Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

+julgrisen: Ja alltså helst hade jag ju velat umgås med massa barn typ, fått göra kransar och dansa runt midsomamrstången som man gjorde när man var barn. MEn det skall iofs åska och regna konstant imorgon, så frågan är om man väl känner för det imorgon ;)

Fick iaf både midsommarstång och dans idag på jobbet :p

Evvan: Gullig grej!

Det ordnar sig säkert med din midsommar :).
På något konstigt sätt brukar det ordna sig med min iaf.

Jag & M ska hem till min pappa och grilla där med en massa släktingar precis som vi gjorde förra året.Väldigt mysigt även om han bor i mitt i ett hyresområde.

Antar att alla smälter bort idag? Jag vet inte om det var gött att missa halva dagen, instängd i labbet där det är +15, eller om det hade varit skönt att vara ledig i solen hela dagen... Har tagit en kvällspromenad till botaniska samt Ica, iförd korta shorts och linne. Klockan är över åtta på kvällen och jag svettas ihjäl!

Dock är det gött som tusan. :D Var ute i fält på eftermiddagen och en isglass i bilen på väg hem var nog det mumsigaste på länge! Tror ni att detta var sommaren, eller finns det mer värme och sol upp i rockärmen i år..?

Jag tror att vi redan tidigare har konstaterat att vi delar synen på årets hypade högtider. Själv insåg jag precis att det faktiskt är idag som det är midsommar, och frågorna hopade sig direkt. Bör jag äta något speciellt till frukost? Bör jag känna mig exalterad? Bör jag önska alla jag känner en särledes fantastisk dag? Räcker det inte med en kopp te och en macka, att jag är jättenöjd med att ha semester och att jag egentligen skulle vilja önska alla jag känner en extra fantastisk dag VARJE dag?

Näe, midsommar är hypat. Nu ska jag visserligen fira, men jag vet fortfarande knappt med vilka och hur. Har inte orkat sätta mig in i planerna som finns.

Något som inte kan hypas nog är däremot min semester. Det kändes som den började på riktigt när klockan ringde 03.15 igår. Och allt har gått så bra! Katterna gick in i burarna, skötte sig under både bil- och båtresan och installerade sig direkt när vi kom fram. Jag som trodde att de skulle ligga under sängen och darra av förtvivlan första dygnen. Hästen var lugn under hela båtresan (hans första) och gick direkt ut i hagen och började äta gräs när vi kom fram. Och själva så installerade vi oss, handlade och umgicks sedan med föräldrarna, syster och respektive hela kvällen. Underbart väder och underbart sällskap!

Hur blev midsommar för er alla?

Här blev det god mat och dricka i skärgården. Inte en droppe regn! Benen är fulla med bölder efter myggen, men annars var det rätt trevligt. Jag är dock rätt sliten efter denna helgen; firandet i fredags, gårdagen spenderades på resande fot (båt, tunnelbana, tåg, bil), lämnade skärgården vid 11 och var hemma vid 20. Och idag har mammas 60 årsdag firats och engelsmannen fick introduceras för hela släkten!
Är väldigt skönt att bara ligga i soffan nu...

Låter som att du har haft en väldigt mysig midsommar :).

Undret:Vad härligt att allting gått så bra & hoppas att du njuter utav din semester.

Jag hade en rätt mysig midsommar faktiskt även om M & min pappa var tråkiga nog & gick in å spelade gitarr i några timmar efter att vi grillat.
Umgicks dock med dem andra och det var lika trevligt det :).

Idag red jag faktiskt för första gången på några år så nu ska jag fortsätta med det har jag tänkt då det var superkul.
Nu är jag gräsänka fram tills på torsdag.

Midsommar var lugnt och jag var med familjen och åt middag, sedan tog jag in hästarna. Jobbade hela helgen därefter men nu äntligen har jag semester i två veckor till att börja med.

Jobbade ihop med den jättetrevliga läkaren igår igen. Mina jobbarkompisar tyckte att vi passade ihop, haha. De menade att det var lite äktenskapstycke som man brukar kalla det. Faktum är att han tycks söka upp mig lite extra, det tyckte de också utan att jag sagt något.
Blah, varför är de finaste jämt upptagna?? (Man kan ju hoppas han ändrar sig om inte annat..)

kl

okej allihopa, jag försökte nu ikväll ragga upp butiksbiträdet nere på coop som ligger på andra sidan gatan. Ända sedan jag flyttade hit för ett år sedan har jag då spanat in denne unge mannen, som har varit ett vardagligt ögongodis och jaaa... jag smälter.

Så i torsdags, innan jag åkte iväg över helgen för att fira midsommar, handlade jag hos honom. Bestämde mig sedan att nästa gång tänker jag ge honom mitt nummer, inget snack om saken! Kom hem från firandet tidigare ikväll och skulle bara ner till affären en snabbis och handla lite, lite lagom skabbig efter en hel dags bilresa, haha. Och vem jobbar då, om inte HAN?

Så nu sitter jag här i soffan och håller på att dö av hjärtklappning. Han har nu en lapp där jag skrev ett litet meddelande och mitt nummer, för givetvis vågade jag inte gå fram och prata med honom.

Men jag gjorde det!

Waaaaah håller på att dö. Tack och adjö.

Superlyckat här! Fredagen jobbade jag och på kvällen blev det en oplanerad grillning med mina kollegor/roomies. Hade inga planer pga jobb som jag inte visste när jag skulle vara klar mer, plus inga vänner här i Lund förutom kollegorna. Supertrevligt och jättegott allting! Nöjd tjej efter två riktigt jobbiga arbetsdagar.

Resten av helgen har jag varit på vift i Skåne, till Stenshuvud nationalpark, Smygehuk och Falsterbo bland annat. Har vandrat, beundrat vacker natur, bott fint, lagat/ätit all mat utomhus och sett mängder med nya fåglar. Dessutom sjukt flax med vädret!

Senast ändrad:

Min midsommar resulterade i den värsta bakfylla jag haft i hela mitt liv. Vill aldrig mer se alkohol... :cry:
Innan dess var det ganska kul i alla fall. Fest mitt ute i ingenstans.

KL

Min efterlängtade Asos-bikini dök upp i mitten av förra veckan och jag kunde åter konstatera att min kropp inte riktigt är som andras... Suck.

Låter som att flera hade riktigt fina helger, härligt att höra :)

Låter som en supermysig midsommar!
Min var också väldigt bra, jag var så opeppad innan men hade väldigt roligt. Vi tog tåget till Kungsbacka och firade midsommar med mina f.d kollegor med pojkvänner, kom lite regndroppar men inte mer än att vi kunde sitta ute på balkongen hela kvällen tills vi flyttade in för sällskapsspel och långdans genom lägenheten. En mycket fin kväll!

Han skickade ett mess igår kväll, och tydligen var han upptagen :( Men han tyckte ändå att jag var söt och beundrade mitt mod! Så ja, en liten egoboost blev det ändå :D

Säkert en egoboost för honom också :D

Coolt, jag har gjort en liknande sak en gång för länge sedan :)

*kl*
Jag njuter av min semester med att ha ridit lite halvlångritt idag i fint väder, ätit mat på stan ihop med en av mina bästa vänner, shoppat på rean och sedan sett en supersöt film och gråtit en skvätt :p (Safe Haven var det för er som vill ha filmtips)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 668
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka