Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Åååh vad jag set fram emot att få umgås med dig i höst! Ska du inte flytta redan i höst? :angel:

I höst ska jag njuta av få jobba i förskoleklass! Och passa på att få lite erfarenhet och referenser som jag kan använda när jag ska söka jobb på annat håll. Så att jag förhoppningsvis kan få fortsätta jobba i förskoleklass sen. :)
Men jag gissar att jag kommer spendera en hel del tid i Stockholm i höst ändå! :D

Och jättekul att det gick så bra med svärföräldrarna! :bump:

Ja! Jag tycker inte att jag sa så mycket, så jag kände mig dock rätt tråkig. :p Men jag gillade dem, väldigt mycket! (känner mig SÅ lättad, för mina förra svärföräldrar var hemskt knepiga!) Min svärmor har redan bokat upp mig när vi tänkt åka till London i höst :D

Börjar inte förrän 12.15 idag, känns som en helt okej sovmorgon! Ska strax ge mig iväg och käka lite lunch innan jobbet. Känns konstigt att jobba på fritids. Barnen klarar sig själva, får gå ut själva, sköter sitt utan att behöva någon hjälp. Jag är ju van att ha lite mer koll och struktur :p

kl

Hoppar in i tråden en snabbis, vill inte starta en egen tråd men behöver lite tips. Jag är lite intresserad av en man och bestämde mig förra veckan för att ta kontakt (jag har bara träffat honom via hans arbete för en och en halv månad sedan, så jag vet inte ens om han minns mig, och har liksom ingen koppling till honom i övrigt). Jag hittade inget telefonnummer skrivet på honom, och tänkte att det kanske vore dumt att maila till hans jobbmail, så jag skrev helt enkelt ett meddelande på facebook. Jag misstänker att det hamnat i hans "övrigt-mapp" eftersom han fortfarande inte läst det (man får ju läsbekräftelse på så sätt att meddelandet blir avbockat och så står det vilken tid det blev läst, och det har inte blivit läst än). Så då provade jag att maila till hans jobbmail i alla fall, men den adressen verkar inte funka eftersom jag bara fick ett felmeddelande tillbaka.

Så jag vet inte hur jag ska lyckas få kontakt med människan nu.
Jag har aldrig tidigare varit med om att det är så svårt att få tag på en människa när det finns så många sätt att ta kontakt på... Min syster föreslog att jag ska skriva ett vanligt hederligt brev :D

Vad tror ni, ska jag fortsätta försöka, eller acceptera att ödet motarbetar mig och låta det rinna ut i sanden? :confused:

Hoho! Ingen?

Jag får tyvärr ofta intrycket att man som "ny" medlem med få inlägg inte riktigt är intressant nog, man kanske uppfattas som oseriös, jag vet inte. Faktum är att jag varit medlem i flera år tidigare, men fick förnya mitt medlemskap eftersom jag varit borta nästan 2 år. Jag förstår dock att det är ett ganska sammansvetsat gäng här i tråden, men det måste väl finnas plats för fler? Sorry för gnäll :o

hej!
Tycker mig känna igen ditt nick, även om du har få inlägg, men det var inte av varesig dina få inlägg eller att jag känner igen dig ;)
Läste det du skrev men tycker det är en knivig situation och hoppades att någon annan skulle skriva nått käckt svar :angel:

men då du ber om det igen skall jag ändå göra ett försök!
Min spontana tanke är att ett brev kasnke är att dra det hela för långt. Hellre då vänta och se om han läser fb-meddelandet inom en snar framtid. Annars kanske det finns någon chans att ni stöter på varandra på jobb igen i framtiden? Tycker ett brev kan kännas lite för mycket som ett "kärleksbrev" just för att ansträngningen är så stor... och skulle han ungefär samtidigt hitta både brev och fb-meddelande så tycker jag det nästan verkar som man ansträngt sig för mycket? Sen dömmer jag dig inte om du skickar brevet ändå ;) Uppdatera gärna om hur det går!

Tack för svar! :)
Jag kommer möjligen besöka hans arbetsplats igen om två månader (då har det gått sammanlagt 4 månader), men jag är rädd att det då gått för lång tid, och det är ju inte ens säkert att jag träffar honom då. Men ibland kanske man ska låta ödet ha sin gång? Känns ju dock tråkigt om jag missar chansen för att jag väntar för länge. Men å andra sidan kanske han inte ens är intresserad. Det var en bekant till mig samt killens arbetskamrater som försökte para ihop oss (kanske halvt på skämt, men ändå), och jag har tänkt att det kanske inte vore en dum idé :D

Skulle i princip varit värd ett Nobelpris om jag kunnat gissa det. :D
Men det låter spännande, ska du till eller från ön?

Haha! Är på väg till Visby, tyvärr :(
Hoppas på att kunna flytta upp snart, jobbar 17 dagar till åtminstone. Sen kanske jag stannar i Visby augusti ut åtminstone, för att jobba vid behov. Men seeen Evvan, seeeeen!

Om allt känns bra och du inte själv känner behov av att veta tycker jag inte att du absolut måste ta snacket. Det är väl mer om man själv känner att man vill definiera det tänker jag. När jag träffade ingenjörn var jag så himla nöjd med att dejta honom och tyckte att jag kände mig så säker att jag inte hade nåt behov av att fråga förrän han tog upp det själv efter typ två månader, men det beror ju helt på. Är inte säker på hur länge jag hade känt att jag klarade av det.

Det är ju jättesvårt det där, om inte facbookmail går fram. Jag känner nog lite som Ceta att jag hade tyckt att brev var lite överdrivet, men å andra sidan kan det ju bli nånting bra utav det, och man skulle ju helt klart bli smickrad! Har alltså inga goda råd, om du inte har möjlighet att få tag i hans riktiga jobbmail eller telefonnummer eller så på nåt sätt.

Lyllos dig!Vill med ha en sådan fin svärmor.

Thornbird:Tycker att ett fb-mail räcker.

muppia:Vad är det för ponny du har?

Yllva:Varför flytt till Borås?
Jag tycker att du ska fråga honom om du vill men om du inte känner att det är tvunget så kan du ju vänta.Det är helt upp till dig men det låter som att ni har det fint.:)

Thornbird:Tycker att ett fb-mail räcker.

Jo, det skulle ju såklart räcka OM han skulle läsa det. Risken finns ju att det ligger i övrigt-mappen och att han aldrig kommer veta att jag skrivit till honom... För övrigt vet jag ju inte om han är aktiv på facebook (vi är inte vänner).

Jag visste inte heller att det fanns en sådan mapp förrän nyligen då en vän skrev det. Om man är inne på fb på datorn, och klickar på meddelanden, så finns en mapp som heter Övrigt, där meddelanden från "icke-vänner" hamnar. Man får ingen notis om att man har fått ett mail där, så man vet inte om det om man inte går in i mappen. Vet inte om det är någon ny grej facebook har hittat på, eller om det alltid funnits utan att jag visste om det. Dumt påfund i alla fall, kan jag tycka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 381
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka