Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Har fått jobb där och känner inte riktigt att pendling är min grej så jag tänkte flytta dit :)

Och eftersom jag är sämst på att prata om känsliga saker så har jag nu skickat ett "viktigt" sms till honom. Fjärilarna står mig just nu upp i halsen. Snart vet jag förhoppningsvis om framtiden ser ljus ut eller inte!

(Helt OT från mig som inte brukar skriva i singeltråden: Men jag flyttar också till Borås snaaaart!:D Känner inte en själ där! Men dig har jag i alla fall träffat en gång! Toppen!:D)

OnT: Hoppas du får det svar du önskar på sms:et!

Ok det hade jag ingen aning om.Du får göra som du vill med brevet då.Jag hade nog dock inte gjort det tyvärr.

Yllva:Okej jag förstår.Hoppas att du får tag på en lgh & ett positivt svar på smset :).

Tips: adda honom och skriv meddelandet i den lilla rutan man kan skriva i när man addar. De flesta kollar ju vänförfrågningar i alla fall.

Har skickat vänförfrågan nu, men såg ingen sådan ruta där man kunde skriva meddelande? Hur som helst så kommer jag inte våga gå in på facebook igen. Någonsin :D

Aha. Jo man kan välja att lägga till ett meddelande. Det hade varit att föredra tycker jag. Men lycka till nu! :)

Jag vill inte vara singel. Det är ju apstressigt när man inte har någon som kan älska en.

Jag vill inte heller vara singel, men vad är det du tycker är stressigt menar du?

Samma här, är trött på att vara singel (jag har varit det hela livet med undantag för en del dejtande). Men jag tycker det jobbigaste är att inte ha någon att ösa all min kärlek över, eller någon att luta mig mot i tv-soffan. Jag har häst och några katter, men det är liksom inte samma sak...

Håller med. Alltså, det är klart att det hade varit fett att få bli kär nån jävla gång :p Men just nu är jag ganska tillfreds med livet trots allt. Om man bygger upp hela livet kring att någon annan ska älska en så tycker jag liksom att man ger sig själv så fel fokus. Alltså, jag är verkligen inte rätt person att predika om det här, för jag har ju själv världens singelångest emellan varven och är en riktig drama Queen under de perioderna.
Hursomhelst, om jag värdesätter mitt liv baserat på att jag ska träffa någon, att någon ska älska mig, bekräfta mig och leva med mig så blir ju det liv jag har nu rent av värdelöst om man mäter det enligt den skalan. Och vad är det för sätt att leva, ett halvt liv bara för att jag inte har en andra halva?
Jag lever inte ett liv utan människor som älskar mig bara för att jag inte har en partner vid min sida, och jag är ganska säker på att väldigt få av er - om någon - gör det. Ni har föräldrar, syskon, kanske syskonbarn, vänner som inte kan föreställa sig sina liv utan just er. Det är ju också kärlek. Det är också värdefullt. Att klara sig själv, vara självständig och kunna leva själv är värdefullt. Att lära sig att uppskatta sig själv är värdefullt.

Du är så klok! :love:

Och våra liv är värda precis lika mycket som de som har en andra halva. Vi är värdefulla precis som vi är.

Att lära sig att uppskatta sig själv är värdefullt.

Du skriver klokt som vanligt Lorden! Detta tror jag är väldigt viktigt innan man går in i ett förhållande. Om man inte uppskattar och sätter värde på sig själv, varför ska någon annan göra det då? (menar inte att ni som skrivit inte gör det!) Och som du skriver så är livet så mycket mer än att ha en pojkvän.
Jag har även jag emellan varven varit oerhört trött på att vara singel under mina ganska många singelår. Men jag tror det var ganska viktiga år för mig också. Man får trivas med sig själv helt enkelt. Och inte levde jag ett halvt liv bara för att jag var singel. Jag hade ju mina vänner, mina familj, mina intressen o.s.v. då också. Eftersom jag vet vem jag är på egen hand och att jag klarar mig själv vet jag också att hela min värld inte står och faller med ett förhållande.

Jätte bra skrivet Lorden!

Sen ta vara på era liv oavsett om ni är singlar eller upptagna för även om ni är upptagna måste ni ha ett eget liv annars kommer det aldrig att fungera.

Aha. Jo man kan välja att lägga till ett meddelande. Det hade varit att föredra tycker jag. Men lycka till nu! :)

Suck. Jag tittade nu om man kunde skicka ett meddelande, och det kan man, MEN det står att det kommer hamna i Övrigt-mappen eftersom vi inte är vänner än. Såvida jag inte betalar 6,76 kr för att det ska hamna i den vanliga mappen. Sedan NÄR har facebook betaltjänster? Det står att det är för att förhindra spam...

Jag säger som övriga, du är så himla klok lorden! Sen kan det vara svårt att komma ihåg det där när man hamnar i en svacka, men huvudsaken är att man egentligen vet om det.

Yllva: Åh, hoppas du får ett bra svar! Och en lägenhet i Borås.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 380
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka