog en av de bästa någonsin om man nu ska hypa lite trots allt... Fick ju spendera hela helgen med dejten så kunde ju knappast bli dåligt! ;)
Lite svårt att få "egentid" men vi lyckades i alla fall gå en promenad ner till havet tidigt på midsommardagsmorgonen innan alla andra var uppe och sen när de andra vaknat och skulle gå promenad så stannade vi hemma och såg på film i stället. Mys mys! Nu får vi se vad som händer. Vi bor trots allt i olika städer men just nu är det ju väldigt osäkert vad jag gör i höst så det är väl bara att ta det lugnt liksom...

Har för övrigt blivit uppringd angående ytterligare två jobb idag. Sjukt hur allt bra bara kan komma på samma gång sådär!

KL

Skulle på dejt idag. Men han har inte hört av sig.

Guuuud vad dum jag känner mig där jag sitter hemma alldeles tillfixad :(

Har förresten också "uppäckt" Badoo nu. Inte för att där är nåt intressant direkt, men väldigt kul tidsfördriv när man har så mycket tid att handskas med som jag har.

Badoo kan vara roligt tidsfördriv! När jag hade det upptäckte jag att det även finns utomlands, det var ännu roligare. :D

Agapi: Hur gick det, hörde han av sig sen? Hoppas det blev en bra kväll ändå!

kl
Ska bli skönt att det snart är helg! Det har varit en rätt seg vecka. Imorgon fyller engelsmannen 30 och jag ska åka upp till Sthlm efter jobbet. Han har blivit jätteglad för de dagliga presenterna på posten :D
Har lagt ut min lilla lurv på annons också, för omplacering... Jag är ju aldrig hemma. Hon blir ensam alldeles för mycket tycker jag...
I övrigt har jag haft ett sånt hästsug i veckan! Åh vad jag längtar efter att sniffa häst och trava ut i skogen...

Åh, du är en sån fin flickvän! :) Kul med stockholmshelg, var det nu du skulle träffa föräldrar och så också?

Tråkigt med katten dock :( är hon innekatt?

Förresten är idag min sovmorgon denna vecka, och jag är vaken nu. Lagom sur. :p
Annars går det faktiskt över förväntan på jobbet, känns som jag kommit in i det lite nu. Snart har ju redan 2 av 8 veckor gått.

Har också sovmorgon idag men jag sov till 10 haha!
Härligt att du trivs bättre på jobbet! :)

Var på en intervju igår och de andra två är på tisdag och onsdag nästa vecka men har i princip bestämt mig för att ta detta första om jag blir erbjuden det. Vet att jag skulle ångra mig big time om jag inte gör det!

Föräldrarna kommer om två veckor, är supernervös inför det haha. Men ikväll åker jag upp till Sthlm och imorgon blir det 5kamp på grönan och middag med hans vänner. Nästa helg ska jag också dit, då ska vi göra det som han får i födelsedagspresent. Och veckan efter det kommer hans föräldrar. Ett himla farande till Sthlm :p

Ja det är himla trist med kissen men det är för hennes bästa... Hon är innekatt och funkar bra som det, skulle säkert trivas med att vara lite ute med men är en sån fegis så det är absolut inget krav.

Låter superfint med dina kommande helger! Kommer nog bli hur bra som helst! :)

Himla trist med den lilla kissen!
E har gått med på att vi ska skaffa katt när jag flyttar så har hon inte hittat ett hem i januari så skulle vi mycket väl kunna tänka oss att adoptera henne!

KL
Nu har jag spenderat nästan fem dygn på Åland och är trött som en gnu. Totalt 26 timmars sömn de senaste sex nätterna och fullt upp på dagarna... Samt en del alkohol på kvällarna/nätterna (jättebra med krogar som stänger klockan fyra när man ska upp vid halv åtta morgonen efter :angel:). Men vad tusan, man lever ju bara en gång. Tänkte ta igen lite sömn inatt, tills en kompis meddelade mig att vi ska till hennes syster och kröka ikväll. Vad gör man inte för sina vänner, liksom. :cool:

Jag tänkte också säga att om hon är innekatt och du vill ha ut henne på foder ett tag tills ditt liv är stabilare så skulle jag kunna vara intresserad :)

Heddan: åh, hur kommer det sig att du är på Åland? Kul! Fint väder väl? :D

Själv har jag varit i Ullared idag :love: köpte ovanligt lite, för att vara jag. Nu ligger jag och funderar på om jag håller på att bli sjuk, har tilltagande ont i halsen. Har inte råd att vara sjuk ju :p

Haha, det låter som upptaget, trevligt liv. ;)

Här lever jag lite efter principen Äta Sova Jobba Dö under veckorna. Lever med hopp om att de kommande två helgerna blir fria. I värsta fall blir det nån enstaka ledig dag under hela juli. Känns ju alldeles fantastiskt. :up: Har dock precis haft en ledig helg och varit hem-hemma och då både besökt Vätterns skärgård och lite fågelsjöar/naturreservat, så kanske är min kvot redan fylld...

jag har för övrigt blivit en sån där asjobbig fågelskådare. :D Det är sjukt kul, men också viktigt att minnas att INTE tvärnita när det flyger förbi nåt roligt... :angel:

Härligt med ullared! Vad blev det för nåt sköj? Jag vill också shoppa, men får leva genom andra på den fronten.

Låter som att du har fullt upp! :)

KL

Blev en rolig helg här med två dagars utgång. Kan även meddela att "klasskompisen" som figurerat lite grann i hypotetiska termer inte finns kvar ens där längre. Men det är en lång historia som inte kommer att hamna på ett öppet forum.

Mycket fint väder. Är inte där längre, kom "hem" idag, vart i Norrtälje hos min förra chef i snart tre veckor nu och var med henne till Åland när hon tävlade på finska mästerskapen under helgen. :) Hon är därifrån så jag har vart där en del tidigare också.

Det blev faktiskt mest tråkiga basgrejer (rengöringsmedel och sånt bös. Det är kul att vara vuxen!) men jag hittade två apsköna linnen och en tunika som jag är helt säker på att den är från Gina Tricot (det var exakt deras stil på både storlekslappen och tvättrådslappen, men lapparna var avklippta precis där loggan skulle varit...) för 39:- :D. Det mest spännande jag köpte var en dockningsstation till Iphonen för typ 129 kr. Eller 149 kanske det var? Och lite lampor. Har levt mitt liv utan lampor tills nu... :o
Det enda jag fick med från hästavdelningen var ett par boots till en av "mina" hästar och en påse hästgodis.

Heddan: Ok, låter jätteroligt! :)

Åh roligt med Ullared! Jag har aldrig varit där, börjar känna att det är dags men är så rädd att få panik bland allt folk. Hur går det med lägenheten egentligen? Snart måste den väl ändå vara bildredo?

Hedinn och Chili: Låter som ni har fullt upp men härligt båda två!

Addan: Två dagar? På rad? Orkar du sånt fortfarande? Känner mig asgammal när jag hör sånt.

Själv har jag semester sedan igår, eller ja, jag är väl praktiskt taget arbetslös men ska jobba två veckor på mitt förrförra jobb lite senare i sommar. Det är rätt blandade känslor. Vill njuta av min ledighet (som jag tycker att jag förtjänat, min hjärna är helt slut) men är samtidigt stressad för vad som händer i höst. Så svårt näör man inte vet hur länge man behöver klara sig på sitt mycket begränsade sparkonto.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 668
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka