Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

När är du i Sthlm i sommar? Jag är där nästan varje helg fr.o.m. nästa vecka och fram till augusti. Undantaget 20 juli när jag åker till Gbg istället :D
Vi måste ju dricka bubbel!

Åh klart att vi ska träffas och dricka bubbel i MÄNGDER! Lär vara där en hel del nu i sommar så bring it on! :)

Ja, det är väldigt mycket på jobbet just nu. Kom precis hem för idag, något trött i huvudet.

Men imorgon ska jag iaf försöka ta mig ut på en afterwork! :)

Evvan: Ska du till Sthlm över midsommar också? :)

Jag är helt väck. Skönt att helvetesveckan snart är över... Eller, det har varit sjukt mycket de sista veckorna överhuvudtaget, men den här veckan har tagit priset. Om jag inte vetat att det lugnar ner sig nästa vecka vet jag inte vad jag hade gjort. Jag är sjukt trött efter 10-12h-pass varje dag hela veckan men sover inte om nätterna för det. Jag brukar aldrig ha problem med sömnen, inatt somnade jag inte förrän efter 1.30 nån gång...

Usch, sånt där är så jobbigt! Det är när man behöver sömnen som mest som det är svårast att somna tycker jag. Man är liksom uppe i varv efter en så lång arbetsdag.
Härligt med midsommar i skärgården dock, det kan du behöva efter en sån vecka.

KL
Själv jobbar jag min sista dag på jobbet imorgon, ska bara tillbaka på lite extrajobb på fritids under vecka 26. Känner mig lite splittrad i vad jag anser om detta. Sedan barnen gick på sommarlov i tisdags har jag ägnat mig åt att skriva terminssammanfattningar och haft planeringsdag, och plötsligt är jag rätt förtjust i de små liven, något jag inte alls trodde att jag var för bara en vecka sen. Det gör mycket att få lite avstånd till dem helt enkelt.

Min kollega sa till mig att ta det lugnt idag, hon har själv varit utbränd innan och kände igen lite tecken av det jag beskrev... Det har ju varit väldigt mycket det sista, speciellt eftersom jag redan fått smygstarta höstens jobb så det har ju blivit dubbelt. Utvecklingssamtal, överlämningssamtal till skolan, inskolningssamtal i förskoleklassen (22st, de flesta efter arbetstid), föräldramöte för förskoleklassen, besökskväll för barnen osv osv... Bara den sista månaden har jag jobbat in nästan en veckas komp. Sen allt som ska bli klart innan sommaren, "mina" barn slutar ju nu, mycket som ska bli färdigt och förberedas... Hade avslutningsfest för dem i veckan, och kollegan var hemma och vabbade så det blev ju att ta hand om det själv... Vilket gick bra, men ändock mer arbete när man får förbereda mer ensam. Har stått en stor del av dagen och överfört bilderna i barnens mappar på datorn till usb-minnen/cd-skivor så de får hem alla bilder vi tagit på dem under åren, innan de slutar... Så ska man se till att de får hem allt -teckningar, kläder i torkskåp osv. Men idag slutade tre av dem, nästa vecka några till. Så jag vet ju att det lugnar ner sig nu... Iaf på jobbet ;) Nu är det bara mamma som fyller 60, bästa vännen och pojkvännen som fyller 30 och brorsan som fyller 40... Bra inprickat :p Imorgon kommer iaf min engelsman till mig, blir en lugn och mysig helg och sen en kortvecka nästa vecka innan jag åker upp i midsommar!

Jaha, nä då vet jag inte vem det är men jag vet var man kan lokalisera personen i fråga dagtid. ;) Dessvärre har ju många gått i pension sen jag jobbade där så jag känner inte till den yngre arbetsstyrkan, typiskt. ;)

Försök att verkligen varva ner på kvällen. Om du känner att du egentligen är utsliten, men huvudet är piggt, gör då nånting som du vet att du blir trött av. Typ lös korsord, städa som fan, gå på en promenad, ta en varm dusch etc. Jag rekommenderar alltid Friggs Kvällste och har nog gjort det här många gånger. Antingen en kopp sånt te, eller en öl/whisky. ;)

Sov gott!

mvh, har jobbat (fysiskt, har träningsvärk) 55 h på 6 dagar, morgondagen kvar innan veckan är slut, sover som en död på nätterna :p kan skeppa lite sömn till dig...

Problemet just den här veckan är nog att jag kommit hem så pass sent varje dag, har liksom inte haft tid att varva ner. Har i princip bara varit att komma hem, äta och gå och lägga sig, det hinner jag normalt inte varva ner på. Just nu är det dessutom så mycket som snurrar i skallen; samtalen, hösten, allt som ska bli färdigt och som ska göras, händelser på jobbet (bl.a. är soc inkopplade i en familj och anmälan är gjord om misshandel), etc. Jag är sjukt jäkla uttröttad i huvudet men det är för mycket som snurrar.
Men imorgon börjar jag inte förrän kl 10, så borde få sova hyfsat många timmar inatt! Borde kanske prova lite te med! :p

Jag jobbar på att sänka kraven på mig själv med... men vill ju ha det perfekt! Igår kände jag mig inte alls pigg och funderade på om jag skulle vara hemma från jobbet idag och vila. Men samtidigt var det många barn som slutade idag, några som jag inte kommer se alls mer och då ville jag ju få säga hejdå till dem. Och så hade jag ju bilderna att ta hand om till dem osv... Borde kanske ta det lugnt på kvällarna men man har ju andra måsten också, idag har jag fixat med present till vännen, dammsugit och moppat och städat badrummet. Men ska lägga mig snart och se på serier! Och imorgon kommer min engelsman hit så i helgen blir jag omhändertagen :)

Usch, låter sjukt hektiskt det där! Du ska nog lyssna på din kollega om hon vet vad hon pratar om, men å andra sidan är det svårt när man verkligen måste hinna med allting. Hoppas du har ordentligt med semester i sommar i allafall!

Lite hektiskt just nu! Men, nästa vecka lugnar det ner sig. Inga samtal, inga möten, färre barn på jobbet och kortvecka.
Har tre veckor semester längre fram i sommar, det ser jag fram emot!

Kl

Oj oj vad långt bak tråden hamnat! :(

Här är det - hör och häpna - ganska bra! Igår började jag gå på schema på jobbet och har lite mer stabilitet i livet, skönt. Rider två olika hästar (inte den "galna" längre") varav en ska jag ev. Få hoppa lite till hösten om allt går som det ska. :)
Det rullar på i sakta mak, liksom. Överväger på allvar att börja plugga i höst om jag kommer in.

Vad ska alla göra på midsommar? Själv ska jag jobba, sedan blir det nog lite middag hos en kompis.

Åh, så roligt att höra att det går lite framåt. Och sakta mak är oftast väldigt bra när man har haft en tung period, då hinner man acklimatisera sig och blir inte överväldigad av vardagen utan hinner vänja sig vid att det fungerar bättre och bättre :)

Jag och mannen packar hus och hem och åker till ön i övermorgon (= bör nog packa snart, vi måste åka hemifrån senast 04.00 på torsdag morgon). Midsommar spenderas antagligen med hans syster, kusiner och allas respektive samt några av deras vänner på ett sommarställe vid vattnet. Inget avancerat men lagom lugnt och idylliskt. Ser fram emot semestern galet mycket och börjar känna att jag är klar med allt på hemmaplan inför den. Åt frukost med grisen och skötte några ärenden på stan idag, nu har jag betalat räkningar och lagt alla överföringar på hög inför månadsskiftet så jag slipper pyssla med det på semestern. Resten av dagen ska väl ägnas åt att städa lite, tvätta, packa och plocka.

Blir också glad av att höra att allt känns bättre för dig! Det kan ju göra rätt mycket att få någon slags struktur på livet med jobb och sånt.

Jag ska eventuellt fira midsommar med mina före detta kollegor och deras pojkvänner, samt ingenjörn då förstås. Vi tänkte ta det rätt lugnt, kanske vara i slottskogen på dagen om vädret tillåter, och sedan åka hem till en av dem och ha knytkalas och dricka snaps. Om inte det blir av åker vi istället till ingenjörns föräldrar och firar en lugn midsommar på landet. Vilket som känns alldeles utmärkt för mig. Min syster kommer ha en stor trettioårsfest nån vecka efter midsmmar så den får liksom vara den stora festen i sommar.

Annars har jag precis blivit arbetslös, och funderar på om det var dumt av mig att säga upp mig från det rätt stabila jobbet för ett tremånaders vikariat, men å andra sidan fick jag erfarenhet från socionomvärlden, så jag bestämmer mig nog för att det var en bra grej.

Åh så härligt - du förtjänar det verkligen! Och njut av det sakta maket, det är härligt :)

Midsommar ska firas med sambon och hunden. Vi ska ta oss till museet här i vår stadsdel där det firas midsommar på traditionsenligt vis med folkdans och grejer. Sen ska jag förhoppningsvis ha en mysig uteritt med medryttarhästen också :) Lugnt och skön midsommar, precis som jag vill ha det!

Påminn ingenjören om att införskaffa beska droppar till midsommarfirandet... eller för att skura golven i den nya lägenheten med. Det är en verkligt mångsidig dryck! Går utmärkt att hälla i sig tequilastyle också, om han har förträngt det.

Ja, vi träffade min syster med pojkvän häromdagen och pratade då om när systers pojkvän föreslog att ni skulle shotta grädde eller soja...

Jag beundrar hans husmoderliga ådra och ambitioner gällande talesättet "man tager vad man haver..". Jag är inte säker på att det var det Cajsa Warg menade när hon myntade uttrycket direkt.

Kul att höra att det känns bättre!! :)

Jag ska snart jobba sista passet för den här veckan (på en tisdag!) och i morgon ska jag hem till Småland för lite slappande med syster och självklart träffa dejten! Fast han jobbar ju på dagarna... Sen på fredag morgon åker vi ett gäng tillbaka till Västkusten för att fira midsommar. Jag tror faktiskt inte ens det skitväder som verkar bli kan stoppa detta från att bli en helt underbar midsommarhelg!

Återigen tar jag på mig den positiva rollen i den här tråden och kan också meddela att jag för första gången i mitt liv ska på intervju för ett "riktigt" jobb nästa vecka! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 668
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka